2008-08-06, 08:16
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Lägger på sånt flin och myser i rätten...här har vi en mkt sjuk människa!

Alla har vi nog olika försvarsmekanism vissa bryter ihop vissa gråter...vissa är likgiltiga..vissa är kalla...kolla bara på fallet Mikael...Hur såg K ut i rätten??
2008-08-06, 08:18
Medlem
Aftonbladet

"Experten med särskild tillgång till folkbokföringsregistret, har letat efter spår om tyskans påstådda barn. Men ingenstans i de tyska registren finns några uppgifter om att hon skulle ha fött ett barn. "

Hon har stenhart hallt sig till denna logn, da borde detta vara ett bevis pa att hon aven ljugit om andra saker som hon stenhart sager ar sant!
2008-08-06, 08:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ias
"Experten med särskild tillgång till folkbokföringsregistret, har letat efter spår om tyskans påstådda barn. Men ingenstans i de tyska registren finns några uppgifter om att hon skulle ha fött ett barn. "

Hon har stenhart hallt sig till denna logn, da borde detta vara ett bevis pa att hon aven ljugit om andra saker som hon stenhart sager ar sant!

Att de påstådda barnet inte fanns har väl de flesta förstått sedan länge, dessutom att CS ljuger som en häst travar...
Det är ändå så att ljuga o vara psyksjuk får man/kan man utan att vara en mördare...
Nu vet ju alla min inställning ang. Cs som mördare men det handlar ju om att hon ska kunna fällas oxå.

runkeballe: I fallet Mikael var väl K skyldig?
Vore intressantare att höra om exempel där en oskyldigt åtalad beter sig som Cs i rätten?
2008-08-06, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Alla har vi nog olika försvarsmekanism vissa bryter ihop vissa gråter...vissa är likgiltiga..vissa är kalla...kolla bara på fallet Mikael...Hur såg K ut i rätten??

Jag anser att man som "normal" och oskyldig inte beter sig så här..man visar rättssystemet respekt och för sig därefter..nervös eller inte så tror jag att sjuka människor har ett sånt här sätt att reagera på..min personliga åsikt/reflektion är att hon njuter av detta och hur pass mediabevakat det är..sättet hon bemöter fotografer etc likt en kändis på besök i ett annat land.

Nä jag följer med spänning..jag hoppas hon fälls..men som tidigare sagts..allt kan hända även om hon har ett maraton att gå..utan sina VANS skor..
2008-08-06, 08:36
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Jag anser att man som "normal" och oskyldig inte beter sig så här..man visar rättssystemet respekt och för sig därefter..nervös eller inte så tror jag att sjuka människor har ett sånt här sätt att reagera på..min personliga åsikt/reflektion är att hon njuter av detta och hur pass mediabevakat det är..sättet hon bemöter fotografer etc likt en kändis på besök i ett annat land.

Nä jag följer med spänning..jag hoppas hon fälls..men som tidigare sagts..allt kan hända även om hon har ett maraton att gå..utan sina VANS skor..

De kan ja hålla me om man kan tro att hon tror hon e rikskändis på ett bra sätt..hon ler åt press åh dyligt en aning puckat ja..Ja jag hoppas med hon fälls men med bättre bevis först...
2008-08-06, 08:36
Medlem
Kallixs avatar
Tåg-Bil?

Är det någon mer än jag som reagerade på hur ES inledde sin beskrivning av vad hon gjorde den 17/3? Åklagaren bad henne berätta med egna ord. Hon sa alladeles i inledningen: "Ja, ska jag berätta hela dagen eller bara när jag körde..."

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1524851.svd

Jag syftar på "när jag körde..."? Med tanke på diskussionen kring ev. tågresor fram och tillbaka tycker jag det lät intressant.
2008-08-06, 08:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Är det någon mer än jag som reagerade på hur ES inledde sin beskrivning av vad hon gjorde den 17/3? Åklagaren bad henne berätta med egna ord. Hon sa alladeles i inledningen: "Ja, ska jag berätta hela dagen eller bara när jag körde..."

Jag syftar på "när jag körde..."? Med tanke på diskussionen kring ev. tågresor fram och tillbaka tycker jag det lät intressant.

Du menar CS va?
2008-08-06, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Hon hyrde ju även en bil en dag när hon åkte igen Arboga. Kanske det som menas.
2008-08-06, 08:55
Medlem
Jag undrar hur vet man att det verkligen är en lögn CS drar om sitt påstådda barn..?? Enkelt att kolla upp och det känns som att det är en viktig del i allt. För om det är så kan detta var en klar anledning till varför hon begick detta hemska.

Att hon är sjuk och ljuger om en hel del vet jag redan.
2008-08-06, 08:58
Medlem
jamenvaddårås avatar
Hade tyskan varit en kallhamrad mördare hade hon säkert varit påläst om alla runstenar osv (hon har fått läsa i häktet) och dessutom haft bra välrepeterade inställsamma svar på alla frågor.

Både E och T har däremot fått sina utsagor ifrågasatta under rättegången. Det har ni väl inte missat, även om ni verkar blunda för det. Både minnesexperten och CS försvarare har ju smulat sönder deras berättelser. Vilket betyder att man har avslöjat att E och T inför rätten har dragit en vals med syftet att sätta dit tyskan.
2008-08-06, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Hade tyskan varit en kallhamrad mördare hade hon säkert varit påläst om alla runstenar osv (hon har fått läsa i häktet) och dessutom haft bra välrepeterade inställsamma svar på alla frågor.

Både E och T har däremot fått sina utsagor ifrågasatta under rättegången. Det har ni väl inte missat, även om ni verkar blunda för det. Både minnesexperten och CS försvarare har ju smulat sönder deras berättelser. Vilket betyder att man har avslöjat att E och T inför rätten har dragit en vals med syftet att sätta dit tyskan.

Vad tjänar T och E på att sätta dit tyskan??? Att sätta dit en person som inte är skyldig betyder att mördaren till barnen går fri och det kan jag lova dig, utan att känna både E och T, att dom aldrig skulle vilja! För vem är så dum i huvudet att man vill sätta dit en oskyldig person och låta en fruktansvärd mördare gå fri???????????????
2008-08-06, 09:06
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showmehow
Vad tjänar T och E på att sätta dit tyskan??? Att sätta dit en person som inte är skyldig betyder att mördaren till barnen går fri och det kan jag lova dig, utan att känna både E och T, att dom aldrig skulle vilja! För vem är så dum i huvudet att man vill sätta dit en oskyldig person och låta en fruktansvärd mördare gå fri???????????????

E kanske är manipulerad och tro att tyskan är mördaren av T

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in