2008-08-11, 19:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Modell är inte lika med Kate Moss.
Hon skulle vara modell till något som hade med barnbok att göra.
Även människor med ordinärt utseende söks som modeller.

Absolut! Men folk i allmänhet har sina modelljobb verifierade i en CV...
2008-08-11, 19:31
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Tror du verkligen på det själv?

Rättssamhället tror tydligen på det, för annars hade vi redan kunnat bränt henne på häxbålet.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Man behöver inte skriva nått inlägg för att kolla en bild, men skitsamma. Som jag sa så är det det intryck du ger. Du kanske borde fundera på varför.

Jag försöker bara vara en motvikt här i tråden till alla mammor klädda i rosa fluffiga fluff-fluff kläder!

Och så försöker jag stoppa häxprocessen!
2008-08-11, 19:32
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag är helt övertygad om att CS tänkt igenom sin plan och det visar delar av hennes vittnesmål på. Dessvärre är inte planen uttänkt fullt ut och det finns en rad frågor hon är tvungen att tillverka svar på i efterhand och det har inte gått så bra hittils.

Håller med om det här - hon har helt klart läst om fornlämningarna som finns i utkanten av Arboga, dessvärre (för henne) så har hon inte alls räknat med att det tar ett tag att ta sig ut dit om man går, därav de plötsliga odefinierade "Köpingsvännerna". Hon har inte heller räknat med att man skulle ifrågasätta att hon inte vänder sig till dom mer kända fornlämningarna i Västmanland, därmed så har hon ingen aning om Anundshög, trots sitt "obegränsade" intresse...

Jag hade faktiskt ingen aning heller om att man kunde spåra via mobilmaster förrän nu... tror inte speciellt många tänker på det heller.
Medlem
Gandolfinis avatar
Kommer in med en kommentar efter att inte varit här sedan det hände. Jag har dock följt målet från dag 1 och igår läst hela FU samt sett alla bilder

- Det är inget snack om att det är CS som gjort, 100 % säkert
- Hon kommer bli fälld i TR men friad i HR och HD om det når dit
- Det bästa beviset polisen har är skorna och dom har dom ej hittat
- Det här visar hur farliga svartsjuka människor är
- Min teori efter att läst om CS och sett olika bilder är att hon borde fötts som en man, hon har inga kvinnliga drag överhuvudtaget, därav hennes psykiska besvär

- Till Togges försvar får man nu i efterhand säga att han enligt FU, varnat E för att tyskan kunde dyka upp vid deras bostad, varför E öppnade dörren, om den nu var låst kommer vid nog aldrig få reda på

För er som inte sett bilderna på dom mördade barnen så kan jag bar säga så här, att avrätta CS med ett nackskott hade varit snällt mot henne. Hon skall pinas för resten av sitt liv i en mörk håla tills hon sakta tynar bort eller så gör alla på flashback en insamling en torped som torterar henne till döds

Den stackars dottern hade fått hårdast slag såg det ut som och det hade stänkt blod ca 1,5 m upp på väggarna.

Sen att hon sitter och flinar i rätten, att poliserna och plitarna kan hålla sig från att inte slå ihjäl henne är bevis på styrka, eller så är dom så avtrubbade så dom skiter i det.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
http://www.loveandmotion.de/media/cinearte.pdf

Nån som kan tyska och kan tala om vad den texten handlar om? Tydligen skriven av Cs.
Hon intervjuar en i Tyskland känd producent (Christian Schmidt-David)som börjat fotografera med så kallad Lomo-kamera. En rysk kamera med så dålig kvalitet att bilderna blev konstnärliga.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lomografi

Det handlar om detta. Mycket konstnärligt svammel. Inga mord...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Orkar inte leta nu, men har för mig att det står att "CS uppger att hon även arbetat som fotomodell".
Hon har ju även uppgett att hon varit på turistbyrån, samt att hon fött ett barn.

Detta skriver jag under på att hon sagt. Går att verifiera vid behov.
2008-08-11, 19:34
Medlem
Freedom Fighters avatar
Om det nu är så att CS ljuger om att hon exempelvis har varit fotomodell (hur kom nu det in i bilden?), och andra detaljer totalt irrelevanta för utredningen i sig, skulle inte det kunna peka på att hon helt enkelt ljuger så fort hon får chansen - detta utan att ha som syfte att komma undan från ansvar? Vad jag menar är att man kanske inte helt kan utesluta det faktum att hon kan ha en mytomanisk sida. Ett annat alternativ skulle kunna vara att hon avskyr rättsväsendet i stort, så att hon av principskäl väljer att göra det så vrångt som möjligt för poliser och övriga i rättsapparaten - detta också oaktat själva skuldfrågan..?

Försöker bara vända på det lite...
2008-08-11, 19:34
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Om du får samtal från avlidna, medeltida personer kanske StorMamma ska skriva en analys av dig också.

Jag har INTE skrivit någon analys.

Jag har enbart skrivit hur JAG tolkar ett konstigt beteende och varför JAG tror att det är så.

VILL DU VARA SNÄLL ATT INTE PÅSTÅ SAKER JAG INTE SKRIVIT.
2008-08-11, 19:36
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Kommer in med en kommentar efter att inte varit här sedan det hände. Jag har dock följt målet från dag 1 och igår läst hela FU samt sett alla bilder

- Det är inget snack om att det är CS som gjort, 100 % säkert
- Hon kommer bli fälld i TR men friad i HR och HD om det når dit
- Det bästa beviset polisen har är skorna och dom har dom ej hittat
- Det här visar hur farliga svartsjuka människor är
- Min teori efter att läst om CS och sett olika bilder är att hon borde fötts som en man, hon har inga kvinnliga drag överhuvudtaget, därav hennes psykiska besvär

- Till Togges försvar får man nu i efterhand säga att han enligt FU, varnat E för att tyskan kunde dyka upp vid deras bostad, varför E öppnade dörren, om den nu var låst kommer vid nog aldrig få reda på

För er som inte sett bilderna på dom mördade barnen så kan jag bar säga så här, att avrätta CS med ett nackskott hade varit snällt mot henne. Hon skall pinas för resten av sitt liv i en mörk håla tills hon sakta tynar bort eller så gör alla på flashback en insamling en torped som torterar henne till döds

Den stackars dottern hade fått hårdast slag såg det ut som och det hade stänkt blod ca 1,5 m upp på väggarna.

Sen att hon sitter och flinar i rätten, att poliserna och plitarna kan hålla sig från att inte slå ihjäl henne är bevis på styrka, eller så är dom så avtrubbade så dom skiter i det.

Trevligt, vi får tacka dig för dina lekmannaåsikter!

Och nej, det här visar inte på hur farliga svartsjuka människor är egentligen! Det är ju ytterst ovanligt att något sådant här händer.
2008-08-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Orkar inte leta nu, men har för mig att det står att "CS uppger att hon även arbetat som fotomodell".
Hon har ju även uppgett att hon varit på turistbyrån, samt att hon fött ett barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
C har sagt att hon är modell till en kille på krogen. FUP
C har inte ljugit om turistbyrån då inget förhör om tidsangivelse kom fram. FUP
C har inte ljugit om skor eftersom fhl i förhör konfronterar henne med svarta skor med svarta skosnören. FUP
C har troligtvis ljugit om graviditet och barn.

Tulpanpernilla, saknar du läsförståelse?
2008-08-11, 19:38
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag har INTE skrivit någon analys.

Jag har enbart skrivit hur JAG tolkar ett konstigt beteende och varför JAG tror att det är så.

VILL DU VARA SNÄLL ATT INTE PÅSTÅ SAKER JAG INTE SKRIVIT.

Tidigare i tråden var det någon med aspergers syndrom som påstod att även CS måste ha det! Vad har du för kommentarer på det?
2008-08-11, 19:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Man undrar ju lite försiktigt vad fan det är hon (!) har "modellat" för?

Troligtvis tog något lokalt Göttingen-fyllo en bild på henne med sin engångskamera en gång i tiden...
Av FUP, s. 1730 framgår att MT i alla fall sökt anställning på museet resp kultur- och turistnämnden i Köping (kartläsare?) samt på ytterligare något ställe i Örebro som MT i förhörsögonblicket inte riktigt kan redogöra för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in