2008-08-11, 19:40
Medlem
eloges avatar
rättegången

För att vara en tråd om rättegången mot CS så har det varit få kommentarer om dagens vittnesmål. Men det är klart vittnesmålen har väl inte sagt så mycket heller. Det mest anmärkningsvärda under dagen tycker jag var att det stora sko-vittnet inte längre hade någon minnesbild av vilka skor CS hade under morddagen. En liten men central bit i det stora skopusslet försvann.
2008-08-11, 19:42
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Tidigare i tråden var det någon med aspergers syndrom som påstod att även CS måste ha det! Vad har du för kommentarer på det?

Jag vågar inte säga något om det, då jag inte har några djupare erfarenheter av personer med den diagnosen.
Det jag kan om aspbergers är mest sådant jag läst.
2008-08-11, 19:45
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag vågar inte säga något om det, då jag inte har några djupare erfarenheter av personer med den diagnosen.
Det jag kan om aspbergers är mest sådant jag läst.

Nej, men det jag ville ha sagt är att människor med någon form av psykisk diagnos etc verkar alla känna igen sig i CS.

Eller som Veckans Klubba så fint uttrycker det:

Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Snart kommer någon med klumpfot och böldpest också och hävdar att CS har det.

Tror du inte det kan vara så?
2008-08-11, 19:46
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, men det jag ville ha sagt är att människor med någon form av psykisk diagnos etc verkar alla känna igen sig i CS.

Eller som Veckans Klubba så fint uttrycker det:

Tror du inte det kan vara så?

Det är PRECIS därför jag hela tiden i mina inlägg starkt poängterar att det är mina egna personliga åsikter jag uttrycker i fetmarkerad text.

Räcker inte det?
2008-08-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Absolut! Men folk i allmänhet har sina modelljobb verifierade i en CV...

Man kan tillägga; att vara modell handlar inte om man ser bra ut, är snygg eller har ett vackert ansikte. Det är ett yrke som allt annat men kräver rätt längd och viss kroppsform samt en kurs i hur man går.
Möjligen har det en annan betydelse för de som går på världsscenerna men det har inget gemensamt med vår interna mannekängvärld.

Edit: Man kan också vara Krokimodell. Då krävs det rejält runda kvinnliga former!
Senast redigerad av catami 2008-08-11 kl. 20:01.
2008-08-11, 19:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nog kan jag uttrycka mig, alltid. Citatet är från Kärleksön. Ta upp ditt klagomål med manusförfattaren.

Jag kan läsa...
Bara för att man kan citera innebär det inte att man kan argumentera!
Nu menade jag inte främst DIN verbala förmåga, valde bara ditt inlägg att citera för att det passade så bra in!

F ö: Du anser inte alls att CS troligen är psykiskt sjuk/instabil?
Oavsett om hon är gm eller ej?
2008-08-11, 19:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag kan läsa...
Bara för att man kan citera innebär det inte att man kan argumentera!
Nu menade jag inte främst DIN verbala förmåga, valde bara ditt inlägg att citera för att det passade så bra in!

F ö: Du anser inte alls att CS troligen är psykiskt sjuk/instabil?
Oavsett om hon är gm eller ej?

Visst kan hon ha någon form av störning, men det har jag också. Ni lever fortfarande trots detta, gör ni inte?
2008-08-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Om det nu är så att CS ljuger om att hon exempelvis har varit fotomodell (hur kom nu det in i bilden?), och andra detaljer totalt irrelevanta för utredningen i sig, skulle inte det kunna peka på att hon helt enkelt ljuger så fort hon får chansen - detta utan att ha som syfte att komma undan från ansvar? Vad jag menar är att man kanske inte helt kan utesluta det faktum att hon kan ha en mytomanisk sida. Ett annat alternativ skulle kunna vara att hon avskyr rättsväsendet i stort, så att hon av principskäl väljer att göra det så vrångt som möjligt för poliser och övriga i rättsapparaten - detta också oaktat själva skuldfrågan..?

Försöker bara vända på det lite...

Har ingen betydelse alls... det kan möjligen föklara att hon går som en modell, inget annat.
2008-08-11, 19:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Visst kan hon ha någon form av störning, men det har jag också. Ni lever fortfarande trots detta, gör ni inte?

1. Vi är överens om att CS kan ha någon form av störning.
2. Vi är överens om att alla m psyk. störningar inte mördar.

Kan vi oxå enas om att:

1. Denne gm har en störning?
2. Det finns de med psyk. störningar som mördar?
2008-08-11, 19:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Om det nu är så att CS ljuger om att hon exempelvis har varit fotomodell (hur kom nu det in i bilden?), och andra detaljer totalt irrelevanta för utredningen i sig, skulle inte det kunna peka på att hon helt enkelt ljuger så fort hon får chansen - detta utan att ha som syfte att komma undan från ansvar? Vad jag menar är att man kanske inte helt kan utesluta det faktum att hon kan ha en mytomanisk sida. Ett annat alternativ skulle kunna vara att hon avskyr rättsväsendet i stort, så att hon av principskäl väljer att göra det så vrångt som möjligt för poliser och övriga i rättsapparaten - detta också oaktat själva skuldfrågan..?

Försöker bara vända på det lite...

Jag försökte nämna det tidigare, men då började självutnämnda "experter" på mytomani att klanka ner på det. Nej, mytomani duger inte alls i den här tråden. Här ska det vara riktigt smaskiga saker som psykopati, annars får det vara.
2008-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
För att vara en tråd om rättegången mot CS så har det varit få kommentarer om dagens vittnesmål. Men det är klart vittnesmålen har väl inte sagt så mycket heller. Det mest anmärkningsvärda under dagen tycker jag var att det stora sko-vittnet inte längre hade någon minnesbild av vilka skor CS hade under morddagen. En liten men central bit i det stora skopusslet försvann.

Jag har inte läst dagens tidningar ännu. Har du lust att berätta vilket vittne du menar och länk?
2008-08-11, 19:58
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Har ingen betydelse alls... det kan möjligen föklara att hon går som en modell, inget annat.

Hon går inte alls som en modell. Hon varken vaggar eller knäar eller vickar på häcken eller vad fan som helst. Hon bara går. Hon har en totalt anonym gångstil. Kolla på filmen från stationen. Inte en jävel kan känna igen henne på gångstilen, för hon har ingen speciell gångstil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in