2008-08-08, 14:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det allmänna rättsmedvetandet brukar man för övrigt inte hänvisa till i bevisprövningsärenden utan mest i påföljdsfrågan.
Brukar inte, nej. Men det var i praktiken ändå just det man gjorde t ex i målet mot Mattias Flink.
2008-08-08, 14:34
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ljuger du medvetet, minns du fel eller har du läst fel?

Kortet som åsyftas var på L (ett ex till RJ's bror) som enligt uppgift ska vara lite lik CS. Kortet togs med till sjukhuset, inte det skyddade boendet. Kortet visades upp för T som kunde se om likheten stämde.

Det står heller ingenstans att E verkligen har sett kortet på denna L. Jag vet att du inte påstår detta heller, men vill ändå ta upp det. Hur troligt det är vet jag inte men jag väljer att tro på familjen när dom säger att E inte fick se fotot.

Exakt det jag ville komma fram till. Kortet var inte på CS överhuvudtaget. Om han ljuger låter jag var osagt men jag tycker hans trovärdighet är ungefär lika stor som CS för tillfället,alltså lika med noll...
2008-08-08, 14:50
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men det saknas bevis på att hon utfört brottet, då kan de inte rulla in henne på hemmet.
Fast tankefelet du (och andra) hela tiden gör är att du/ni tänker dig/er att det finns nån magisk absolut gräns mellan "bevis" och "indicier".

Ett DNA-"bevis" är inget annat än ett ovanligt starkt indicium.
Det finns heller ingen övre gräns för hur stark summan av en serie enskilt svaga indicier kan bli.

Om det blir enklare så jämför gärna med att "100" gånger "0,01" trots allt blir "1" och inte "0". (Iaf om man inte gör misstaget att börja med att avrunda "0,01" till "0".)
2008-08-08, 14:59
Bannlyst
Det som jag skriver om är saker som stått i vittnesförhör i olika tidningar, ogillas detta får ni gärna klaga hos tidningarna.
eller rensa i klanens bloggar.

Tidigare långt före en fällande dom har ni här pratat om CS som redan fälld, pratar om att E skall få "rätt" minne

Nu är ni redan inne på överklagandet strafflängd mm.

Andas och håll er till nutid och skit i att försöka styra vittnen eller rådmän mm.
Låt lagen ha sin gång och invänta dom från domstolen. Då menar jag inte den dom klanen redan utfärdat...
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-08 kl. 15:09.
2008-08-08, 15:01
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi ska dock ha klart för oss att det tyvärr inte är Allan Camitz som sitter ordförande i det här målet...

Självklart har vi det fullständigt klart för oss!
2008-08-08, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Fast tankefelet du (och andra) hela tiden gör är att du/ni tänker dig/er att det finns nån magisk absolut gräns mellan "bevis" och "indicier".

Ett DNA-"bevis" är inget annat än ett ovanligt starkt indicium.
Det finns heller ingen övre gräns för hur stark summan av en serie enskilt svaga indicier kan bli.

Om det blir enklare så jämför gärna med att "100" gånger "0,01" trots allt blir "1" och inte "0". (Iaf om man inte gör misstaget att börja med att avrunda "0,01" till "0".)

Så man skall utse en gärningsman som ni, sen styra bevisningen dit. Även påverka vittnen är okey.
Ja ni verkar vara lite speciella.
2008-08-08, 15:09
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Det som jag skriver om är saker som stått i vittnesförhör i olika tidningar, ogillas detta får ni gärna klaga hos tidningarna.

NEJ!!! Det du skriver är trams och lögner. Jag har kollat igenom dina inlägg och du är gillar att ljuga lika mycket som din polare CS. Jag skulle vilja säga att du rent ut sagt ljuger för att framhäva dina argument...
2008-08-08, 15:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag vill gärna tro att du bara är dåligt påläst. Men du gör det inte lätt för mig med dina prestationer här i tråden. Du framstår mer och mer som en lögnare som vill sprida sitt budskap för att provocera.

Vill du lägga fram en källa till ditt uttalande om att RJ redan från början ansåg att CS var den troligaste gm? Innan han ens tänkte på NJ.
Vill du vara snäll att komma med nån form av hänvisning till var det har stått att ett foto på CS har tagits med till det skyddade boendet?

Du säger att du skriver saker som stått i vittnesförhör och olika tidningar. Då borde det inte vara så svårt att ange källa med hänvisning?
2008-08-08, 15:11
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Så man skall utse en gärningsman som ni, sen styra bevisningen dit. Även påverka vittnen är okey.
Ja, det är exakt vad "vi" menar. Du får ursäkta men din argumentationsteknik är ganska tröttsam och rent ut sagt barnslig.
2008-08-08, 15:11
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Försvarsadvokaten vill få det att framstå som att vittnen påverkats men jag själv tycker att det inte är så på ngt sätt. Dra nu inte rövaren om att kompisen bara helt plötsligt dök upp för att träffa E för det är ännu en av dina fantasier...
2008-08-08, 15:12
Medlem
Citat:

Herregud Beaver, hur mår du egentligen? Detta gäller även Veckans Klubba, Jomenvaddårå och några till. Det är precis som Hamilkar säger, ni vänder och vrider på minsta lilla som skulle kunna vändas och vridas på in absurdum, men ni tittar inte ett dugg på den enormt långa indiciekedjan.

Förbluffande enligt min åsikt, och jag vet inte om jag orkar läsa mer meningslöst dravel från er, så det blir nog /ignore.

Dessutom Beaver, var det du som tog upp det där med neurokirurgin. Det är ju märkligt att du inte kan svara på en sådan enkel fråga som vad du jobbat med inom "neurokirurgin", men det enda vi får till svar är att det inte är relevant.

Det närmaste neurokirurgi du kommit är när du städat på något bårhus, och om man tittar på hur du skriver och stavar så gissar jag att du inte är speciellt välutbildad, varför jag hoppas att det är utifrån din låga kunskapsnivå som du kommer med alla idiotiska påståenden, som alltid är till CS fördel hur vridna och skruvade de än är.

Sök hjälp, alla tre, nu.
2008-08-08, 15:17
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ja ni ansåg även att Silbersky inte visste vad han prata om, men så är det nog med allt som inte klanen godkänt som sanning.

Helt ärligt vet jag inte vad Silbersky sagt som är så viktigt men jag vet att du glider runt diskussionen just nu. Du hittar nya teman som du kan ljuga sönder...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in