2008-12-04, 15:36
  #13021
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Du menar att en dom, som dessutom är överklagad, står för den absoluta sanningen? Varför skulle vi i så fall ha en hovrätt? Eller har du någon poäng som jag missat?
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hur har FG fått ihop detta med skogs/koj mannens iaktagelser i skogen.
Det framkom ju i TR att "tyskan" i skogen inte var CS.

11.50 Vittnen såg midnatt mellan 7 och 8 mars en person stryka omkring i området kring Verktygsgatan. Vittnena tror att personen lämnat gatorna och rört sig in i trädgårdar. Åklagarsidan menar att det är Schürrer som rör sig i området för att rekognisera området.

Ett annat vittne har i slutet av februari eller i början av mars träffat en kvinna som bryter på tyska i ett skogsparti i Arboga. Vittnet har pekat ut Christine Schürrer som kvinnan i skogen.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=841860
Du missade poängen...
2008-12-04, 16:09
  #13022
Medlem
Tantaloras avatar
Såc

16:06
Profesor Christiansson har inte gått att nå ännu.
Vad menas? Är det inte viktigt med hovrätt? Vad pysslar han med?

från
http://magazin24.se/arboga/2008/12/04/direktrapport-fran-hovrattsforhandlingen
2008-12-04, 16:10
  #13023
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du missade poängen...
Vilken poäng har jag missat ?

Här finns att läsa från vittnet i skogen.
I förhör har han nämnt att kvinnan i skogen bar gröna gummistövlar.

14.33. Förhandlingen återupptas. Ett vittne berättar om iakttagelser han gjorde då han var ute och gick med sin hund i ett grönområde en bit från Verktygsgatan.

Plötsligt reagerade hunden på något. Längre fram på stigen gick en kvinna, och hunden sprang fram mot henne och började skälla.

- Så har han aldrig gjort tidigare, och det gillar man ju inte som hundägare, berättar han.

Han gick fram och bad om ursäkt och frågade kvinnan om hunden hade skrämt henne.
- Hon sa något i stil med "Det gjorde den faktiskt".

Han beskriver kvinnan som klädd i fritidsjacka och kring 1.80 lång. Hon hade långt svart hår och var 30-40 år gammal.
Hon bröt på tyska.

Han minns inte exakt när händelsen inträffade, men tror att det var i januari.

Om du tittar på den tilltalade, kan du säga att det var hon? undrar Fahlander?
- Jag har inget ansikte på henne. Det kan jag inte säga, svarar han.


Försvaret har inga frågor till vittnet.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=797450
2008-12-04, 16:24
  #13024
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
16:06
Profesor Christiansson har inte gått att nå ännu.
Vad menas? Är det inte viktigt med hovrätt? Vad pysslar han med?

från
http://magazin24.se/arboga/2008/12/04/direktrapport-fran-hovrattsforhandlingen

Det där reagerade jag också på, ytterst oproffsigt. Kan det måhända vara så att han sitter hemma på kammaren och surar över att någon uttalat sig om hans bensäkra minnesanalys?
2008-12-04, 16:25
  #13025
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vilken poäng har jag missat ?

Här finns att läsa från vittnet i skogen.
I förhör har han nämnt att kvinnan i skogen bar gröna gummistövlar.

14.33. Förhandlingen återupptas. Ett vittne berättar om iakttagelser han gjorde då han var ute och gick med sin hund i ett grönområde en bit från Verktygsgatan.

Plötsligt reagerade hunden på något. Längre fram på stigen gick en kvinna, och hunden sprang fram mot henne och började skälla.

- Så har han aldrig gjort tidigare, och det gillar man ju inte som hundägare, berättar han.

Han gick fram och bad om ursäkt och frågade kvinnan om hunden hade skrämt henne.
- Hon sa något i stil med "Det gjorde den faktiskt".

Han beskriver kvinnan som klädd i fritidsjacka och kring 1.80 lång. Hon hade långt svart hår och var 30-40 år gammal.
Hon bröt på tyska.

Han minns inte exakt när händelsen inträffade, men tror att det var i januari.

Om du tittar på den tilltalade, kan du säga att det var hon? undrar Fahlander?
- Jag har inget ansikte på henne. Det kan jag inte säga, svarar han.

Försvaret har inga frågor till vittnet.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=797450
Du skrev "Det framkom ju i TR att "tyskan" i skogen inte var CS" och anser att tingsrättens bedömning är sanningen.

Då skrev jag "Det framkom ju i TR att "tyskan" var skyldig... " och anser att tingsrättens bedömning är sanningen.

Jag menar alltså lite ironiskt att om du anser att det ena tingsrätten säger är sant kanske du även borde anse det om vem som är skyldig till morden... Jag var inte gravallvarlig med detta men en smula rätt har jag nog, eller vad tycker du?
2008-12-04, 16:42
  #13026
Bannlyst
Cs är oskyldig tror jag för man kan inte hålla en sådan hemsk sak inom sig så länge . Till slut måste det brista för henne. Man kan inte sitta i en rättsal och skratta om man vore skyldig. Isåfall är hon världens grymmaste skådespelare och skulle få jobb i Hollywood direkt.

Jag håller dessutom med om att det är till största del media som målat upp en bild av Cs besatthet av T. Det blir spännande att se hur detta slutar.
2008-12-04, 16:42
  #13027
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
16:06
Profesor Christiansson har inte gått att nå ännu.
Vad menas? Är det inte viktigt med hovrätt? Vad pysslar han med?

från
http://magazin24.se/arboga/2008/12/04/direktrapport-fran-hovrattsforhandlingen


Det var väl så att de försökte ringa honom under dagen för att ändra något o det är det de menar med att de inte kunnat nå honom?

Jag tror ju att han är hos Qvick o utarbetar en strategi för att Q ska erkänna de här morden...
2008-12-04, 16:43
  #13028
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Cs är oskyldig tror jag för man kan inte hålla en sådan hemsk sak inom sig så länge . Till slut måste det brista för henne. Man kan inte sitta i en rättsal och skratta om man vore skyldig. Isåfall är hon världens grymmaste skådespelare och skulle få jobb i Hollywood direkt.

Jag håller dessutom med om att det är till största del media som målat upp en bild av Cs besatthet av T. Det blir spännande att se hur detta slutar.
Vad du tycker är fullständigt ointressant eftersom du byter åsikt lika ofta som CS gör av med skor.

Det blir inte spännande eftersom hovrätten bara har att fastställa tingsrättens dom.
2008-12-04, 16:43
  #13029
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Cs är oskyldig tror jag för man kan inte hålla en sådan hemsk sak inom sig så länge . Till slut måste det brista för henne. Man kan inte sitta i en rättsal och skratta om man vore skyldig. Isåfall är hon världens grymmaste skådespelare och skulle få jobb i Hollywood direkt.

Jag håller dessutom med om att det är till största del media som målat upp en bild av Cs besatthet av T. Det blir spännande att se hur detta slutar.


Du ändrar dej ofta Beccis...
Är det mer troligt att man sitter o skrattar om man är oskyldigt anklagad?
2008-12-04, 16:45
  #13030
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Cs är oskyldig tror jag för man kan inte hålla en sådan hemsk sak inom sig så länge . Till slut måste det brista för henne. Man kan inte sitta i en rättsal och skratta om man vore skyldig. Isåfall är hon världens grymmaste skådespelare och skulle få jobb i Hollywood direkt.

Jag håller dessutom med om att det är till största del media som målat upp en bild av Cs besatthet av T. Det blir spännande att se hur detta slutar.

Det är ju helt tvärtom. Skulle du inte begått handlingen i fråga skulle du bete dig mer humant och vara totalt trasig och uppgiven.
2008-12-04, 16:46
  #13031
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vad du tycker är fullständigt ointressant eftersom du byter åsikt lika ofta som CS gör av med skor.

Det blir inte spännande eftersom hovrätten bara har att fastställa tingsrättens dom.

Så du är övertygad om en fällande dom i HR?
2008-12-04, 16:49
  #13032
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Så du är övertygad om en fällande dom i HR?
Absolut!

Det finns inte en chans att barnamörderskan kommer undan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in