Tack. Sitter dock på mobiltelefonen nu, lär vara segt att läsa pdf då.
Någon skrev att fall endast skulle upptas av hd om man hittade mordvapen eller dylikt. Syftade du då på om man skulle hitta mordvapen efter en hovrättsdom?
Nu känns det som något blev fel...
Man "bakar" inte knäck för det första...
Sen har jag för mej att övriga famijen var uppe o utflygna
så tre på morgonen kan inte knäckkokandet kommit igång?
CH: Nej, det är nog ovanligt att man, som anklagad för
barnamord väljer att läsa under sin rättegång -
MEN, det KAN varit Gabaldon o då förstår jag att hon inte kan släppa den!
Eller också försöker hon distansera sig emotionellt, kanske
09:06
Rätten samlas och målsägande träder in i salen
09:08
Rättens ordförande tar till orda
11:18
Mätningar av olika sträckor berörs nu
Direktreferat från rättegången. Hittade det på magazin. Jag har aldrig suttit anklagad för något, men det känns som att jag inte skulle suttit och läst en bok under min egen rättegång...
Takk for referat som er mer utfyllende enn Exp...og Aftonbl.
At hun sitter og leser, kan være for å fokusere mindre på detaljene og unngå den påfallende latteren som ble mye omtalt av medier og tilhørere fra TR.
Selv om hun er flink til å skjule sider ved seg selv, så bobler det nok under overflaten. Latteren kan være en måte å slippe ut litt av denne dampen på....
Hun har vel fått beskjed om å skjerpe seg og gi et bedre inntrykk? Men selvsagt blir det å sitte og lese også feil...
Senast redigerad av limaha 2008-12-04 kl. 13:13.
Tack. Sitter dock på mobiltelefonen nu, lär vara segt att läsa pdf då.
Någon skrev att fall endast skulle upptas av hd om man hittade mordvapen eller dylikt. Syftade du då på om man skulle hitta mordvapen efter en hovrättsdom?
Ja, jag menade om det skulle framkomma något revolutionerande EFTER HR domen.
[spoiler]09:06
Direktreferat från rättegången. Hittade det på magazin. Jag har aldrig suttit anklagad för något, men det känns som att jag inte skulle suttit och läst en bok under min egen rättegång...
Det verkar ju inte som om CS lägger sig vinn om att göra ett bättre intryck vid den här rättegången än den förra.
Inte heller borde man försöka skärma av sig från sin egen rättegång, det verkar inte så smart, kan jag tycka.
Hur har FG fått ihop detta med skogs/koj mannens iaktagelser i skogen.
Det framkom ju i TR att "tyskan" i skogen inte var CS.
11.50 Vittnen såg midnatt mellan 7 och 8 mars en person stryka omkring i området kring Verktygsgatan. Vittnena tror att personen lämnat gatorna och rört sig in i trädgårdar. Åklagarsidan menar att det är Schürrer som rör sig i området för att rekognisera området.
Ett annat vittne har i slutet av februari eller i början av mars träffat en kvinna som bryter på tyska i ett skogsparti i Arboga. Vittnet har pekat ut Christine Schürrer som kvinnan i skogen. http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=841860
Hur har FG fått ihop detta med skogs/koj mannens iaktagelser i skogen. Det framkom ju i TR att "tyskan" i skogen inte var CS.
11.50 Vittnen såg midnatt mellan 7 och 8 mars en person stryka omkring i området kring Verktygsgatan. Vittnena tror att personen lämnat gatorna och rört sig in i trädgårdar. Åklagarsidan menar att det är Schürrer som rör sig i området för att rekognisera området.
Ett annat vittne har i slutet av februari eller i början av mars träffat en kvinna som bryter på tyska i ett skogsparti i Arboga. Vittnet har pekat ut Christine Schürrer som kvinnan i skogen. http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=841860
Det där får du allt bekräfta via källhänvisning, för det har inte jag något minne av.
Hon har inte laddat ner bilder medvetet vad jag minns. Var det inte så att hon hade besökt bla T:s blogg där bilden på huset fanns och det hade sparats i datorns cacheminne? Hon hade inga bilder på E och barnen på sin dator. Bara semesterbilder med T.
Men CS hade raderat allt på hårddisken. Det fick teknikerna plocka fram efter beslaget av datorn. Så minns jag det.
Men CS hade raderat allt på hårddisken. Det fick teknikerna plocka fram efter beslaget av datorn. Så minns jag det.
Det framgick i FUP att bilderna var nersparade på lagringsutrymme, dvs inte i cacheminnet. Det ser man med hjälp av sökvägen, kommer inte ihåg detaljerna men något sånt. har som sagt inte tillgång till källmaterial just nu...