2008-08-08, 22:16
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tyvärr tar jag det inte troligt. Att E har pekat ut CS ser jag fortfarande som inplanterat minne.
Så här lät det vid hennes hemkomst från isoleringen.

FUP tillägg sid.635

På fråga vad Emma har tagit till sig efter att ha kommit hem svarade hon att hon tar det som tidningarna skriver
med en nypa salt, skjutit ifrån sig, det som står där behöver inte vara sant. Det som Stefan sa till henne är det hon
tagit till sig. När han berättade om den här tyska kvinnan så kom minnet från förhöret efter att minnestränaren
hade pratat med henne. Det var då Emma första gången nämnde den tyska kvinnan, vad hon minns, efter det så
blev hon lite irriterad på förhörsledarna som inte tog tag i detta. Hon kände att det stämde och undrade varför det
inte hände något. Men det var ju för att hon inte fick någon information, kvinnan var ju redan häktad då, men det
visste inte Emma. Hon minns att hon vid flera tillfällen efteråt, eller något tillfälle, nämnde kvinnan men det
hände ingenting, hon fick ingen respons från förhörsledarna. Men hon fick det, för det hände saker, fast inte
inför Emma, hon var isolerad.
Sen sa Stefan att det här föremålet förmodligen var en hammare och Emma blev inte förvånad, hon kände att
hon visste. Det var inget minne utan bara ett konstaterande, det stämmer. Emma hade sagt till sin familj och
Togge att, det här gör man inte med händer, det här gör man med ett tillhygge. När vi var i huset så kollade hon
sig omkring efter något som skulle kunna använts, någonting som människan hittade på plats och använde. Det
var inget som sa henne något då men när han sa hammare så tänkte hon, jag vet. Det fanns i kroppsminnet, inte i
huvudminnet.

Efter bakslaget med minnesforskaren så är tongången helt omvänt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3055507.ab

Den där minnesforskaren verkar ju själv ha problem med minnet, eftersom han i den skriftliga redogörelsen skriver något helt annat.
2008-08-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är min bestämda uppfattning att hon inte skrivit det på/vid någon bild. Det stod i en bok, på samma sida som adressen.

Bilden har inte sparats ner på datorn som en aktiv handling av CS.

Du kan ha rätt om adressen, men det där med "aktiv" handling förstår jag inte. Du kan ta ner bilder från en blogg, och spara dem. Om du inte väljer vart du ska spara dem sparas de på ett förutbestämt ställe i datorn.

Jag tycker att det är ganska klart att hon har antingen laddat ner bilden till cachemappen, eller helt enkelt använt cache för att plocka fram bilden, jag tror inte att det är en slump.

200 sökningar på Lerion säger väl en del också.

Men bra att du tar upp det, det kan vara som du säger trots allt
2008-08-08, 22:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Och då skulle E:s vittnesmål vara en fabulerad slump. Ser du inte att hennes vittnesmål går i linje med de starka indicierna?
Där har vi inplaneringen till att passa indicier.

Varför är hon så rädd då hon kommer i kontakt med nya människor och inte vill vistas själv med dom utan anhörig med.
Därför att dom är hennes minne och trygghet.
2008-08-08, 22:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja hon prata om Vans i förhöret men inte i tinget.

Missa alla att hon trolla bort vansen totalt i tinget
FUP sid. 1754 och framåt (valda delar och editerat av mig av utrymmesskäl)

2008-08-08, 22:23
Medlem
Soppas avatar
I VLT så står det ngt helt annat!
Vilken tidning skall vi tro på
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Här kommer hjälp!

Gummesson undrar över böckerna som tyskan ska ha haft med sig den 17:e.

– Det var två böcker, en tjockare och en tunnare, inbundna.

Jag undrar över anteckningen ”break your neck” på samma sida som Emma Jangestiegs adress, fortsätter Gummesson.

– Det är en låt med Busta Rhymes. Jag skulle kunna flera olika skäl till att det står där, men till hundra procent kan jag inte säga. Dock kan jag säga till hundra procent att det inte rör Emma Jangestig. Jag skriver massa olika saker och det behöver inte ha samband med något.

Menar du att du planlöst slänger ur dig citat?

– De har en bakgrund, men det är inte så att allt jag skrivit under det senaste året skulle ha med NN att göra. Kanske jag skrev det för att jag ville spara den på min mp3-spelare, jag vet inte. Källa: AB
2008-08-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Där har vi inplaneringen till att passa indicier.

Varför är hon så rädd då hon kommer i kontakt med nya människor och inte vill vistas själv med dom utan anhörig med.
Därför att dom är hennes minne och trygghet.

Ok då, Tulpan, svara på detta då. Visste E om alla indicier vid det tillfället, eller över huvud taget?

Har du något bra svar på det. För övrigt, kan du bortse från alla andra indicier?
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Du kan ha rätt om adressen, men det där med "aktiv" handling förstår jag inte. Du kan ta ner bilder från en blogg, och spara dem. Om du inte väljer vart du ska spara dem sparas de på ett förutbestämt ställe i datorn.

Jag tycker att det är ganska klart att hon har antingen laddat ner bilden till cachemappen, eller helt enkelt använt cache för att plocka fram bilden, jag tror inte att det är en slump.

200 sökningar på Lerion säger väl en del också.

Men bra att du tar upp det, det kan vara som du säger trots allt
Aktiv handling=Något hon gjort medvetet (högerklickat för att spara en bild t.ex.)

Bilden ligger helt enkelt i casheminnet.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förklara? Jag bara upprepar mig hela tiden...
Medlem
Soppas avatar
Adressen står ju på en papperslapp, med massa olika kladd på.. Den finns inscannad i FU:n och det är inte en bok
Citat:
Det är min bestämda uppfattning att hon inte skrivit det på/vid någon bild. Det stod i en bok, på samma sida som adressen.

Bilden har inte sparats ner på datorn som en aktiv handling av CS.
2008-08-08, 22:25
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
FUP sid. 1754 och framåt (valda delar och editerat av mig av utrymmesskäl)

Ja men det var inga vans med svarta skosnören .Tror hon försökte få det till att det var någa svarta andra skor.
Hoppas jag har helt fel
2008-08-08, 22:28
Medlem
Citat:
Aktiv handling=Något hon gjort medvetet (högerklickat för att spara en bild t.ex.)

Bilden ligger helt enkelt i casheminnet.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förklara? Jag bara upprepar mig hela tiden...

Snälla BOIS:aren, jag försöker inte vara otrevlig på något sätt, jag hoppas inte du tar det så, för jag håller med dig om det mesta i den här tråden.

Det jag menar är, vad du menar med "inte aktivt" mycket väl kan ha varit aktivt då hon dels kan ta fram bilderna från cache, och dels kan hon ju laddat ner bilden från sidan reguljärt så att säga, utan att man kan skilja den bilden från cache-bilden.

Hur eller hur hon raderade allt den 18:e mars, det är jag helt säker på.
2008-08-08, 22:31
Medlem
Soppas avatar
Jag är inte riktigt bra på tyska, men vad betyder "bild vom haus"?
Eller ngt liknande
2008-08-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Jag är inte riktigt bra på tyska, men vad betyder "bild vom haus"?
Eller ngt liknande

Bilder från huset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in