Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag efterfrågar fortfarande var uppgiften kommer ifrån att det inte finns en DNA-profil, som kan användas för identifiering, framtaget från håret.
Enligt TP (sida har jag hänvisat till förut) så har de hittat hårstrå från en kvinna i en matta från hallen. Där har de tagit fram en DNA-profil som inte stämmer med någon av de testades profiler. Så varifrån kommer uppgiften att de inte har en DNA-profil från detta manshår?
Jag kan inte spesifisera en uppgift
från fup som bekräfter at
det finns än full DNA profil från detta hårstrå lik detta som du eksempelvis nevner, en kvinnas hårstrå på mattan. Kan du?
Det
är analyserad och slik jag förstår, kjönsbestemt. Detta betyr inte at hårsecken måste vara
fullständigt intakt för at få fram....
Frågan är varför det inte finns uppgifter om at detta hårstrån har kollats upp/testades mot profiler om hårsecken var lempligt för at utvinna än fullgod DNA profil på. Det har värt mange innlägg på forumet om hårstrån
Så
uppgiften om at det inte finns än fullgod DNA från detta hårstrå är at det inte finns uppgifter som sejer at så är tilfellet....Bara at det är analyserad och kjönsbestämd. Man analyserade vel vidare på flera materialer efter fup ble skrevet. Så när rettgången kom, leste jag i flera tidningar om at et hårstrå tilhörde en ung mann....Tror inte jag är ensam om at läst detta?Jag undrade över detta...derför min fråga til en som kan begripa... Jag understrekade i mitt svarinnlägg at han
gissade..... at nogon gissade ut från hårstruktur...Det er kun fakta som kan vektleggast som bevis. Det man med säkerhet kan fastslå vetenskapligt....
Jag vet inte om du begrep mera om varför jag landade på at detta hårstrå inte har intakt rot, men om du har info om det motsatta, så vil jag gärna veta...har ju letat i virvar av analyser i fup utan hitta nogot.