2008-12-03, 02:15
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Den bild hon först gav som principiellt var tvärt emot CS har ingen betydelse idag eller?

Åklagarna tar upp den första bilden i HovR dit de har kallat en Köpingpolis, som EJ haft kontakt med under anmälan/utredning av hot från NJ tidigare.
2008-12-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Torgny har ju i förhör sagt att E använt bilen. Det var därför han jobbade hemma denna dag.

Du är makalös. Flera månader efter att vi avhandlat detta i tråden kommer du åter igen med små detaljer och drar dem om och om igen.
Om jag minns rätt (det är ett halvår sedan jag hade uppgifterna klart för mig) var det så att en bil lämnades hemma den dagen. Huruvida den användes eller ej har aldrig framgått och jag ser inte vilken betydelse det ens har. T lämnade hemmet någon gång under eftermiddagen och var borta några timmar innan han kom hem. Under dentiden, då han var borta, användes nog inte bilen då E valde att gå och hämta sina barn.
Jag minns inte vilken bil som stod parkerad framför garaget och vilken bil T satt i, som var parkerad på gatan, under räddningspådraget. Hur som helst är det något polisen har 100% koll på så att överhuvudtaget fundera på det idag är bara löjligt.
2008-12-03, 02:26
Medlem
Citat:
Då vill jag att du här och nu redovisar för mig vad fan du vet om det?

Då vänder jag på frågan och undrar om du har något bättre att komma med?
2008-12-03, 02:28
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen
...men herregud vilken tramstråd detta blivit! På torsdag startar HR-förhandlingen. Och här diskuteras turistresor till fornminnen som om detta vore ett skämt. Skäms på er. Hoppas ni har kul, det finns nog en del andra som inte har det just nu.

Rena rama chatten.

Imorgon startar hovrättsförhandlingen. Flera har tidigare i tråden uttryckt en önskan om en ny tråd i och med det. Det kommer att bli hur grötigt som helst om TR- respektive HovR-förhandlingarna diskuteras om vartannat i samma tråd. För de som ej kan läsa i realtid kommer det att vara omöjligt att i efterhand kunna utröna vilka inlägg som hör till vilken rättegång. Jag tror knappast att alla från och med imorgon kommer att poängtera att deras inlägg handlar om HovR varje gång det skrivs något - samtidigt om diskussionerna från TR kommer att fortsätta, och fortsätta.

Lämna för all del denna öppen. Men starta en ny tråd om rättegången i Svea Hovrätt.
2008-12-03, 02:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Du är makalös. Flera månader efter att vi avhandlat detta i tråden kommer du åter igen med små detaljer och drar dem om och om igen.
Om jag minns rätt (det är ett halvår sedan jag hade uppgifterna klart för mig) var det så att en bil lämnades hemma den dagen. Huruvida den användes eller ej har aldrig framgått och jag ser inte vilken betydelse det ens har. T lämnade hemmet någon gång under eftermiddagen och var borta några timmar innan han kom hem. Under dentiden, då han var borta, användes nog inte bilen då E valde att gå och hämta sina barn.
Jag minns inte vilken bil som stod parkerad framför garaget och vilken bil T satt i, som var parkerad på gatan, under räddningspådraget. Hur som helst är det något polisen har 100% koll på så att överhuvudtaget fundera på det idag är bara löjligt.
Det var du själv som drog igång detta då du bemötte beaver med dina egna påhittade teorier.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13967246&postcount=12779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
GW sa i Efterlyst att han var ytterst (eller liknande ord) obekväm med det här fallet. Det han i så fall kunde tänka sig var CS med medhjälpare.

Vilket de flesta skulle tolka som att: -Det är irriterande att man inte lyckats sy ihop kärringen med konkreta bevis och en anledning skulle kunna vara att det finns en medhjälpare.
Det är inte samma sak som att GW tror att det finns en medhjälpare!
Tänk att man måste berätta sådana här självklarheter för dig.
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Då vänder jag på frågan och undrar om du har något bättre att komma med?

Du är inte klok. Jag slänger mig inte med sådana påståenden som du. Men något bättre att komma med? Tja, förslagsvis att det inte går att utesluta en annan GM, nog så.
2008-12-03, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Så här brukar det låta från en del här på tråden som inte kan bemöta fakta.

Slag under bältet kallar jag ett sånt här inlägg. Att jag inte har tillgång till fup betyder inte att jag glömt det jag läst.
Vilken fakta vill du jag ska bemöta?
Kom igen nudå. Vad är det för fakta jag inte kan svara på?
2008-12-03, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt FUP bedömde väl ambulansmännen E´s medvetande till 3 resp. 4 på skalan = medvetslös. Att hon var motoriskt rörlig och gav ifrån sig otäcka ljud, kan indikera en allvarlig hjärnskada och inträffar inte sällan när en person är medvetslös pga hjärnskada, ibland vid ett döende tillstånd. Detta är behöver alltså inte betyda att personen är vid medvetande! De är inte medvetna om detta själva, alltså.

Vad vill du säga med detta inlägg?
2008-12-03, 02:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vilket de flesta skulle tolka som att: -Det är irriterande att man inte lyckats sy ihop kärringen med konkreta bevis och en anledning skulle kunna vara att det finns en medhjälpare.
Det är inte samma sak som att GW tror att det finns en medhjälpare!
Tänk att man måste berätta sådana här självklarheter för dig.

Såg/hörde du på Efterlyst? Där framgick det att om GW trodde att CS var skyldig, så skulle det vara tillsammans med en medjälpare.

Det är din tolkning.

Varför svarar du med motfrågor (som till rohyp) eller inte alls (ang. min fråga, vad det var jag inte tyckte)? Det skulle kunna tolkas som om man är svarslös, men den tolkningen vill jag naturligtvis inte göra
2008-12-03, 02:39
Medlem
Citat:
Vad har pojkvännen sagt, när sa han det och i vilket sammanhang?
Vilken bild pratar du om och vilken princip pratar du om?
När berättade hon om detta och i vilket sammanhang?

Citat:
Ang. bilen
Angående GMs fysik.

Fel svar, försök igen.
2008-12-03, 02:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vad vill du säga med detta inlägg?

Det var en kommentar till ditt inlägg ang. om E var medvetslös eller inte. (Du ser det jag citerade)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in