Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-04, 19:16
  #1
Medlem
237s avatar
Jag är en stor konsument av ångestdämpare, och behöver ofta att dessa verkar ganska fort när jag får mina panikattacker, ångestattacker och jag-ska-skära-huvudet-av-den-jäveln-attacker. Vad bör man äta för att medicinen snabbare ska upptas i blodet?

Käkar bl.a. Oxascand (Benso) och Lergigan.
Citera
2008-08-04, 19:49
  #2
Medlem
Tjohildas avatar
Lägg dem under tungan så tas de upp fortare. Ta ett glas färskpressad grape till.
Citera
2008-08-05, 22:28
  #3
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Lägg dem under tungan så tas de upp fortare. Ta ett glas färskpressad grape till.

Bara det är blond grapegrukt. Det nästan enda bra sådant är den där billiga (ca 10 kr l) på tetra. De har den inte överallt, men kolla hemköp.
Citera
2008-08-05, 22:56
  #4
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Lägg dem under tungan så tas de upp fortare. Ta ett glas färskpressad grape till.

Detta är en metod som tillämpats inom homeopatin i 100-tals år. Hur länge ska de lugnande ligga under tungan? 1 min? 15min? Ska de tuggas sönder o blandas med saliv?

Vilken variant ger snabbast/bäst effekt?
Citera
2015-01-02, 02:18
  #5
Medlem
Intressant tråd från 08 tycker vi kan ta upp den igen. Funkar det med under tungan? Eller bara bullshit...? Den timme det tar för oxascand att verka suger....
Citera
2015-01-02, 03:15
  #6
Medlem
Redoxreaktions avatar
Tugga dem. Funkar med alla benso, även om det tar lite olika tid för olika sorter.
Citera
2015-01-02, 15:02
  #7
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tugga dem. Funkar med alla benso, även om det tar lite olika tid för olika sorter.
Men smaken är ju lagom vidrig, dessutom lär ju bitar 'fastna' i tänderna? Har aldrig testat att tugga, men är rätt kass på att svälja tabletter så de brukar hinna "smälta" lite innan jag fått ner dem. Brukar dricka kaffe för att snabba på processen. Vet inte om det funkar egentligen eller om det bara är placebo, men föreställer mig att det snabbar på "matsmältningsprocessen".
Citera
2015-01-02, 15:54
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Men smaken är ju lagom vidrig, dessutom lär ju bitar 'fastna' i tänderna? Har aldrig testat att tugga, men är rätt kass på att svälja tabletter så de brukar hinna "smälta" lite innan jag fått ner dem. Brukar dricka kaffe för att snabba på processen. Vet inte om det funkar egentligen eller om det bara är placebo, men föreställer mig att det snabbar på "matsmältningsprocessen".

Diazepam och flunitrazepam smakar faktiskt rätt OK och väldigt lite bittert. Åtminstone den förstnämnda är ju väldigt vanlig bland de brukande medlemmarna.

Det snabbar givetvis på med mekanisk sönderdelning, precis som med allt som man äter som kroppen alls kan ta upp. Koffein däremot vet jag inte hur det påverkar.
Citera
2015-01-02, 17:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Men smaken är ju lagom vidrig, dessutom lär ju bitar 'fastna' i tänderna? Har aldrig testat att tugga, men är rätt kass på att svälja tabletter så de brukar hinna "smälta" lite innan jag fått ner dem. Brukar dricka kaffe för att snabba på processen. Vet inte om det funkar egentligen eller om det bara är placebo, men föreställer mig att det snabbar på "matsmältningsprocessen".

Det får man väl stå ut med. Det som funkar är sällan gott..
Citera
2015-01-02, 20:27
  #10
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Diazepam och flunitrazepam smakar faktiskt rätt OK och väldigt lite bittert. Åtminstone den förstnämnda är ju väldigt vanlig bland de brukande medlemmarna.

Det snabbar givetvis på med mekanisk sönderdelning, precis som med allt som man äter som kroppen alls kan ta upp. Koffein däremot vet jag inte hur det påverkar.
Ah, okej! Har bara "smakat" alprazolam och det var inte så gott, vanlig, rätt stark, medicinsmak typ.
Citera
2015-01-02, 21:55
  #11
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag är en stor konsument av ångestdämpare, och behöver ofta att dessa verkar ganska fort när jag får mina panikattacker, ångestattacker och jag-ska-skära-huvudet-av-den-jäveln-attacker. Vad bör man äta för att medicinen snabbare ska upptas i blodet?

Käkar bl.a. Oxascand (Benso) och Lergigan.

Grapefruktjuice kan öka koncentration i blodet av oxascand. Men en av poängen med just oxascand är att den aktiva substansen oxazepam har ett långsamt anslag vilket minskar risken för missbruk och "kicken" som mer snabbverkande benzo typ stesolid eller xanor kan ge.

brukar du ta bägge eller kör du mer på något av preparaten?
Citera
2015-01-02, 22:34
  #12
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Ah, okej! Har bara "smakat" alprazolam och det var inte så gott, vanlig, rätt stark, medicinsmak typ.

Alprazolam har jag själv nyligen smakat. Det smakar mycket beskare än de andra två.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback