Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-03, 18:58
Bannlyst
Hemsökta Hus x2 Söndagar kl. 23:00 @ TV4+
(Most Haunted)

Har visst fastnat lite i den här tråden känns det som.. Hur som helst måååste jag tipsa er som inte vet redan, om Hemsökta Hus!! Ett TV program där 1 eller flera medium går runt med kameror och filmar hemsökta ställen i Storbritannien! Det är sjukt beroendeframkallande och precis lagom spännande (alltså inget mega överdrivet, som flygande vita lakan, och inte heller lamt som typ nån katt som kutar förbi och alla blir hysteriska)

Programmet sänds varje Söndag kl.23:00 på TV4 plus. Och det bästa av alla är att det är 2 avsnitt precis efter varann, vilket gör så jag får orgasm ur mina ögonglober. Det visades för något år sen på samma kanal, men dom gjorde ett uppehåll av någon anledning, har än sålänge missat kanske 2 eller 3 avsnitt på alla dessa år! Ni måste se det!

Tänd gärna några ljus och släck alla lampor - bunkra upp med en chipspåse och var med när Derek Acorah går på spökjakt !!!!!!!! =D Jag ska se det ikväll iaf

(För er som inte visste har derek slutat som medium på most haunted då han tillsynes blev mer och mer aggresiv när han blev övertagen av paranormala väsen. Dock är han med i den säsongen som visas på TV ikväll. Mycket väsen går runt derek, men han är fortfarande mitt favorit medium)

Derek Acorah's hemsida:
http://www.derekacorah.org/
Citera
2008-08-03, 19:05
Bannlyst
Detta program har redan diskuterats i några trådar här, bl. a. i tråden om "Det Okända", samt i tråden om "Ghost Hunters". Den allmänna uppfattningen är väl att "Most Haunted" är väldigt blekt och alldeles för kommersiellt inriktat - åtminstone i jämförelse med nämnda "Ghost Hunters", där deltagarna har en mer seriös approach till utredning av hemsökelser.

Vad gäller Dereks påstådda mediala förmågor, så finns det ett par sekvenser på YouTube som avslöjar honom som en bluff.
Citera
2008-08-03, 19:14
Medlem
Cryxs avatar
Måste tyvärr spräcka din bubbla med att säga att programmet är inget annat än en bluff.

http://www.youtube.com/watch?v=P-CrgPpO3-s

http://www.youtube.com/watch?v=eoI3d...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vkEYy...eature=related

Bråket i Part 2- Part 3 tycker jag säger det mesta. Att hon börjar storlipa bara för man ifrågasatte hennes väg att undersöka, dels att varför vissa saker ser fejkade ut. Kan man inte stå till svars för någonting så är man en nobody.

http://www.youtube.com/watch?v=yO4aO...eature=related

Sen finns det några till i högra spalten. Lås in kärringen, säger jag.
Senast redigerad av Cryx 2008-08-03 kl. 19:18.
Citera
2008-08-03, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Bråket i Part 2- Part 3 tycker jag säger det mesta. Att hon börjar storlipa bara för man ifrågasatte hennes väg att undersöka, dels att varför vissa saker ser fejkade ut. Kan man inte stå till svars för någonting så är man en nobody.

http://www.youtube.com/watch?v=yO4aO...eature=related

Sen finns det några till i högra spalten. Lås in kärringen, säger jag.

Ja, som sagt, det finns definitivt en anledning till att "Most Haunted" hittils inte har diskuterats i en enskild tråd; det är helt enkelt inte ens värt en sådan.
Citera
2008-08-03, 19:56
Medlem
Giant Squids avatar
Det här känns ju lite som om det skulle kunna höra hemma i tv och tv-serier forat.
Citera
2008-08-04, 10:41
Medlem
Kollade på det igår, visst är det spännande, men hur vet man att de inte gör alla ljuden de här själva? Eller att det kanske är naturliga orsaker, som t.ex. att det knarrar i husen m.m.

Så det med ljud som de här avfärdar jag, det går liksom inte att tro på för min del. Samt igår i den teatern när sätet fälldes ner, det kan ju de ha gjort själva. Samt de vita "orberna" som syntes kan vara damm.
Ska jag tro att det programmet är äkta vill jag verkligen se något som inte går att förklara, t.ex. en gestalt eller saker som flyttar på sig av sig själv (säg inte dörrar som slår igen), utan mer böcker eller liknande saker, då tror jag att programmet är äkta.

Själv vet jag ju att andar finns, inget snack om saken, men sen om de utnyttjar det i tv-program för att kanske bara dra in pengar är en annan sak.
Citera
2008-08-04, 10:54
Medlem
Most haunted är förmodligen en blandning av fejk, överdrifter och ett par autentiska fenomen. Men i första hand är det ett underhållningsprogram där man kan se ett gäng vuxna människor skrika som barn och bli hysteriska för ingenting. Sedan är det förståss en brittisk kulturhistorisk serie med unika gamla byggnader och miljöer som tilltalar anglofiler som mig.

Tråkigt att den ängslige, fete make-upladyn som såg ut som Karl X Gustav försvann efter första lr andra säsongen. Det var en figur som alltid lockade till gapskratt
Citera
2008-08-04, 11:23
Bannlyst
Jag visste att många skulle komma och klaga på att programmet är fejk, och att alla är skådespelare osv. Och visst, det rör sig en stor diskussion om programmet ÄR fejk eller inte.

En väldigt väldigt lustig sak jag tänkt på, är OM dom nu är i ett väldigt stort slott (te.x) som spökar utav bara helvete, varför ska dom fejka det då? Då hade dom ju lika gärna bara kunna skita i allt, eller gått in FOR REAL. Själv tror jag programmet KAN ha sina twists and turns och vissa pålagda saker, men jag tror absolut INTE det är fejk.

Derek har som med satt upp mot väggen många gånger och fått fram att han ibland överdriver lite, och "ljuger" men han försvarar sig med det som är så pass lgiskt så det för era hjärnor att smälta - HAN HAR JU INTE RÄTT JÄMT =) Att han 'fungerar' som medium är det inget snack om, men han kanske lägger på lite extra skådespel inför programmet, who knows.

netxis: Att paranormala saker verkligen händer vet jag med att de inte är något snack om. Om nu most haunted gör till sig då och då är inte mitt problem, det är väldigt underhållande!! =D Såg en mindre dokumentär på YT för inte så längesen där dom bevisade att själva det som HÄNDER inte är fejk - då alla reaktioner och skrik inte går att genomföra hos en skådespelare, det är genuina riktiga reaktioner. :P

'Men i första hand är det ett underhållningsprogram där man kan se ett gäng vuxna människor skrika som barn och bli hysteriska för ingenting' @ Dräng-Erik Visste inte om jag skulle gråta eller skratta när jag läste det där.. Du hade säkert kissat ner dig om du hade gått ner själv i en källade på en teater som spökar utav bara helvetet, och en kompressor helt plötsligt går på i 70 decibel precis efter du frågat om dom vill att du ska gå...

avsnitten igår var as bra! =) blev riktigt till mig ibland!
Jag tänker iaf inte missa Most Haunted nästa vecka igen !!
Citera
2008-08-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
Jag visste att många skulle komma och klaga på att programmet är fejk, och att alla är skådespelare osv. Och visst, det rör sig en stor diskussion om programmet ÄR fejk eller inte.

En väldigt väldigt lustig sak jag tänkt på, är OM dom nu är i ett väldigt stort slott (te.x) som spökar utav bara helvete, varför ska dom fejka det då? Då hade dom ju lika gärna bara kunna skita i allt, eller gått in FOR REAL. Själv tror jag programmet KAN ha sina twists and turns och vissa pålagda saker, men jag tror absolut INTE det är fejk.

Derek har som med satt upp mot väggen många gånger och fått fram att han ibland överdriver lite, och "ljuger" men han försvarar sig med det som är så pass lgiskt så det för era hjärnor att smälta - HAN HAR JU INTE RÄTT JÄMT =) Att han 'fungerar' som medium är det inget snack om, men han kanske lägger på lite extra skådespel inför programmet, who knows.

netxis: Att paranormala saker verkligen händer vet jag med att de inte är något snack om. Om nu most haunted gör till sig då och då är inte mitt problem, det är väldigt underhållande!! =D Såg en mindre dokumentär på YT för inte så längesen där dom bevisade att själva det som HÄNDER inte är fejk - då alla reaktioner och skrik inte går att genomföra hos en skådespelare, det är genuina riktiga reaktioner. :P

'Men i första hand är det ett underhållningsprogram där man kan se ett gäng vuxna människor skrika som barn och bli hysteriska för ingenting' @ Dräng-Erik Visste inte om jag skulle gråta eller skratta när jag läste det där.. Du hade säkert kissat ner dig om du hade gått ner själv i en källade på en teater som spökar utav bara helvetet, och en kompressor helt plötsligt går på i 70 decibel precis efter du frågat om dom vill att du ska gå...

En väldigt lustig sak är att du säger att de inte behöver fejka för att det inte behövs, utan att de kunda filma "äkta" spöken. Givetvis fejkar de för ATT det behövs. Annars hade de bara visat hur de traskade runt i ett hus under hela programmet utan att något hände.

Varför är det inte snack om att han fungerar som medium? Att spela apa klarar en skådespelare av, inget medialt med det.

Du tycks tro på allt du läser och ser? Ett liten mer skeptisk syn på saker och ting skulle göra dig gott.
Citera
2008-08-04, 15:00
Medlem
Citat:

Ja det är sant, det finns ju riktiga medier, dock är det många som påstår sig vara det då de kan tjäna mycket pengar på det, vilket jag tror det är i detta fall. Ska jag vara ärlig tror jag inte andar vill vara med på film och kort Jag tror att de oftast vill vara i fred eller enbart visa sig för vissa personer. Men visst är programmet spännande, väntar på att man ska få se något ordentligt bara

Edit: Mitt femhundrade inlägg ^^ Dags att skaffa avatar nångång.
Senast redigerad av netxis 2008-08-04 kl. 15:07.
Citera
2008-08-04, 15:45
Medlem
Citat:

Kanske hade jag reagerat så, men det ändrar inte på att det likt förbaskat är underhållande att se stora starka karlar hoppa i famnen på varandra vrålande av fasa. Det är ingen kritik eller ifrågasättande av deras reaktion, bara ett konstaterande att det ger ett komiskt intryck

En sak jag älskar med serien är annars Dereks sköna Liverpool-dialekt: "It's a sperret peäääson" "This geääärl was meäääärded"
Citera
2008-08-04, 18:07
Medlem
Cryxs avatar
Citat:

Titta/lyssna igenom youtube länkarna jag skickade ovan, så kommer du på andra tankar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in