Citat:
Ursprungligen postat av
Despat
Det här kan vara en trivial fråga (kanske inte ens lämpad för denna tråd) men hur ser det ut med scheman när det gäller systemvetenskap? Ska börja studera vid ett av de större universiteten vid landet under hösten och vill i förstahand inte flytta in i en bostad, utan jag vill pendla hemifrån. Dock så vill jag inte göra detta ifall man har föreläsningar och dylikt flertalet gånger per dag, fem dar i veckan? Vet att scheman skiljer sig från skola till skola men skulle ändå vilja få en generell bild av det hela, så att jag vet åtminstone till viss del hur det kommer se ut sen i höst.
Som sagt omöjligt att svara på generellt. Där jag går hade vi sällan mer än 1 föreläsning per dag, vissa kurser mån-fred andra 2-3 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fantasticfoxy
Någon som studerat datavetenskap på Lunds Tekniska Högskola? Om, skicka gärna PM till mig!

Vad jag vet finns inte specifikt datavetenskap på LTH? I Lund är det väl endast Civ/H-ing. Datateknik/infocom/elektro på LTH eller systemvetenskap på Ekonomihögskolan som har IT som huvudinriktning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arshy
Tjena, ska börja plugga systemvetenskap till hösten och har en fråga. Är det fördelaktigt att skaffa en laptop att ha med sig på föreläsningarna osv? Jag antar att man använder skolans datorer när man har labb osv, men underlättar det att ha en egen dator också?
Du borde skaffa en egen dator. Har aldrig sett någon använda skolans datorer. Systemvetenskap har inte kurser som kräver mer prestanda än vad som finns i en enkel laptop.