2008-08-10, 13:02
Medlem
Maxieboys avatar
Tror aldrig jag ätit 'riktigt' mos, kanske någon gång när man varit på besök hos någon gammal stofil och det var inte särskilt gott.. Här har man växt upp med pulvermos, fick man i skolan och hemma. Potatismos är inte direkt en favoriträtt hur som helst.
Citera
2008-08-10, 13:08
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Tror aldrig jag ätit 'riktigt' mos, kanske någon gång när man varit på besök hos någon gammal stofil och det var inte särskilt gott.. Här har man växt upp med pulvermos, fick man i skolan och hemma. Potatismos är inte direkt en favoriträtt hur som helst.

Det går utmärkt att göra dåligt riktigt potatismos oxå, för lite vätska och eller inte helt färdigkokt potatis och knappt någon kryddning heller så står man där med ett misslyckande i sin hand...

Det går att få riktigt potatismos att smaka pulvermos men det omvända är inte möjligt.
Citera
2008-08-10, 13:21
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy

Rotmos kanske?
Citera
2008-08-10, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK

Pulvermos är en jäkla styggelse?

Idiot!

Bara för att jag har den personliga åsikten att pulvermos är en jäkla styggelse behöver du väl inte gå till personangrepp?

Knip käft om du ska hålla på och förolämpa andra.
Citera
2008-08-11, 05:03
Medlem
krypmetodens avatar
jag tyckte att riktigt potatismos var godare när jag var liten, men nu på senare år så tycker jag pulvermos är godast. det godaste moset tycker jag finns på sibylla
Citera
2008-08-11, 05:33
Bannlyst
Riktig potatismos är det enda rätta.
Visst kan jag äta pulvermos utan problem, tycker t.o.m. det kan va gott ibland, men inte i närheten av riktigt mos.
Citera
2008-08-11, 07:02
Medlem
p-vaktens avatar
Båda är lika goda, men det blir ju oftast pulvermos för man e så förbannat lat
Citera
2008-08-11, 07:53
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag har sagt det tidigare:

Det är som med chips. Gillar man Pringles gillar man pulvermos.

Gillar man riktigt gjorda chips föredrar man hemlagat.

Ganska grov generalisering men Pringles är för chipsen vad pulvermoset är för potatismos i allmänhet.

För egen del är det hemlagat som gäller, det bästa "pulvermoset" jag provat var par se inget pulvermos utan gjort på en sorts potatisflingor.

För att få ett pulvermos gott måste man som sagt spetsa det med rejält med smör, kanske en skvätt grädde och dill, men det är bättre att göra eget.
Citera
2008-08-11, 15:24
Medlem
Jag gillar både pulvermos och hemlagat mos. Jag tycker det hänger mera på kryddningen faktiskt ! Gör man pulvermos så kan man ersätta vattnet helt eller delvis med mjölk.

Oavsett vilken sorts mos så har jag alltid en redig klick smör, grillkrydda, svartpeppar... Man kan ha i en äggula också !

Mvh...
Citera
2008-08-11, 23:23
Medlem
Schrails avatar
Jag tycker riktigt hemmagjort mos tar pulvermos alla dagar i veckan! Tycker att pulvermos känns så "kemiskt".
Citera
2008-08-12, 00:47
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Helt OK, men ännu bättre är Lidl's 'Puree' (Kartoffel Püree~Gut Frielingshof). Dessutom drygt 20% billigare.

Japp, smakar dock inte som pulvermos utan smakar snudd på hemlagat, i synnerhet med en klick smör i.
Citera
2008-08-12, 01:07
Medlem
No_Mores avatar
"Riktigt" potatismos, om någon skulle få för sig att fråga mig.

Vilket var precis vad som hände, kanske.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in