Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-14, 09:13
Medlem
Senapspulver? Låter intressant, ska nog ta och prova det nästa gång. Annars får moset en rätt fin smak om man river ner lite muskotnöt
Citera
2012-07-14, 13:09
Medlem
Quorthons avatar
Tycker de smakar så pass olika att de knappt kan jämföras. Gillar faktiskt både och. Även om riktigt är generellt godare så finns det rätter och tillfällen jag föredrar pulver. Rotmospulver är dock en riktig styggelse.
Citera
2012-07-14, 15:38
Medlem
Kan man den ädla konsten att tillaga ett gott riktigt mos vill man aldrig äta pulverdito.
Min pappa kunde det minsann när jag var barn. Han vispade och höll på och när han ställde det på bordet sa han alltid "det här är godare än glass"... och det var det!
Citera
2012-07-14, 16:06
Medlem
Malvolios avatar
Äter bara hemlagat potatismos (i den utsträckning jag kan påverka det).

Tycker pulvermos blir så smaklöst nästan vad man än gör med det.
Citera
2012-07-16, 20:57
Medlem
Har inte ätit pulvermos på 15 år. Riktigt mos är för mig givet. I krigstider kan jag tänka mig pulver om man piffar det lite med smör och kryddor.
Citera
2012-07-16, 23:03
Medlem
Tapraats avatar
Käkar båda och mest hemlagad(min egna). Men äter jag pulvermos ska det vara med smör-kryddor-vispgrädde! Testa grädde i nästa gång ni gör pulvermos, sjukt godare Felix/Coops ska det vara.
Citera
2012-07-16, 23:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Älskar hemlagad mat av alla slag, allt blir nästan bättre hemlagat. Gör gärna långkok och står i köket i 4 timmar, men just potatis mos är fan Felix pulver ALLTID godare än mitt/andras/föräldrars hemma kokta mos..
Citera
2012-07-17, 00:19
Medlem
Jag äter i princip aldrig pulvermos. Jag aldrig gillat det, även när jag blev serverad pulvermps när jag var liten av mina föräldrar. Äkta mos ska det alltså vara för min del. Lite klumpar tycker jag att det ska vara i moset, det är ju ingen pure man ska äta.

Det är även gott att ha i lite hackat slätbladig persilja i moset.
Citera
2012-07-17, 01:40
Medlem
safadinhos avatar
Beror helt på märke, pulvermos kan vara godare än hemlagat beroende på den som tillagar det.

Jobbade i en grill i början på 90-talet, ägaren körde felix pulvermos, men blandade i ett par pressade potatisar, (Sådana man köper färdigkokta och skalade, i lag) och sålde det som "hemlagat"... ALLA sa att det var mycket godare än pulvermos.

Så pulvermos med en pressad potatis i, får folk att tro att det är hemlagat bara för att det är klumpar i.
Citera
2012-07-17, 09:29
Medlem
Blåbärskungens avatar
Pulvermos gör sig heller inte bra med sås då moset bara blir blaskigt.
Citera
2012-07-17, 15:33
Medlem
negerbarns avatar
Pulvermos är enbart tjänligt som campingmat - precis som burkravioli, burkskinka, hotdogs i bröd och billig potatissallad.
Citera
2012-07-17, 16:18
Medlem
jajahars avatar
Tycker att det smakar bättre nuförtiden, möjligen för att jag använder en rejäl klick med smör och helmjölk istället för vatten. Använder pulvermos under sommaren till strömmingsflundra med drivor av hackad persilja. Som sagt, numera använder jag det men för ett 10-tal år sedan så fanns inte pulvermos i mitt medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in