2014-04-01, 18:43
Medlem
Någon som har haft Muntlig examination i filosofi 1 eller naturkunskap 1b. Om ni har haft det hur var det?
Citera
2014-04-05, 14:31
Medlem
Någon som har haft muntliga på KEMI 2 OCH FYSIK 1?

Dela med er om alla delatjer och allt gott folk!

Själv har man gjort biologi 1,2 kemi 1 och religion. så har ni några frågor så hjälper jag gärna till!
Citera
2014-04-08, 14:19
Medlem
Mr.Bennets avatar
Hej alla!

Jag håller på med spanska steg 3, något uppgiven. Satsar på MVG och där ska man ha 90 av 100 rätt. Varför är jag uppgiven? 16 poäng var kunskapsfrågor där det finns 3 alternativ att välja mellan. Man kan någon, man gissar sig rätt på något. Låt säga att man får 8 rätt, 8 fel. Då har man 2 fel av 84 poäng kvar. Det ganska omöjligt.

Men jag är ändå bestämd att klara det då det är det enda ämnet jag har kvar nu. Någon som har gjort spanska steg 3 proven och som vet vad för typ av frågor som kan komma?

Det lilla jag kommer ihåg (snart 1 månad sedan):
Vad är ETA?
Vilken av följande städer ligger i söder.
Huvudstaden i Cuba
Antal delstater i Spanien
Vilket politiskt parti regerar i Spanien
Vilken flod går igenom ....
Vilken stad ligger nära ...
Vem skrev ...

Någon som har gjort något annat prov än det jag nämner? (Om ni nu kommer ihåg). Någon som pratat med en lärare och frågat hur de ser på dessa kunskapsfrågor?

Over and out
Citera
2014-04-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapperd
Jag har nyligen avslutat Kemi 1 och kan säga att läraren Bengt var ganska rättvis då han frågade mest angående vad jag hade skrivit i mina uppdrag. Så har man koll på uppdragen och laborationerna så är muntliga för Kemi 1 väldigt lätt.

Jag håller på med Fysik 2 och kommer ha muntliga inom tre veckor om det går enligt planerna, skulle du kunna vara lite mera specifik angående vad som kommer på muntliga?

Tackar

Jag har också bengt! Muntlig nästa tisdag.. hur är han som person? Tillmötesgående eller verkar han vara en sån som kan slänga ut ett IG om det inte går bra?
Citera
2014-04-09, 10:07
Medlem
Timpsiiis avatar
Jag prövar igen!

Är det någon som just nu läser Fysik 1a på Hermods? Det hade vart perfekt att ha någon att studera med och byta tankar med eftersom det i många fall är rätt så svåra uppgifter! Någon?

PMa i så fall!
Citera
2014-04-09, 17:59
Medlem
wickedgayblogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alivedude
Jag har också bengt! Muntlig nästa tisdag.. hur är han som person? Tillmötesgående eller verkar han vara en sån som kan slänga ut ett IG om det inte går bra?
Bengt är snäll och väldigt tillmötesgående, plugga på uppdragen.
Citera
2014-04-09, 18:06
Medlem
Citat:

Han är tillmötesgående, inget att oroa dig för. Han tog upp mycket från uppdragen, så plugga på uppdragen och läs igenom hans kommentarer på dina uppdrag.
Citera
2014-04-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapperd
Han är tillmötesgående, inget att oroa dig för. Han tog upp mycket från uppdragen, så plugga på uppdragen och läs igenom hans kommentarer på dina uppdrag.

Ja jag har haft A igenom hela skiten så.. Men jag lägger krut på annat skit nu och kommer ändå söka via HP så jag skiter egentligen i vad jag får bara det är godkänd

Men fan vad fint att han är bra Blir till att läsa igenom uppdragen och lite sånt tills nästa tisdag då! Uppskattar svaren!
Citera
2014-04-10, 10:56
Medlem
U-Figs avatar
Hur ska man gå till väga om man vill läsa tyska 1-3 (helst via distans och i eget tempo) och är bosatt i Göteborgs kommun? NTI/Hermods/annan spelar ingen roll, men Göteborgs kommun verkar bara erbjuda svenska, matematik, engelska och någon enstaka retorikkurs? Tack på förhand för hjälp!
Citera
2014-04-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Hur ska man gå till väga om man vill läsa tyska 1-3 (helst via distans och i eget tempo) och är bosatt i Göteborgs kommun? NTI/Hermods/annan spelar ingen roll, men Göteborgs kommun verkar bara erbjuda svenska, matematik, engelska och någon enstaka retorikkurs? Tack på förhand för hjälp!

Det är bara kommunen som kan svara på de frågorna.. Alla skolorna (t ex hermods) jobbar på uppdrag från kommunen. Alltså är det själva kommunen som du ansöker hos och som sedan skickar dig vidare till en skola. Men tyska tycker jag borde finnas i en stor stad. Annars är det ju katastrof.
Citera
2014-04-10, 11:17
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Det är bara kommunen som kan svara på de frågorna.. Alla skolorna (t ex hermods) jobbar på uppdrag från kommunen. Alltså är det själva kommunen som du ansöker hos och som sedan skickar dig vidare till en skola. Men tyska tycker jag borde finnas i en stor stad. Annars är det ju katastrof.
Då tar jag och kontaktar kommunen. Tack för svar! Jag håller med, tyska borde definitivt finnas i Sveriges näst största stad.

I kurskatalogen finns det i alla fall ingen kursstart över huvud taget för en kurs i tyska... Suck. Det blir att mejla genast.
Senast redigerad av U-Fig 2014-04-10 kl. 11:22.
Citera
2014-04-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Då tar jag och kontaktar kommunen. Tack för svar! Jag håller med, tyska borde definitivt finnas i Sveriges näst största stad.

I kurskatalogen finns det i alla fall ingen kursstart över huvud taget för en kurs i tyska... Suck. Det blir att mejla genast.

Hoppas din kommun är bättre än min på att svara på mail. Jag har upplevt att det bästa är att ta sig ner och prata med dom direkt. Alla anmälningar kräver oftast att massa papper ska fyllas i och då kan man också göra det direkt.

Hoppas det löser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in