2014-02-24, 14:31
Medlem
MaQens avatar
Tjenare, vill gärna studera på Hermods, men på deras hemsida står det att det måste finnas ett kontor föra att kunna ansöka. Men tyvärr så finns det inte i staden jag bor. Så jag undrar om det går att ansöka ändå, vill gärna läsa upp mina betyg från G till VG och IG till G.
Tacksam för snabbt svar
Citera
2014-02-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Tjenare, vill gärna studera på Hermods, men på deras hemsida står det att det måste finnas ett kontor föra att kunna ansöka. Men tyvärr så finns det inte i staden jag bor. Så jag undrar om det går att ansöka ändå, vill gärna läsa upp mina betyg från G till VG och IG till G.
Tacksam för snabbt svar
Nu finns inte (IG)G-MVG kvar utan det är (F)E-A. Dessutom kan man inte studera upp betyg man har minst G/E i. Då får man göra prövningar. Man kan endast studera på hermods (komvux överhuvudtaget) när man har F/IG eller inte läst kursen på gymnasiet.
Man ansöker genom kommunen där du bor.
Citera
2014-02-24, 14:51
Medlem
Hej!

Ska ha nationella prov i Matte 3, imorgon. Jag har fått hjälp och haft boken framför mig när jag gjort samtliga uppdrag på Novo, och precis klarat ett E, varje uppdrag. Med andra ord så ligger jag jävligt dåligt till på nationella provet, imorgon.

Har ni några tips på hur jag kan klara mig imorgon?
Citera
2014-02-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Hej!

Ska ha nationella prov i Matte 3, imorgon. Jag har fått hjälp och haft boken framför mig när jag gjort samtliga uppdrag på Novo, och precis klarat ett E, varje uppdrag. Med andra ord så ligger jag jävligt dåligt till på nationella provet, imorgon.

Har ni några tips på hur jag kan klara mig imorgon?

Skriv fusklappar, vet inte hur det ser ut hos Hermods lokal där du går, men när jag gjorde NP fick jag sitta själv i ett rum och hade lätt kunnat fuska om jag förberett mig. Ganska mycket folk som rör sig där och handledarna var väldigt förvirrade. Att träna en dag innan känns lönlöst.
Citera
2014-02-25, 00:58
Medlem
Någon som har gjort muntliga examinationen i fysik 2? En liten hint om vad som komma skall skulle vara trevligt!
Citera
2014-02-25, 15:30
Medlem
Tjena gott folk! Har precis gjort klart Biologi 1 muntliga! Om ni har några frågor eller något så svarar jag gärna på allt!!
Citera
2014-02-26, 06:30
Medlem
Ja! Berätta om Biologi 1. Vad var jobbigt att göra, vad var onödigt, vad kunde du ha gjort bättre, övriga tips? Schysst!
Citera
2014-02-28, 14:22
Medlem
wickedgayblogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpzorro
Ja! Berätta om Biologi 1. Vad var jobbigt att göra, vad var onödigt, vad kunde du ha gjort bättre, övriga tips? Schysst!
Kan sticka in med att jag tror att det handlar mycket om vilken lärare man har, läst både Biologi 1 och 2. Kursen gick mest ut på läsning ur boken, uppdragsfrågorna var baserade på informationen som fanns i böckerna och på muntan pratade vi mycket om frågorna, det var mest tillfälle för vidareutveckling om man ville höja betyget. Som sagt, tror att muntor är ganska så olika varandra beroende på vad man har för lärare, jag hade Bengt, tycker att han var väldigt bra!
Citera
2014-02-28, 20:52
Medlem
Mr.Bennets avatar
Hej!

Någon som gjort spanska steg 3? Som har övningsuppgifter och ev. även slutprov? Perfekt att öva på

Hur hårda var deras krav på VG respektive MVG? (Diffus fråga, jag vet, men ni som har gjort det kanske vet vad jag behöver veta).

Over and out
Citera
2014-03-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpzorro

Jag läste ut hela boken till att börja med.
Men nu med facit i hand så känns de som att man kan välja ut dom viktiga avsnittet och plugga på bara det. Koncentrera dig på Uppdragen! då vet du vad som kommer komma. Kan du uppdragen så klarar du dig garanterat.

Misstaget jag gjorde var att jag bara fick E och Ett C på mina uppdrag, hade jag fått A och B på nått av uppdragen hade jag kunnat fått högre betyg. Men tänk inte på det för mycket. Koncentrera dig på uppdragen så går det bra och allt du tror kommer komma med!
Citera
2014-03-01, 20:26
Medlem
Mr.Bennets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Men nu med facit i hand så känns de som att man kan välja ut dom viktiga avsnittet och plugga på bara det. Koncentrera dig på Uppdragen! då vet du vad som kommer komma. Kan du uppdragen så klarar du dig garanterat.

Misstaget jag gjorde var att jag bara fick E och Ett C på mina uppdrag, hade jag fått A och B på nått av uppdragen hade jag kunnat fått högre betyg. Men tänk inte på det för mycket. Koncentrera dig på uppdragen så går det bra och allt du tror kommer komma med!

Tjena! Det där med facit i hand känns alltid lika jobbigt.

Saken är dock den att jag fick g på gymnasiet och pluggar därför upp ämnet vilket betyder att jag inte har tillgång till uppdrag och andra övningar. Jag ska bara skriva ett prov nu om 14 dagar.

Har du några som man kan få öva på?

Hur var den muntliga delen?
Citera
2014-03-01, 21:07
Medlem
wickedgayblogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol

Om du ska läsa Bi2 så behöver du verkligen inte känna att du waistat tid på att läsa igenom hela boken, nästa kurs är mycket vidareutveckling av 1, så då skulle i alla fall jag påstå att det är bra att kunna det som står i ettan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in