Sådär, nu vart man klar med det också.
Examinationen var lite annorlunda än vad jag hade förväntat mig. Trodde jag skulle få, som Guybrush skrev, förklara/försvara mina svar i de föregående uppdragen men kom inte en enda sådan fråga. Istället var det sant eller falskt frågor där man skulle motivera sitt svar.
De tre första frågorna var för mig helt nya och så vitt jag vet tog de inte upp liknande frågor i boken, kan ha missat det dock. Bla om en tredjegradsekvation(som kallades något annat i frågan) endast hade reella rötter, samt om en funktion av typen 1/x (som också kallades något som jag inte hade en aning om vad det betydde) hade några lodräta asymptoter.
De efterföljande 3-4 frågorna var däremot saker jag kunde, t.ex om den reella delen var densamma efter konjugat, om absolutbeloppet alltid var positivt och om z/i var spegelvänd emot z.
Tillslut var det två frågor jag skulle tala om hur man löste, t.ex y''+ay'+by = 0 som uppfyllde två villkor. Har tyvärr glömt den andra frågan men jag klarade den iaf
Som Guybrush sa var han väldigt snäll vad gäller den muntliga delen, hade 50-60% rätt men fick ändå så högt slutbetyg jag kunde efter de tre skriftliga uppdragen.
Hoppas det här hjälper dig något ZekeW0lf och lycka till imorgon!