2017-11-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
SuFä och SaFr var de som "hittade" den döda Alexandra. Tillika de två, som sist träffade henne kvällen innan, före dådet.....

Både SuFä och SaFr jobbade i skolan. Där var det någon eller några som polisanmäldes.
Hade satt sig på elever- i uppfostringssyfte????

Blev väl rättegång och skrevs om i början av tråden.
Jag tror dig där, även om jag inte känner personerna.

Jag känner personerna, har familj och nära vänner där, och tro mig, det har pågått så mycket sjukt i församlingen... Jag hoppas det kommer fram och ut så att alla som begått brott, tex misshandel, straffas och hängs ut offentligt.

SuFä är den som uppfostrat församlingens barn när deras föräldrar varit för upptagna med att serva ÅsWa. Redan som nyfödda lämnas de till SuFä.

SaFr var ju en av de två som satte sig på en elev på skolan för att eleven kastat en snöboll.
Han var drivande i detta och är en mkt obehaglig person och en av dom som stått närmast ÅsWa..
Citera
2017-11-15, 16:31
Medlem
Vilka präster är misstänkta för misshandel och sexuella övergrepp? Urban, peter, grimborg? Den sistnämnda verkar ganska anonym... någon som vet hur stor inblandning han har i det hela?
Citera
2017-11-15, 16:44
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea
Jag känner personerna, har familj och nära vänner där, och tro mig, det har pågått så mycket sjukt i församlingen... Jag hoppas det kommer fram och ut så att alla som begått brott, tex misshandel, straffas och hängs ut offentligt.

SuFä är den som uppfostrat församlingens barn när deras föräldrar varit för upptagna med att serva ÅsWa. Redan som nyfödda lämnas de till SuFä.

SaFr var ju en av de två som satte sig på en elev på skolan för att eleven kastat en snöboll.
Han var drivande i detta och är en mkt obehaglig person och en av dom som stått närmast ÅsWa..
Intressanta kommentarer! Men det är nästan farligt att grubbla för mycket på alla sjuka turer i den byn. Till slut går det bara runt i huvudet. 😊
Senast redigerad av Teleslinga 2017-11-15 kl. 16:50.
Citera
2017-11-15, 16:56
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDBea

Det var en nyhet för mig, att nyfödda lämnas till SuFä.
Verkligen ett övergrepp.
Vore en mardröm att ens barn, tas ifrån en på det sättet. Helt klart olagligt.
Den viktiga första tiden för anknytning. Har själv barn och detta är verkligen horribelt.

Här är det det ena värre än det andra som kommer fram i ljuset.
Vad allt har inte dessa medlemmar fått utstå, inblandning i det mest privata.
Tack för att du berättar.

Och måtte de skyldiga stå till svars.
Citera
2017-11-15, 17:14
Medlem
iakttagares avatar
Nu får vi hoppas att polisen lyckas göra ett bättre jobb den här gången!!! Alla vet och förstår att bruden ligger bakom allt som hänt och nu ska det bevisas berättas för polisen. Den här gången behöver ingen gå in till Kristi Brud och gå igenom vad som ska sägas innan.
Citera
2017-11-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
PG diggar å kicka sönder med foten på den som ligger.
Det var det värsta! Det är inte riktigt den bilder han ger sken av i intervjuer och reportage. Där verkar han så väldigt lugn, personlig och förståndig.

ÅWs svarta ögon har man sett även offentligt. UF har jag ingen uppfattning om, Men han verkar ju ha varit någon slags idol för medlemmarna.
Citera
2017-11-16, 06:43
Medlem
Angel of Peaces avatar
Klockan 07:48 kommer det om Knutby i TV4 Nyhetsmorgon.

Kolla någon minut innan, så ni inte missar det.

"Kristi Brud anmäld för misshandel"

Min sida på FB visar fel tid, en timme före.

Kolla tiden på er egen klocka. 07:48 sa de på TV4
Senast redigerad av Angel of Peace 2017-11-16 kl. 06:47.
Citera
2017-11-16, 07:28
Medlem
Angel of Peaces avatar
Mycket läsvärd artikel på DAGEN

http://www.dagen.se/nyheter/sommarlager-oppnade-knutbys-ogon-1.1056581

Citat:
Ursprungligen postat av Dagen
Positivt bemötande viktigt
Tobias Hammar blir tårögd när han beskriver hur väl mottagna barnen och ungdomarna blev och hur kontakter från i somras har gjort att ungdomarna i Knutby numera regelbundet åker in till Korskyrkan i Uppsala för att vara med på deras fredagssamlingar.

– Fler och fler åker också andra kvällar, säger Sune Nordin som arbetar som pastor i Korskyrkan.

Enligt Tobias Hammar var det positiva bemötandet som barnen och ungdomarna mötte under sommarens läger avgörande för den fortsatta processen.

I dagsläget går de före detta medlemmarna i Knutby Filadelfia till en handfull andra församlingar i närområdet. Men Tobias Hammar förklarar att många är brända av sina erfarenheter och att de därför inte vill skynda sig in i något nytt utan i stället ta det lugnt och känna sig för.

Handlar om att TH lämnat Knutby och hur ungdomar i Knutby söker sig till andra (sundare) församlingar.
Citera
2017-11-16, 08:03
Medlem
Angel of Peaces avatar
TV4 började redan kl 07:43 med inslaget om Knutby, höll på att missa det.

Hoppas de lägger ut ett klipp, max 5 minuter - (07:43 - 07:48).

Rigmor R är gäst i studion, och berättar om Knutby, hur det var, samt svarar på frågor.
Citera
2017-11-16, 08:53
Medlem
Angel of Peaces avatar
Här kommer nu Knutbyklippet från TV4 Nyhetsmorgon 2017-11-16

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/hon-behandlade-knutby-avhopparna-sexuellt-utnyttjande-i-sj%C3%A4lav%C3%A5rden-3944553

Hon behandlade Knutby-avhopparna: "sexuellt utnyttjande i själavården"
klipp
i dag kl 08:16
längd 5:43

Knutby skakades av ett mord-drama 2004 – nu avslöjas att det är fortsatt turbulent. Många har hoppat av sekten och flera pastorer, bland andra Åsa Waldau, är polisanmälda för misshandel.
Citera
2017-11-16, 09:17
Medlem
Citat:
TV4 började redan kl 07:43 med inslaget om Knutby, höll på att missa det.

Hoppas de lägger ut ett klipp, max 5 minuter - (07:43 - 07:48).

Rigmor R är gäst i studion, och berättar om Knutby, hur det var, samt svarar på frågor.
Man tror inte det är sant att det här förekommer i vårt land
Citera
2017-11-16, 10:58
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Här kommer nu Knutbyklippet från TV4 Nyhetsmorgon 2017-11-16

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/hon-behandlade-knutby-avhopparna-sexuellt-utnyttjande-i-sj%C3%A4lav%C3%A5rden-3944553

Hon behandlade Knutby-avhopparna: "sexuellt utnyttjande i själavården"
klipp
i dag kl 08:16
längd 5:43

Knutby skakades av ett mord-drama 2004 – nu avslöjas att det är fortsatt turbulent. Många har hoppat av sekten och flera pastorer, bland andra Åsa Waldau, är polisanmälda för misshandel.
Typiskt TV4 att endast ägna drygt fem minuter åt detta viktiga ämne. Sedan repriserar de och mal om samma promptertext hela morgonen. Inget fördjupande resonemang att tala om och endast Robért på plats. Detta är riktigt dålig journalistik och jag är makalöst trött på denna sönderstressade, utseendefixerade och kapitalfokuserade skitkanal.

Men dock bättre än inget. Hoppas nu att någon mer seriös mediainstitution gör en fördjupning. Som någon skrev ovan - helt otroligt att detta förekommer just NU...i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in