Citat:
Ursprungligen postat av
fruktis
Det kan inte ha varit någon i psykisk balans som har inrett/designat det där huset...

Är väl mest Åsa som lekt inredningsarkitekt ihop med Emma tror jag.Om ni tycker designen inomhus i pastorshuset är amatörmässig,så är det ingenting mot hur det ser ut i deras spa och i uthyrningsrummen.
Som någon uttryckte innan,"det kan inte ha varit någon i psykisk balans som inrett detta"och
precis så är det.
Med dessa galenskaper som varit i alla år i Knutbyförsamlingen,så tror jag helt ärligt att ingen tidigare eller de få nuvarande medlemmarna är i balans på något sätt.
För många så kommer det att så småningom bli bättre med adekvat behandling,och stöd från närstående.
De tre största bovarna i Knutby anser jag vara Åsa,Ulf(Carl) och Peter Gembäck,särskilt den sistnämnde är en riktigt stor ful fisk.
De har alla någon/några allvarliga störningar,och den typen av störningar brukar inte vara behandlingsbar.
Finns fler fula fiskar,men de här tre är värst.
Tror inte Peter ens kan ta in att han är körd,han hyser ännu förhoppningen om att bli ensam "Herre på täppan" i församlingen,han har allt för mycket att förlora både ekonomiskt och socialt,han kommer sannolikt att kämpa med näbbar och klor för att försvara sin plats och "heder"
Mannen har inte ens vett att förstå att han troligtvis kommer bli åtalad för utnyttjande av människor i beroendeställning,div.sexbrott,trakasserier,missha ndel,ekonomisk brottslighet mm.
Skall bli mycket intressant när utredningen inför åtalen är klara,och vi förhoppningsvis får tillgång till FUP.Tror absolut att fler kommer bli föremål för utredningar,men vi får väl vara tålmodiga,är mycket som skall lyftas fram i ljuset.