Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 15:14
  #5845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktis
Låt oss hoppas att berörda personer läser, tar till sig och agerar!

http://www.dagen.se/nyheter/helene-f...dog-1.1174216#
Ja, det får vi verkligen hoppas! Det lär ju finnas människor (utan personlighetsstörningar) med normalt samvete som vet vad som hänt och borde må dåligt över att inte meddela polisen.

Jag har för övrigt en huvud(med?)-misstänkt när det gäller brotten mot Helene sedan jag förstod att någon i församlingens är så aggressiv att hon bl a dunkat människors huvuden i väggar och vassa föremål just i badrum.

Men vad vet jag? Jag var inte där. Vad vet PG t ex? "Jag ljög och trodde jag behövde skydda Drottningen" (ungefär) har han sagt om andra brott. Men vad hände den här gången? Och hur mår man av att ha på sitt samvete att veta vad som hände utan att meddela polisen?
Citera
2018-07-20, 18:18
  #5846
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Ja, det får vi verkligen hoppas! Det lär ju finnas människor (utan personlighetsstörningar) med normalt samvete som vet vad som hänt och borde må dåligt över att inte meddela polisen.

Jag har för övrigt en huvud(med?)-misstänkt när det gäller brotten mot Helene sedan jag förstod att någon i församlingens är så aggressiv att hon bl a dunkat människors huvuden i väggar och vassa föremål just i badrum.

Men vad vet jag? Jag var inte där. Vad vet PG t ex? "Jag ljög och trodde jag behövde skydda Drottningen" (ungefär) har han sagt om andra brott. Men vad hände den här gången? Och hur mår man av att ha på sitt samvete att veta vad som hände utan att meddela polisen?

Ja, där slog du huvudet på spiken (ursäkta uttrycket).

Här kommer även upp bilder av någon som skurar badkar, så det är alldeles rent innan polisen kommer....
Citera
2018-08-01, 19:17
  #5847
Medlem
Angel of Peaces avatar
Brinner på riktigt i Knutby..... hoppas de kan släcka ordentligt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...-for-spridning

Kristi Brud ÅW var väl symbol för en brinnande eld, när det begav sig?
Citera
2018-08-11, 07:34
  #5848
Medlem
GustafKroons avatar
Det är svårt att släppa Knutbysekten trots att det känns väldigt bra att det är över och att de grundlurade medlemmarna har vaknat till insikt om vad de har varit inblandade i.

Dock kvarstår känslan av att de ledande charlatanerna har kommit lindrigt undan.

Åsa Waldau/Jacobsson/Björk bör hårdgranskas!

Så bör också ske med Peter Gembäck, Urban Fält och några till som har styrt i sekten.
Citera
2018-08-14, 16:24
  #5849
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är svårt att släppa Knutbysekten trots att det känns väldigt bra att det är över och att de grundlurade medlemmarna har vaknat till insikt om vad de har varit inblandade i.
Dock kvarstår känslan av att de ledande charlatanerna har kommit lindrigt undan.
Man sätter sitt hopp till polis och åklagare i Uppsala som utreder anmälda brott och misstänkta gärningsmän och -kvinnor. Häromdan sågs förresten före detta kristi brud ratta sin lilla vita bil i Knutby
En knutbynabo säger att en norrman bloggar om Knutby. Denne tror sig tydligen ha fjärrstyrt nedläggningen av Knutby filadelfia. Om jag fattat rätt ger han Åsa Waldau-Jacobsson ockult undsättning och annonserar besök hos hyresgästen Kenny i Gränsta gårdslängan.
Knutbytragedin ain't over until the fat lady sings.
Citera
2018-08-14, 22:09
  #5850
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Man sätter sitt hopp till polis och åklagare i Uppsala som utreder anmälda brott och misstänkta gärningsmän och -kvinnor. Häromdan sågs förresten före detta kristi brud ratta sin lilla vita bil i Knutby
En knutbynabo säger att en norrman bloggar om Knutby. Denne tror sig tydligen ha fjärrstyrt nedläggningen av Knutby filadelfia. Om jag fattat rätt ger han Åsa Waldau-Jacobsson ockult undsättning och annonserar besök hos hyresgästen Kenny i Gränsta gårdslängan.
Knutbytragedin ain't over until the fat lady sings.

Mycket ska man höra..... men vad är detta?

En norrman vill ta åt sig äran av att knutbysekten är nerlagd? Och sedan hjälpa Åsa med vad?

Trodde Åsa stod för det ockulta med Kristi brud grejen.
Kanske många lediga hus nu, om hon funderar på att flytta tillbaks, otroligt nog.

En märklig unken känsla infinner sig... Jag håller på polis och åklagare i Uppsala.
__________________
Senast redigerad av Angel of Peace 2018-08-14 kl. 22:13.
Citera
2018-08-16, 13:15
  #5851
Medlem
iakttagares avatar
Jaja en hund återvänder till sina spyor🤮 och ”bruden” återvänder till sina och vill äta av dom och slicka och gläfsa. Hon hade bilen parkerad hos Anna . Vad smider dom för planer?🤮 Gjorde hon ett besök hos dom nyinflyttade i drottningborgen? Ja så har hon en norrman som hon har i koppel 🤮
__________________
Senast redigerad av iakttagare 2018-08-16 kl. 13:21.
Citera
2018-08-16, 15:51
  #5852
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Jaja en hund återvänder till sina spyor🤮 och ”bruden” återvänder till sina och vill äta av dom och slicka och gläfsa. Hon hade bilen parkerad hos Anna . Vad smider dom för planer?🤮 Gjorde hon ett besök hos dom nyinflyttade i drottningborgen? Ja så har hon en norrman som hon har i koppel 🤮

Visserligen inget märkligt besöka sin syster - men den fjärrstyrande norrmannen
får onekligen varningsklockorna att ringa!!!

Något lurt här....
Citera
2018-09-14, 20:33
  #5853
Medlem
Angel of Peaces avatar
Helge igen...


Knutbypastorn gjorde resa för 4 000 – vill betala 380

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ll-betala-380/


Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Knutbypastorn gjorde resa för 4 000 – vill betala 380
Publicerad 14 sep 2018 kl 20.04

I somras gjorde Helge Fossmo en utflykt från anstalten för 4 000 kronor – nu vägrar han betala för resan. Foto: FOTO FRÅN TV4 / TV4

Helge Fossmo – känd som Knutbypastorn – är dömd till livstids fängelse för anstiftan till mord på sin fru
I somras gjorde han en utflykt från anstalten för 4 000 kronor.
Nu vägrar han betala för resan, visar dokument från förvaltningsrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen

Har inte hushållat med sina pengar


Kriminalvården menar å sin sida att Fossmo har ”tillräckliga ekonomiska resurser att finansiera permissionsresan på egen hand”.
Knutbypastorn har 798 kronor till sitt förfogande, står vidare i dokumentet. Men:
”Kriminalvården har även anfört att Helge Iversen inte hushållat med sina resurser”, står i dokumentet från förvaltningsrätten.
Dessutom hade Fossmo, på eget bevåg, valt en destination som ligger långt från anstalten Sörbyn, menar Kriminalvården.

Läs mer på Expressen.
Citera
2018-09-19, 14:36
  #5854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Jag utgår också från att Åsa Waldau-Jakobsson inte känner sig ansvarig för vare sig "tokerierna" eller de polisanmälda fall av misshandel och andra misstänkta brott som uppsalapolisen utreder.
Såg i måndags en artikel av journalisten Terese Cristiansson i Sydsvenskan. Den handlade om en äktenskapsmäklare i Teheran. Kom då att tänka på hur Åsa agerat äktenskapsmäklare bland knutbymedlemmar som hon kallade ”mitt folk”. Idag är hon borta från trakten men följder av hennes diktatur består.
Hösten 2004 publicerade just Terese Cristiansson en bok, Himmel och helvete: Mord i Knutby. Hennes bok blev DEN, av alla böcker om Knutbybrotten, som sektledningen gillade och rekommenderade.
Cristiansson deltog sommaren 2004 i knutbysektens ”träningsskola”. Dock utan att få träffa sektledare Åsa. Före detta medlemmar minns hur Cristiansson lät sig vilseledas av deras glada leenden och fagra tal. Bakom happy-happy-fasaden blev de fysiskt och psykiskt misshandlade. Levde under hot. Slavarbetade i skräck för Åsa & Co. Men krimjournalisten tittade inte bakom kulisserna. Okritiskt accepterade hon medlemmars lovord om Åsa och förnekelse av den verklighet, som de nu i UG och TV4 berättat om.
Ser fram emot intervjuer med Terese Cristiansson, Bert Karlsson, Skavlan, Alex Schulman, Marcus Birrro och fler.
Hur tänker de i efterhand om sina bidrag till en förskönad, osann bild i offentligheten av "bruden" och mordsekten i Knutby?
Här berättar Julia E om fasaden de visade upp för besökare - de betedde sig som robotar-, hur kontrollerad hon var av andra sektmedlemmar samt hur hon upplevde "Henne" (ÅW).

https://www.allas.se/julia-vaxte-upp...-jag-ville-do/

Den är från i somras men jag hade i alla fall inte sett den förut.
Citera
2018-09-19, 15:24
  #5855
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Här berättar Julia E om fasaden de visade upp för besökare - de betedde sig som robotar-, hur kontrollerad hon var av andra sektmedlemmar samt hur hon upplevde "Henne" (ÅW).

https://www.allas.se/julia-vaxte-upp...-jag-ville-do/

Den är från i somras men jag hade i alla fall inte sett den förut.

Tack Joannaw för denna artikel! Hade inte heller läst den.

Ingående beskrivning hur de, sekten och ÅW totalt förstörde, medlemmarna och barnen.

Allt talar för sig själv. Nyttigt få en repetition av hur grymt det var i sekten.

Hoppas allt går vidare, var väl en del som skulle stå till svars nu? En viss drottning...
Har mycket att förklara.
Citera
2018-09-19, 17:27
  #5856
Medlem
Angel of Peaces avatar
Den jämnåriga dottern som Julia E lekte med då 2004 var ju inte Helges och Sannas.
Hon var den ena av Helénes och Helges tre barn.

Heléne, som så tragiskt dog i badkaret....

Sanna, lillasyster till ÅW fick förtroendet att vara mamma till barnen i och med giftermålet med Helge.

Men inte så länge, vi vet ju hur det gick med Sanna....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback