2016-10-29, 01:51
Medlem
Teleslingas avatar
Som sagt - detta har väl varit en realitet och ett så kallat konvenansäktenskap under åtskilliga år. Någon här i tråden kan säkert uppdatera oss kring vilka dessa två Guds lamm levt med vid sidan om?
Citera
2016-10-29, 06:48
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Vad händer i dessa dagar uppe på kullen?
Är det någon därute som kan ge mig en liten hint?
Ligger det någon lite/stor förändring på lut?
Ja. Jo, till exempel finns inte längre pastor Urban kvar i sammanhanget.
Citera
2016-10-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Storbildstv och stora köpcentrum, om jag inte minns fel!

Och ALLA skulle dela rum med varandra och ligga och fnissa på kvällarna . Inneboende hos Jesus kan man tro?

-

Men det där Nabo skrev lät ju bra för Urban och hans familj! Känns inte som det kan vara så många tongivande kvar nu?
Citera
2016-10-29, 16:20
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Men det där Nabo skrev lät ju bra för Urban och hans familj!
Dessvärre är det hela alls inte så bra som det kanske lät
Citera
2016-10-29, 19:53
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo

Låter ödesmättat och definitivt!
Citera
2016-10-29, 21:53
Medlem
Citat:

Oj då! Jag trodde han kanske avsagt sig rollen som Jesusförmedlare och/eller pastor (eller äldstebroder eller vad han nu är).

Han är väl inte satt i tukt?
Citera
2016-10-30, 08:28
Medlem
Referenshumlas avatar
Är det för att Helge ska få obevakade permissioner som hon skiljer sig. ska hon flytta utrikes? Synd hon sjunger så fint, har hennes senaste CD.
Citera
2016-10-30, 11:13
Medlem
nabos avatar
glädjande tecken på förändring till det bättre i K-by

Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Time å tänka på kidsen lr istället för å pladdra :- W
/we know who you are
Kristna samfund har inte hemligheter mot omvärlden - men det har sekter.
Ett antal tidigare K-by-ledare har trätt tillbaka och ber om förlåtelse.
Medlemmar vågar tala fritt med varandra och de träffar för första gång på många år vem de vill.
Allt detta är glädjande och efterlängtade tecken på förändring till det bättre i K-by.
Bekämpa inte befrielsen och försök inte hejda dina medmänniskors andliga och sociala tillfrisknande!
De som du tror är fiender vill dig väl.
PS. Du är rapporterad för brott mot regel 1.06
Senast redigerad av nabo 2016-10-30 kl. 11:16. Anledning: stavfel
Citera
2016-11-01, 13:13
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Givet att Liselotte Frisk (som f.ö. också tydligen är verksam inom FINYAR) /.../ det framgår att hon skrivit om Helge tillsammans med kanadensiskan Susan J. Palmer, så kan man ju anta att platsen i Kanada som Knutbyförsamlingen fortfarande är aktuell för är antingen Dawson College, McGill University eller Concordia University dit hon är knuten enl. wikipedia.../.../ så kanske är det hon som tar emot besök i Kanada

Bra research, dina hypoteser stämmer. ÅW, PG, ÅG, KN gjorde inte lycka i Kanada och det möbleras om på Gränstakullen.
Citera
2016-11-01, 14:58
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Bra research, dina hypoteser stämmer. ÅW, PG, ÅG, KN gjorde inte lycka i Kanada och det möbleras om på Gränstakullen.
Ok, vem flyttar vart? Långt bort eller?
Citera
2016-11-01, 15:11
Medlem
Citat:
Kristna samfund har inte hemligheter mot omvärlden - men det har sekter.
Ett antal tidigare K-by-ledare har trätt tillbaka och ber om förlåtelse.
Medlemmar vågar tala fritt med varandra och de träffar för första gång på många år vem de vill.
Allt detta är glädjande och efterlängtade tecken på förändring till det bättre i K-by.
Bekämpa inte befrielsen och försök inte hejda dina medmänniskors andliga och sociala tillfrisknande!
De som du tror är fiender vill dig väl.
PS. Du är rapporterad för brott mot regel 1.06
Nabo: Du har fel, alla har hemligheter, alla samfund och företag. Man berättar inte om alkoholproblem för media, inte heller om otrohet, förskingring av pengar eller om chefer som porrsurfat bort sitt ansvar. Man sköter sådana saker snyggt. Det är det normala.
Det kallas att "ha respekt för medmänniskans integritet".
Vi har alla både pinsamma tillkortakommanden, läggningar vi kanske knappt erkänner ens för oss själva, svårigheter och misstag vi inte vill prata om.
Skillnaden är att våra liv och funderingar inte hängs ut för att skrattas åt, kittla främmande människor i magen, och vara i en ofrivillig dokusåpa, utan vi får alldeles ifred skämmas och bearbeta händelser i våra liv.
Om det nu är sant att du har sådan klarsyn direkt in i församlingen, och dessutom tror att saker och ting just nu är på väg till: "glädjande förändring" som du skriver. Varför måste du då basunera ut detta och störa den sköra process som ett uppvaknande kan innebära?
Det verkar ibland som ni härinne glömmer att det är verkliga människor ni har att göra med.
Hur ska de nånsin bli fria från "sin fantasivärld", om vi aldrig kan låta dem vara ifred ens när de är på väg till insikt?
Jag kan ju bara tala för mig själv, jag hade blivit helt paranoid och försjunkit ännu längre in i min egen värld, om folk förföljt mig och spridit massa saker på Flashback, förmågan att tänka klart hade helt försvunnit!
Men nu är du kanske ingen med insyn, jag vet ju inte vem du är. Det låter bara konstigt att påstå att man vill någons bästa och sedan skvallra bakom dennes rygg för tusentals främmande ögon.
Om du
Citera
2016-11-01, 16:00
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Nabo: Du har fel, alla har hemligheter, alla samfund och företag. Man berättar inte om alkoholproblem för media, inte heller om otrohet, förskingring av pengar eller om chefer som porrsurfat bort sitt ansvar. Man sköter sådana saker snyggt. Det är det normala.
Det kallas att "ha respekt för medmänniskans integritet".
Vi har alla både pinsamma tillkortakommanden, läggningar vi kanske knappt erkänner ens för oss själva, svårigheter och misstag vi inte vill prata om.
Skillnaden är att våra liv och funderingar inte hängs ut för att skrattas åt, kittla främmande människor i magen, och vara i en ofrivillig dokusåpa, utan vi får alldeles ifred skämmas och bearbeta händelser i våra liv.
Om det nu är sant att du har sådan klarsyn direkt in i församlingen, och dessutom tror att saker och ting just nu är på väg till: "glädjande förändring" som du skriver. Varför måste du då basunera ut detta och störa den sköra process som ett uppvaknande kan innebära?
Det verkar ibland som ni härinne glömmer att det är verkliga människor ni har att göra med.
Hur ska de nånsin bli fria från "sin fantasivärld", om vi aldrig kan låta dem vara ifred ens när de är på väg till insikt?
Jag kan ju bara tala för mig själv, jag hade blivit helt paranoid och försjunkit ännu längre in i min egen värld, om folk förföljt mig och spridit massa saker på Flashback, förmågan att tänka klart hade helt försvunnit!
Men nu är du kanske ingen med insyn, jag vet ju inte vem du är. Det låter bara konstigt att påstå att man vill någons bästa och sedan skvallra bakom dennes rygg för tusentals främmande ögon.
Om du
Man blir alldeles förskräckt när man läser det här inlägget. Tyckte Nabo skrev så glädjande och värmande om vad som händer och så kommer det här inlägget. Vad menas: Att allt det här skulle förekomma i K.by och det normala är att sköta det snyggt. Jag hoppas att du inte räknar upp det
normala i K:by. Förskingring tar väl polisen hand om!! Och porrsurfande på arbetstid och alkoholproblem det kan man sannerligen behöva hjälp med !!! Ägnar sig medlemmar där åt allt vad wesdom skriver behöver man alldeles klart professionell hjälp med det som inte polisen tar hand om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in