Citat:
Ursprungligen postat av
nabo
Kristna samfund har inte hemligheter mot omvärlden - men det har sekter.
Ett antal tidigare K-by-ledare har trätt tillbaka och ber om förlåtelse.
Medlemmar vågar tala fritt med varandra och de träffar för första gång på många år vem de vill.
Allt detta är glädjande och efterlängtade tecken på förändring till det bättre i K-by.
Bekämpa inte befrielsen och försök inte hejda dina medmänniskors andliga och sociala tillfrisknande!
De som du tror är fiender vill dig väl.
PS. Du är rapporterad för brott mot regel 1.06
Nabo: Du har fel, alla har hemligheter, alla samfund och företag. Man berättar inte om alkoholproblem för media, inte heller om otrohet, förskingring av pengar eller om chefer som porrsurfat bort sitt ansvar. Man sköter sådana saker snyggt. Det är det normala.
Det kallas att "ha respekt för medmänniskans integritet".
Vi har alla både pinsamma tillkortakommanden, läggningar vi kanske knappt erkänner ens för oss själva, svårigheter och misstag vi inte vill prata om.
Skillnaden är att våra liv och funderingar inte hängs ut för att skrattas åt, kittla främmande människor i magen, och vara i en ofrivillig dokusåpa, utan vi får alldeles ifred skämmas och bearbeta händelser i våra liv.
Om det nu är sant att du har sådan klarsyn direkt in i församlingen, och dessutom tror att saker och ting just nu är på väg till: "glädjande förändring" som du skriver. Varför måste du då basunera ut detta och störa den sköra process som ett uppvaknande kan innebära?
Det verkar ibland som ni härinne glömmer att det är verkliga människor ni har att göra med.
Hur ska de nånsin bli fria från "sin fantasivärld", om vi aldrig kan låta dem vara ifred ens när de är på väg till insikt?
Jag kan ju bara tala för mig själv, jag hade blivit helt paranoid och försjunkit ännu längre in i min egen värld, om folk förföljt mig och spridit massa saker på Flashback, förmågan att tänka klart hade helt försvunnit!
Men nu är du kanske ingen med insyn, jag vet ju inte vem du är. Det låter bara konstigt att påstå att man vill någons bästa och sedan skvallra bakom dennes rygg för tusentals främmande ögon.
Om du