2014-01-31, 08:05
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ni missförstår ! Det är andliga lagar bakom allt.

När pingströrelsens dåvarande ledare i Sverige - Sten-Gunnar Hedin - sommaren 2003 ställde sig på ett led med katolska och ortodoxa präster m.fl. inför heliga Birgittas benknotor i Vadstena, för att där be tillsammans , då uppvaknar inte alldeles oväntat "Kristi brud" med dunder och brak! Inom den svenska pingströrelsens egna led dessutom.

Inget att förundra sig över.
- Uppb. 17:7
Det är en intressant tanke men kristi brud manifesterades i Knutby redan under 90-talet.
Citera
2014-01-31, 09:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Åsa och Helge må varit sökare, bland alla andra. Det tror jag på.....
Psykförsvaret med (R) i spetsen har betett sig lika medialt suveränt som sekten försökt visa sig på och, ska påpekas, på ett allt annat än ängsligt vis. Skillnaden visar sig möjligtvis på att psykanalyserna har större bärighet än de vilsna uttalandena vi hört ifrån den inre kretsen av spillrorna i Knutby, det vi kallar för sekten!
Frågan är då vilka som skall behöva ängslas för vilka. Psykstyrets analys och medias hetspropaganda anstår bara inte en sansad rättsstat vill jag mena.
Citera
2014-01-31, 09:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är en intressant tanke men kristi brud manifesterades i Knutby redan under 90-talet.
Det verkar nu som att styrande sekten inom civilförsvar och över media har större behov av en Kristi brudfigur än Knutbyförsamlingen någonsin haft.
Citera
2014-01-31, 09:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ni missförstår ! Det är andliga lagar bakom allt.....
Den rättsstat som vill förneka naturlagar missförstår allt!
Citera
2014-01-31, 10:31
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Hoff till ÅW ---> Vad gjorde dig känd?
(Lyteskomik!)
Där fann de varandra! Bästa frågan gjorde Åsa helt ställd vilket säkert var det ärligaste svaret. Hon hade knappast försökt eller ens tänkt på saken. Hoff däremot som kämpat hela sitt liv för att bli känd måste beundra Åsa som från att i Sverige ha blivit så ökänd för ingenting kunnat bli större kändis än han själv i den friare omvärlden.
Citera
2014-01-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Där fann de varandra! Bästa frågan gjorde Åsa helt ställd vilket säkert var det ärligaste svaret. Hon hade knappast försökt eller ens tänkt på saken. Hoff däremot som kämpat hela sitt liv för att bli känd måste beundra Åsa som från att i Sverige ha blivit så ökänd för ingenting kunnat bli större kändis än han själv i den friare omvärlden.

Det tror jag inte. Det var en planterad fråga som passade utomordentligt väl bland celebriteterna runt Skavlan. Ingen annan hade kunnat ställt den frågan. Hoffen skulle aldrig ställt en sådan fråga till någon i ett sällskap där han inte känner till deltagarna. Tänk om ÅW hade varit världskänd i ett för Hoffen okänt gebit? Nej, en sådan fråga skulle han aldrig ställa till en okänd. Planterat alltså.
Citera
2014-01-31, 20:57
Medlem
Citat:
Åsa och Helge må varit sökare, bland alla andra. Det tror jag på. Belägg på att de har, inte har eller har haft avgörande inflytande på församlingen råder det delade meningar om, som du märker.
De kan absolut haft ett avgörande inflytande på församlingen, som pöbeln beskrivit saken i olika medier.
Psykförsvaret med (R) i spetsen har betett sig lika medialt suveränt som sekten försökt visa sig på och, ska påpekas, på ett allt annat än ängsligt vis. Skillnaden visar sig möjligtvis på att psykanalyserna har större bärighet än de vilsna uttalandena vi hört ifrån den inre kretsen av spillrorna i Knutby, det vi kallar för sekten!

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Frågan är då vilka som skall behöva ängslas för vilka. Psykstyrets analys och medias hetspropaganda anstår bara inte en sansad rättsstat vill jag mena.

Det menar inte jag. Det är församlingen som ska vara fortsatt ängslig. De har ögonen på sig och samhället är fortsatt tveksam till deras verksamhet och existens. Klarare än så kan det väl inte beskrivas.
Citera
2014-02-01, 11:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.... Nej, en sådan fråga skulle han aldrig ställa till en okänd. Planterat alltså.
Säkert har du rätt men vad har det för betydelse? Det hela var ju underhållande!
Citera
2014-02-01, 11:49
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Det menar inte jag. Det är församlingen som ska vara fortsatt ängslig. De har ögonen på sig och samhället är fortsatt tveksam till deras verksamhet och existens. Klarare än så kan det väl inte beskrivas.
Psykförsvarets opinionsterror och mediala övertag mot en liten värnlös svensk församling tycker du alltså skall vara nödvändig?
Citera
2014-02-01, 12:16
Medlem
iakttagares avatar
Nedslepp citerar en förtvivlad förälder till Knutbymedlem/-mar:

”Över tio år av har kastats bort i ett oerhört mörker, trots idoga försök att förstå vad som händer i Knutby, kan jag inte komma mina nära o kära närmare. (…) Jag har/får inte träffa dessa personer, för att jag så starkt visat vad jag känner.

Förstår också att går jag ut i media - vilket jag kanske får frågor om relativt ofta - så blir mina anhöriga på ett eller annat sett straffade av ÅW. (…) Tänk om rättsväsendet kunde ha civilkurage nog att hjälpa oss anhöriga att bakom lyckta dörrar få ge vår historia.

Om dessa rättspersoner därefter satte sig ner och gjorde en bedömning om detta material. Samt klartänkt gör ett slutgiltigt ställningstagande LJUGER VI KNUTBYFORÄLDRAR ELLER???????????”

Varför får det vara så? Jo, vi har ju religionsfrihet. Då får man tro på vilka ledare som helst. Åsa Waldau har sagt i media att hon har rätt att tro att hon är jultomten om hon vill. Det har ingen med att göra. Jag tror nog att hon i så fall skulle få hela skaran av medlemmar att se sig som hennes nissar.

Peter Gembäck, er agenda inne i församlingen är att ni har en mycket helig person i er krets. Ni förkunnar att ni därför är mycket speciella och att ni hela tiden har beskydd av ”Anden över Knutby”. Ni säger att det känns tryggt att komma tillbaka under ”beskyddet”, när ni gjort turer utanför Knutbys område.

Tänk om ni orkade vakna upp och bli en vanlig församling!

Om ni vore en vanlig församling behövde ni inte ta avstånd till alla de medlemmar som orkat ta sig ifrån Knutby. Då vore det inte heller farligt att ha kontakt med sina föräldrar och gamla vänner. Alltså en naturlig kontakt - inte kontakter för att värva fler till Knutby Filadelfia.
Citera
2014-02-01, 16:44
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Det tror jag inte. Det var en planterad fråga som passade utomordentligt väl bland celebriteterna runt Skavlan. Ingen annan hade kunnat ställt den frågan. Hoffen skulle aldrig ställt en sådan fråga till någon i ett sällskap där han inte känner till deltagarna. Tänk om ÅW hade varit världskänd i ett för Hoffen okänt gebit? Nej, en sådan fråga skulle han aldrig ställa till en okänd. Planterat alltså.
Du har nog rätt i att frågan var planerad. Vi får hoppas att the Hoff är totalt medveten om vilken galen människa ÅW är.
Citera
2014-02-01, 17:25
Medlem
siljaeuropa94s avatar
På "The Hoff's" fråga om varför hon var känd parerade Åsa Waldau med att det skulle ta för lång tid att ge en förklaring. Fast the Hoff had säkert nöjt sig med t ex:" I am The Bride of Christ!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in