2009-10-21, 20:00
Medlem
sciuridaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Å*W* är ansvarig för mordförsöket på D*L* för bögig gång, eller för att vara bög, eller för att befria A*L* från sitt äktenskap. Detta har ältats ganska mycket utan några som helst bevis.

Jag trodde att det var för att han inte fungerade så bra som äldstebroder - “hade fler problem själv än de han skulle hjälpa” sades det, och eftersom Tirsa hade utsett honom skulle det ju kunna tolkas som att hon hade hört fel från Gud när hon utnämnde honom.... “Problem” i det här fallet ska nog som vanlig tolkas som att personen fortfarande hade kvar viss förmåga att tänka själv, och därför behövde brytas ner lite till.

DL med sina politiska kopplingar var först en tillgång för ÅW och han var en viktig nyckelperson när det skulle byggas ny och större gudstjänstlokal, som skulle samfinansieras av kommunen, då skolan var tänkt att samnyttja utrymmet som gymnastiksal. Men när det sedan blev “folkstorm” i Knutby mot ett sådant samarbete och hela projektet gick om intet blev Tirsa mycket besviken och DL’s stjärna dalade hastigt, för att inte säga kraschlandade. Att man sedan mobbade DL på olika vis, talade nedlåtande om honom, och att hans otrogna hustru deltog i den nedbrytande processen, det är inte orsaken till, utan bara symptomen på, att man tyckte att DL lika gärna kunde “gå hem”. Han var skuld till att Tirsa inte fick “sin rätt” i form av en större gudstjänstlokal, och sedan den händelsen hade han bara haft “problem”. Då mordförsöket inträffade verkar det som han befann sig under “tukt”.

Är det normalt att en person som nyligen räddats till livet efter ett mordförsök ringer från sjukhuset och frågar om det är OK att han kan få komma hem på ett kort besök? Om det bara var ett teologiskt experiment, där vuxna människor turas om att frivilligt “tukta” och “böja” varandra - borde inte övningen upphöra när någon just dött och någon överlevt med en hårsmån? Varför kunde DL inte bara åka hem till sitt eget hem när han ville, varför måste han be om lov? Är det någon som undrar varför det är så svårt att bryta sig loss från Knutby-sekten? Medlemmarna är ju tränade till att fråga om lov innan de vågar snyta sig.........efter många år på det viset klarar man inte ens av att köpa senap på egen hand .
Citera
2009-10-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Tänk jag är beredd att tro dig.

Tänkvärda ord kommer från er bägge.
Att jag har att göra med ytterst farliga, känslokalla makt o mamondyrkande slemmianer, står fullständigt klart för mig.
Men jag har garderat mig, så långt det bara är möjligt.
Om det skulle hända mig något, står en mot ÅW. med följe fullt klar kedjeprocess startklar, den apparaten kan inte sätta igång förrän jag är bortplockad av ÅW. med följe.
Varför??????????????????????????????????
Det förstår ÅW., slemmet vet att för mycket finns upplevt av mig från dess groteska värld, dom har inte klart för sig vem jag är, vi är i dag ett antal kandidater, många är vi som blivit bestulna av ÅW.
Som jag skrev förut, som man bäddat kommer man att få ligga.
Jag yppar idag bara det som är möjligt, för att inte skada oskyldiga personer inom församlingen.
Men tiden går o barnen trycker på.
Till kullen önskar jag en slemmig kväll.
Till er övriga ha det bra, tänk på morgondagen positivt.
/nedslepp
Citera
2009-10-21, 20:38
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Tänkvärda ord kommer från er bägge.
Att jag har att göra med ytterst farliga, känslokalla makt o mamondyrkande slemmianer, står fullständigt klart för mig.
Men jag har garderat mig, så långt det bara är möjligt.
Om det skulle hända mig något, står en mot ÅW. med följe fullt klar kedjeprocess startklar, den apparaten kan inte sätta igång förrän jag är bortplockad av ÅW. med följe.
Varför??????????????????????????????????
Det förstår ÅW., slemmet vet att för mycket finns upplevt av mig från dess groteska värld, dom har inte klart för sig vem jag är, vi är i dag ett antal kandidater, många är vi som blivit bestulna av ÅW.
Som jag skrev förut, som man bäddat kommer man att få ligga.
Jag yppar idag bara det som är möjligt, för att inte skada oskyldiga personer inom församlingen.
Men tiden går o barnen trycker på.
Till kullen önskar jag en slemmig kväll.
Till er övriga ha det bra, tänk på morgondagen positivt.
/nedslepp

Vi känner din oro och ångest.

Det är jobbigt, många är med dig och kommer att finnas för dig och de dina. Tiden jobbar för dig och mot ondskan på kullen.

Ja vi tänker positivt, det är ett stort steg att lämna en sekttillvaro. Önskan är att hela Gränstasekten rasar ihop, så omöjlig är nog inte våra förhoppningar att alla skall bli fria från diktatoriskt vansinne.

Godnatt och sov gott
Senast redigerad av Megan 2009-10-21 kl. 20:54.
Citera
2009-10-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Hej Glenessa!
Du är väl en av de som jag inte sett speciellt ofta på FB så jag tycker inte att du ska ta åt dig av kritiken om det inte är så att du kör med olika identiteter på FB.

Huruvida Å*W* är falsk, genomfalsk eller hederlig har jag ingen åsikt om. Jag kan itne göra den bedömningen av vad jag sett på TV.
Jag står inte i något förhållande till Å*W* däremot har jag ett engagemang i frågan Knutby. Som det tydligt framgått köper jag inte den gängse bilden av Knutby"sekten"
Jag tycker att det är osmakligt att kasta skit på dem.
Är det däremot så att jag skulle ha fel så kommer jag att göra offentlig avbön och jaga Knutby"sekten" och framförallt deras ledare med blåslampa.

De sk sanningar som förs fram här på FB är oftast enl min bedömning trams och förtal. En del exempel kan innehålla korn av fakta t.ex. att Å*w* har ett beteende som påminner om beteende hos NPD personer. Detta är i och för sig en kuriosa iaktagelse som inte på något sätt skulle göra Å*W* skyldig till mer än att ha en form av sjukdom/dysfunktion. Däremot skulle det inte påverka skuldfrågan i de mord och mordförsök som varit.
mvh
Q
Nej, jag tar inte åt mig, och jag har bara en identitet på FB.
Jag anser att Åsa W. är en farlig person sektmässigt, men jag tror att Helge F. och Sara rättmätigt dömts för det de har gjor sig skyldiga till, dvs mord.
Åsa W. är i mina ögon farlig på ett annat sätt i och med sin grandiosa, kalla och förtryckande personlighet.
Citera
2009-10-21, 22:13
Medlem
Therons avatar
Citat:
Krigsförbrytaren Biljana Plavsic kommer enligt uppgift att släppas inom kort. Hon har redan flyttats från kvinnofängelset Hinseberg till Kronobergshäktet i Stockholm.
SVD

Håller Hinseberg på at bereda plats för Tirsa med entourage?
Citera
2009-10-22, 00:16
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sciuridae
Jag trodde att det var för att han inte fungerade så bra som äldstebroder - “hade fler problem själv än de han skulle hjälpa” sades det, och eftersom Tirsa hade utsett honom skulle det ju kunna tolkas som att hon hade hört fel från Gud när hon utnämnde honom.... “Problem” i det här fallet ska nog som vanlig tolkas som att personen fortfarande hade kvar viss förmåga att tänka själv, och därför behövde brytas ner lite till.

DL med sina politiska kopplingar var först en tillgång för ÅW och han var en viktig nyckelperson när det skulle byggas ny och större gudstjänstlokal, som skulle samfinansieras av kommunen, då skolan var tänkt att samnyttja utrymmet som gymnastiksal. Men när det sedan blev “folkstorm” i Knutby mot ett sådant samarbete och hela projektet gick om intet blev Tirsa mycket besviken och DL’s stjärna dalade hastigt, för att inte säga kraschlandade. Att man sedan mobbade DL på olika vis, talade nedlåtande om honom, och att hans otrogna hustru deltog i den nedbrytande processen, det är inte orsaken till, utan bara symptomen på, att man tyckte att DL lika gärna kunde “gå hem”. Han var skuld till att Tirsa inte fick “sin rätt” i form av en större gudstjänstlokal, och sedan den händelsen hade han bara haft “problem”. Då mordförsöket inträffade verkar det som han befann sig under “tukt”.

Är det normalt att en person som nyligen räddats till livet efter ett mordförsök ringer från sjukhuset och frågar om det är OK att han kan få komma hem på ett kort besök? Om det bara var ett teologiskt experiment, där vuxna människor turas om att frivilligt “tukta” och “böja” varandra - borde inte övningen upphöra när någon just dött och någon överlevt med en hårsmån? Varför kunde DL inte bara åka hem till sitt eget hem när han ville, varför måste han be om lov? Är det någon som undrar varför det är så svårt att bryta sig loss från Knutby-sekten? Medlemmarna är ju tränade till att fråga om lov innan de vågar snyta sig.........efter många år på det viset klarar man inte ens av att köpa senap på egen hand .

På tal om hans otrogna hustru. När hon kom ut från häktet, tror ni hon åkte hem till Daniel? Nädå, de första som pratade med henne var Patrik och Åsa.
Sedan går de hem till Daniel och "medlar".

Det framkommer mycket andra konstigheter i polisförhören med Daniel. T.ex.
gjorde sektledningen en egen "rekonstruktion" av mordförsöket när Daniel hade permission från sjukhuset!

Tillrättalagt, någon? Patrik leker Sara! Här gäller det att öva in roller.

Återigen kan man tydligt se sektens förkärlek för att spela rollspel.
Citera
2009-10-22, 04:01
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
På tal om hans otrogna hustru. När hon kom ut från häktet, tror ni hon åkte hem till Daniel? Nädå, de första som pratade med henne var Patrik och Åsa.
Sedan går de hem till Daniel och "medlar".

Det framkommer mycket andra konstigheter i polisförhören med Daniel. T.ex.
gjorde sektledningen en egen "rekonstruktion" av mordförsöket när Daniel hade permission från sjukhuset!

Tillrättalagt, någon? Patrik leker Sara! Här gäller det att öva in roller.

Återigen kan man tydligt se sektens förkärlek för att spela rollspel.
Rollspel? Som Hellgate London? (Dark fantasy). Varför? Känns som om någon är rädd.
Senast redigerad av Theron 2009-10-22 kl. 04:38.
Citera
2009-10-23, 08:41
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sciuridae

Där började Åsas missnöje med L*nde, sedan späddes det på med den otrogna Anette Lindes(Helges älskarinna) önskningar att bli av med maken.
Tänk när DaLi ringen sos och nästa kvävs i sitt blod medan man hör Samu*el Fr*ankners röst och en till tala lugnt i bakgrunden.

Allt för att behaga en sjuk och gravt störd Åsa Waldau i Gränsta.

Du skriver och analyserar så bra Sciuridae!
Citera
2009-10-23, 11:03
Medlem
Therons avatar
Podradio utan musik

Daniel version 2.0 <--- Lyssna här på sommarpratandet.

04.30 knackade på sovrumsdörren.
Jag trodde det var .... som bodde i ett av min gästrum (ohörbart) . Det får vänta till morgondagen.

Några minuter senare knackar det igen på sovrumsdörren. I halvmörkret utanför står en späd liten varelse. Svartklädd och maskerad med en pistol. Jag lyckas komma upp igen och ringa 112... Daniels yvigt målade berättelse med detaljer påminner om något från Hellgate London.

Dörren till Daniels sovrumsdörr kan öppnas av dem som kommer direkt utifrån? Jag hade för mig den öppnas inifrån huset efter ha sett alla planskisser. Dvs någon måste ha gått in i huset för att knacka på Daniels sovrumsdörr. Vart fanns SaFr?

Som Daniel säger:
... Lyckats ta sig in i mitt egen hem.

Vittnesmålet som Daniel gav till polisen direkt efter han hade blivit skjuten har tydligen ändrats en hel del? I övrigt tycker jag han pratar som Åsa. Åsa som målade om alla husen. Pga Daniels lyckliga äktenskap med Nettan?
Citera
2009-10-23, 22:11
Medlem
Therons avatar
Förblindad tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Daniel version 2.0 <--- Lyssna här på sommarpratandet.
Det gjorde jag och kunde inte låta bli att tänka på självsuggestionens kraft (placebo). Inte alls att förakta. Det var när arketypen för den pålitliga och kunniga doktorn frågade Daniel vad han ville...

Haken är bara att Daniel alldeles misstolkade kraftens ursprung och var säker på att Gurd & Åsa hade ett finger med i spelet. Jag vill snarare hävda de outgrundliga krafterna mera hänger ihop med en villkorslös tro på auktoriteter.

Gissningsvis har >25% av alla inom vården erfarenheter av motsvarande fenomen. Vill jag tro i vart fall.
Senast redigerad av Theron 2009-10-23 kl. 22:14.
Citera
2009-10-23, 22:18
Medlem
Hor-Ullas avatar
Mår ni dåligt när inte knutby tråden är längst upp i skvaller? varför gör man annars som Theron, man skriver ett inlägg med en fråga, och eftersom ingen har skrivit tillbax på hela dagen så skriver man ett nytt inlägg där man svarar på sin egen fråga.....
Citera
2009-10-24, 12:22
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Mår ni dåligt när inte knutby tråden är längst upp i skvaller? varför gör man annars som Theron, man skriver ett inlägg med en fråga, och eftersom ingen har skrivit tillbax på hela dagen så skriver man ett nytt inlägg där man svarar på sin egen fråga.....
Du hjälper generöst till med att hålla tråden högt ser jag

Det vore intressant att få ta del av dina synpunkter på pastorspajaserna i knutbysekten också.

Vad du tycker om oss som skriver om drottning Tirsa och hennes vilsna hov, har redan framgått med något så när begriplig tydlighet, men det skulle vara spännande att se din analys av Gränsta-teologin.

Din metadebatteknik hjälper bara till att lyfta tråden så om du känner att det är din uppgift, hoppas jag att du trivs

Det här är tragisk läsning
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=248934&threadid=7179 61
Senast redigerad av GustafKroon 2009-10-24 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in