Citat:
Ursprungligen postat av
nicke.orebro
För bilder på p, PM.
Tar mig rättigheten att delge till folk jag vet har ett genuint intresse.
Gäller bilder på övriga zonen också.
Har dokumenterat nu i många år, så finns en hel del material.
Nog om det.
Flinten. Vem vet något?
Fakta jag har är: klenare närförsvar än övriga anläggningar, relativt stor antenpark som säkert varit större. Bra anslutningar för externa aktörer på toppen. Stort ventschakt med trolig nödutgång. Schaktet är nästan i samma dimension som korp. Kameraövervakat. Minimal p-plats med endast 2 motorvärmaruttag, men en stor vändplats strax intill. Skum stuga i närområdet som har rester direkt i skogen efter kablar som har med anläggningen att göra.
Gärna allmänna diskussioner här och av mer känslig art PM.
Trevlig helg!!
F är lite av ett mysterium. Det finns, precis som du skriver, tecken på att det funnits antenner i området men som nu är borta. Bergrummet tycks dock vara större än för ett vanligt annex. Anläggningen ska vara från samma tid som mycket annat i den inre zonen.
Vad kan det vara då? En gissning är att det handlar om en central kommunikations- och teknikanläggning. Ligger ju väldigt strategiskt mellan två stora anläggningar.
Jag kan också tänka mig att det var en mindre (reserv)stabsplats. Alternativt att det var upl för någon specifik myndighet. Jag hade ett tag teorin att det möjligen var SÄPO:s bergrum i Zonen.