Vissa scener är ju från en helikopter.. Hur är det med flygförbud osv.. ? Tycker nog att den stora gula skylten ser ut som en Vattentäkts skylt ändå.. Nog finns det saker i omgivningen
Inte något mystiskt SO skyltat område i skogen. Dom skulle knappast lägga rallyt förbi infarten till RB60, eller hur? Däremot finns en större anläggning i närheten, dock är den nog avvecklad och troligtvis relaterad till en annan tidigare hemlig verksamhet norr om anläggningen. Då har ni lite att klura på.
Skogsbruk?
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Vad jag ser på denna karta så borde rallyt gått över ett skyddsobjekt. Eller dvs på vägen precis bredvid, som är kantad med skyltar.
Edit1: Och nu såg jag mer av videon och kände igen mig! Men hur dom kan ha fått tillstånd...
Edit2: Runt 8:40 syns något kul!
Nja det är väl en bit ifrån. Tillstånd från skogsägaren Bergvik skog?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.West
Vissa scener är ju från en helikopter.. Hur är det med flygförbud osv.. ? Tycker nog att den stora gula skylten ser ut som en Vattentäkts skylt ändå.. Nog finns det saker i omgivningen
Inte vill folkvalda dricka vatten men rallybränsle...
Kan med säkerhet bekräfta att bevakningen vid en "anläggning" var förhöjd under Svenska Rallyt.
i knew it, bara snöjävel försvinner befinner jag mig på plats, de hela låg nästgårds där jag i princip växt upp, med min nyvunna info and nope won't tell, klura lite till ni.. fan snön kanske inte ens hindrar...känner mig som ett barn på julafton
Inte något mystiskt SO skyltat område i skogen. Dom skulle knappast lägga rallyt förbi infarten till RB60, eller hur? Däremot finns en större anläggning i närheten, dock är den nog avvecklad och troligtvis relaterad till en annan tidigare hemlig verksamhet norr om anläggningen. Då har ni lite att klura på.
Mycket riktigt! Den sista skylten ser man ganska tydligt då den saknar tecken. Dvs bara text..
I synnerhet på bilden jag postade.
Jag tror att den här rallytävlingen i själva verket är en hemlig beredskapsövning. Då ÖB deklarerat att FM maximalt förmår försvara Riksbunkern under en veckas tid är rallysträckan ett fältmässigt prov av evakueringsvägarna från RB80