Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Tycker att vi ska vara mycket försiktiga när det gäller att anklaga Lindström för att fantisera.
Lindström var utbildad i stenografi. Hon säger själv någonstans att hon förde anteckningar under sammanträdena och renskrev på kvällen.
Man ska nog utgå från att hon skrev sanningen som hon uppfattat den och att hon hade goda möjligheter att också fatta rätt. Hon räknar också upp vilka som ska sitta i RB, och 4000 verkar vara ett rimligt antal. Men UL hörde till partiets vänsterflygel, hon var fredsivrare och mot atomvapen. Hon var säkert inte informerad om det nära NATO-samarbetet, hon hade nog inte referensramar för att vid en plötslig regeringsinformation uppfatta alla fina detaljer.
Dock, tänkandet med ett enda bergrum stör mig. I fredstid klarade ju regerinegn att sitta utspridd i ganska många hus. Varför inte i krigstid? Och hur många dörrar behövs egentligen? Tänk på hur det ser ut vid en ishockyarena som kanske har 4000 åskådare. Finns det motsvarande antal entreer vid RB?
Jag vet ju ingenting, jag kan bara spekulera. Men om jag fick i uppdrag att projektera en anläggning för 4000 så nog skulle jag dela upp det på ett par anläggningar.