2008-07-30, 20:36
Medlem
timpanis avatar
Vad finns det för skvaller om killen? Han verkar ju minst sagt självhögtidlig:

Citat:
Hur gör man en englandsetta?
Andreas: - Det får du fråga Basshunter… Antingen gör man dålig leksaksmusik eller så gör man känslomässigt sann konst. Jag kan inte göra annat än det senare.

Citat:
Jag är en svinbra trummis, kanske en av världens bästa. Precis som jag är på att göra låtar. Musiken gjorde att jag slapp många tonårsproblem, som att bli mobbad plus att det gjorde att jag fick brudar. Men musik ska göras av folk som inte är musiker. Det är min grej. Musiker kan bara försvinna.

http://www.sthlmsfinest.com/articles....php?aid=1605#
Citera
2008-07-30, 20:38
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Hur har responsen varit Sverige jämfört med utomlands?
Jonas: - Jättebra. Albumet Kleerup släpptes i Sverige i maj och släpps i Europa först i slutet av augusti. Allt har gått så snabbt. Vi är väldigt spontana, hinner knappt repa ihop oss. Vi har inte haft tid att skaffa en hemsida, vi kör på vår myspace så länge.

Vad har brorsan, dj:n Jonas Kleerup, att göra med albumet?
Citera
2008-07-30, 20:40
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Han var ju Olle Garps sidekick i Morronpasset förra veckan.

Vilken dryg jävel...fy fan.
Knorrande överlägsen 08.
Citera
2008-07-30, 20:54
Medlem
timpanis avatar
Heter pappan möjligtvis Jan Kleerup? Han är skattekonsult och en av landets tyngsta experter på moms. Likheterna i utseende är nämligen ganska slående:

http://www.redovisningensatillo.se/forfattare.html

Dessutom heter Andreas bror Jonas just "Jan" i mellannamn.
Senast redigerad av timpani 2008-07-30 kl. 20:57.
Citera
2008-07-30, 20:58
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Han var ju Olle Garps sidekick i Morronpasset förra veckan.

Vilken dryg jävel...fy fan.
Knorrande överlägsen 08.

Riktigt underhållande, om jag får säga det själv. Dom matchade varandra bra.
Roligt med "trumsolo-väckningar" och att Andreas helt plötsligt får för sig att börja lira musik. Han tog uppgiften som "sidekick" med ro, vilket gjorde hela mycket avslappnat och bra.

Jag tycker "Kleerup" verkar vara en bra kille. Diggar även hans musik starkt
Citera
2008-07-30, 21:05
Medlem
timpanis avatar
Det skiljer kanske mil mellan Kleerup och Basshunter i kreddighet, men rent krasst gör de ju båda nån slags billig leksakstechno med ganska klistriga melodier.

Andreas kanske är sur över att placeras i samma fack som Basshunter av utländsk media?
Citera
2008-07-30, 21:21
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det skiljer kanske mil mellan Kleerup och Basshunter i kreddighet, men rent krasst gör de ju båda nån slags billig leksakstechno med ganska klistriga melodier.

Andreas kanske är sur över att placeras i samma fack som Basshunter av utländsk media?

Leksakstechno?
Har du lyssnat på Kleerup? Det är inte techno, eller leksakstechno.
Citera
2008-07-30, 21:29
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Leksakstechno?
Har du lyssnat på Kleerup? Det är inte techno, eller leksakstechno.

Jo, det är techno i vid bemärkelse eftersom det handlar om ganska monoton, elektronisk musik - och leksaks- eftersom produktionen låter ganska enkel och billig.
Citera
2008-07-30, 21:36
Medlem
Packans avatar
Citat:
Jo, det är techno i vid bemärkelse eftersom det handlar om ganska monoton, elektronisk musik - och leksaks- eftersom produktionen låter ganska enkel och billig.

Om du vill kalla Kleerups musik för nån form av techno, så är det fritt fram för dig.

Jag själv anser att techno är en helt annan genre. Ser inga likheter alls, faktiskt. Jo, båda är elektroniska.
Citera
2008-07-30, 21:43
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Om du vill kalla Kleerups musik för nån form av techno, så är det fritt fram för dig.

Jag själv anser att techno är en helt annan genre. Ser inga likheter alls, faktiskt. Jo, båda är elektroniska.

Hur skulle du själv klassificera Kleerups musik?

Faktum kvarstår att om man jämför instrumentering, arrangemang och produktion så skiljer det sig inte så enormt mycket mellan Basshunters och Kleerups musik.
Citera
2008-07-30, 21:54
Medlem
Packans avatar
Citat:
Hur skulle du själv klassificera Kleerups musik?

Faktum kvarstår att om man jämför instrumentering, arrangemang och produktion så skiljer det sig inte så enormt mycket mellan Basshunters och Kleerups musik.

Gillar inte att sätta musik i fack, men hans musik är för mig elektropop. Kort och gott.

Jag har mycket svårt för Basshunters musik, men diggar mycket av Kleerup. Har därav svårt att se några tydliga likheter.
Citera
2008-07-30, 22:01
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Gillar inte att sätta musik i fack, men hans musik är för mig elektropop. Kort och gott.

Jag har mycket svårt för Basshunters musik, men diggar mycket av Kleerup. Har därav svårt att se några tydliga likheter.

"Electropop (also called technopop)" (http://en.wikipedia.org/wiki/Electropop)

Är inte Basshunter technopop så heter jag Boten Anna.
Senast redigerad av timpani 2008-07-30 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in