2009-02-06, 15:31
Medlem
inter-preters avatar
vill gärna se ett svar

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Men fatta för helvete! Ditt tjatande är så jävla irriterande och fel så det är löjligt.

Även om det funnits spår på T's kläder från någon annan än "behöriga" så binder det inte någon till brottsplatsen! Kläderna är mobila och följer med den som bär dem, i det här fallet T.

Varför står det i rapporten att de blodfynd som gjordes på kläderna är förenliga med någon som hjälpt offren inte med någon gm. Varför nackepa, varför? Han var ju inte misstänkt, man kollade ju bara efter spår från gm? Varför kontrolleras då detta? VARFÖR?

Fatta att du har fel någon gång och ta till dig av vad folk skriver. Du är fruktansvärt enkelspårig och riktar in dig på en enda sak: Att fria en skyldig barnamörderska.

Du är en provokatör och du lyckas att reta upp mig gång på gång med ditt felaktiga och uppenbart CS-älskande skitsnack.

Opartisk my ass...

Jag skulle gärna se att du Nackepa, besvarar frågan du fick här av BoISaren?
2009-02-06, 15:59
Medlem
Trankokarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Därför att det inte finns något som pekar på T som gärningsman.
Räkna gärna upp vad du anser pekar på T.

Först och främst: jag har ingen personlig uppfattning eller relation till någon inblandad. Det gäller kvaliteten på utredningen och den dom som till stor del kommer att byggas på den.
Det som rent objektivt pekar mot T är att:
1. han är man,
2. han är offren närstående,
3. han var på mordplatsen vid tidpunkten, samt att
4. inga spår av annan gärningsman finns på mordplatsen.

Mot CS talar rent objektivt att:
1. hon var i Arboga vid tidpunkten.
2. hon förefaller vara besatt av T.
3. hon förefaller vara allmänt labil, samt att
4. hon har pekats ut av ett svårt skallskadat offer.

Om inte samma ansträngningar har lagts på att verkligen kunna avskriva T som de som har lagts på att fälla CS, så kan ingen, oavsett domen, rimligtvis vara säker på att rättvisa skipats.

Sen kan man tycka var man vill om de inblandade. Själv känner jag ingen av dem och har ingen anledning att göra några karaktärsbedömningar.Men om domen blir fällande blir jag tveksam till rättssystemet.

Och slutligen: om någon här på forumet kan vrida mina eventuella missuppfattningar rätt eller fylla mina informationsluckor så att jag förstår vad jag har missat, så blir jag tacksam och lovar att ta till mig sakliga och objektiva svar utan tjafs!
2009-02-06, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hon känner folk i Köping. Det är fakta.

Sen sa jag redan från början att denna teori om den är sann är svår att bevisa då den medskyldige är död.

Förstår dock inte motståndet mot denna teori där CS ändå är skyldig. Finns en del som tyder på att CS inte varit ensam om hon är skyldig. Bl.a. avsaknaden av spår från henne på brottsplatsen. Och att ingen med säkerhet har sett CS varken före eller efter brottet kan förklaras om de var två stycken. Alltså ett par som Crap Fucks Crap säger. Är inte sanningen det viktigaste?

Jaså? Källa?

Det viktiga är inte att hitta en teori där CS är skyldig. Det viktiga är att hitta mördaren. Och det anser jag att åklagaren har gjort.
2009-02-06, 23:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaså? Källa?

Det viktiga är inte att hitta en teori där CS är skyldig. Det viktiga är att hitta mördaren. Och det anser jag att åklagaren har gjort.

Om du läser FUP så ser du att ett par personer som CS träffat (genom T, tror jag) och som är från Köping, förhördes i TR.
2009-02-06, 23:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jag skulle gärna se att du Nackepa, besvarar frågan du fick här av BoISaren?

Jag svarade boisaren direkt. Du kanske missade mitt svar?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=14996862&postcount=11648
2009-02-07, 00:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Standardförfarande. Finns givna protokoll som ska användas.
Det vill jag veta mer om. Vilka protokoll? Kan du hänvisa.
2009-02-07, 00:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trankokarn
Först och främst: jag har ingen personlig uppfattning eller relation till någon inblandad. Det gäller kvaliteten på utredningen och den dom som till stor del kommer att byggas på den.
1. han är man,
2. han är offren närstående,
3. han var på mordplatsen vid tidpunkten, samt att
4. inga spår av annan gärningsman finns på mordplatsen.

Mot CS talar rent objektivt att:
1. hon var i Arboga vid tidpunkten.
2. hon förefaller vara besatt av T.
3. hon förefaller vara allmänt labil, samt att
4. hon har pekats ut av ett svårt skallskadat offer.

Om inte samma ansträngningar har lagts på att verkligen kunna avskriva T som de som har lagts på att fälla CS, så kan ingen, oavsett domen, rimligtvis vara säker på att rättvisa skipats.

Sen kan man tycka var man vill om de inblandade. Själv känner jag ingen av dem och har ingen anledning att göra några karaktärsbedömningar.Men om domen blir fällande blir jag tveksam till rättssystemet.

Och slutligen: om någon här på forumet kan vrida mina eventuella missuppfattningar rätt eller fylla mina informationsluckor så att jag förstår vad jag har missat, så blir jag tacksam och lovar att ta till mig sakliga och objektiva svar utan tjafs!
Jag reagerar personligen på blodstänk T hade på sina kläder. Har man tillgång till fupen så bör man kika på det. Dessutom saknas en svart huvjacka som T bar mordkvällen. Den har inte tagits i beslag och heller inte analyserats.

Det har hittats två hårstrån från en oidentifierad kvinna som inte är CSs, sen har spår av familjemedlemmar samt blåljus endast säkrats på brottsplats.
2009-02-07, 00:33
Medlem
Trankokarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag reagerar personligen på blodstänk T hade på sina kläder. Har man tillgång till fupen så bör man kika på det. Dessutom saknas en svart huvjacka som T bar mordkvällen. Den har inte tagits i beslag och heller inte analyserats.

Det har hittats två hårstrån från en oidentifierad kvinna som inte är CSs, sen har spår av familjemedlemmar samt blåljus endast säkrats på brottsplats.

Tack Tulpanpernilla!
Jag har läst något om huvjackan och hårstråna. Tycker inte att det verkar belasta T nämnvärt. Inte heller talar det på minsta sätt för CS inblandning.
2009-02-07, 01:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det vill jag veta mer om. Vilka protokoll? Kan du hänvisa.

SKL
2009-02-07, 01:42
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trankokarn
1. han är man,

Det beror på hur man ser det - slagen mot E och barnen beskrevs som av det "lättare slaget", men "upprepat" - en normalstark man hade rimligtvis slagit betydligt hårdare...
2009-02-07, 01:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det beror på hur man ser det - slagen mot E och barnen beskrevs som av det "lättare slaget", men "upprepat" - en normalstark man hade rimligtvis slagit betydligt hårdare...

Från TR
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=800886
2009-02-07, 02:01
Medlem
Trankokarns avatar
Tulpanpernilla

Har du läst någonstans om det utretts vad T gjorde under tiden för CS besök i Arboga innan morddagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in