2008-12-01, 07:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Teori: Eftersom jag har talat med en av grannarna o denne vittnar om att de haft besök på tomten på baksidan (den nedrivna kompostgrinden o en observant terrier..) så TROR jag att gm varit där tidigare o kikat. Är det mörkt ute ser ingen att någon står o kikar in om denne är aldeles still. Max kan ha uppfattat en rörelse o Emma kollat efter men ingen gav sig till känna den gången...

Så kan det ha gått till. Men vet du om poliserna checkade vardagsrumsgolvet? Jag kan inte påminna mig om att jag har läst det någonstans.
2008-12-01, 07:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det ha gått till. Men vet du om poliserna checkade vardagsrumsgolvet? Jag kan inte påminna mig om att jag har läst det någonstans.

Det jag VET är att teknikerna arbetade sig igenom hela nedervåningen.
Sen vet jag inte...
Jag tror ju benhärt på Emmas minne att hon öppnade dörren o gm stod där, nedanför den lilla trappan på framsidan, straxt efter det att vittne MS såg henne där.
Händelsen vid altandörren tror jag hände tidigare.
2008-12-01, 07:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Teori: Eftersom jag har talat med en av grannarna o denne vittnar om att de haft besök på tomten på baksidan (den nedrivna kompostgrinden o en observant terrier..) så TROR jag att gm varit där tidigare o kikat. Är det mörkt ute ser ingen att någon står o kikar in om denne är aldeles still. Max kan ha uppfattat en rörelse o Emma kollat efter men ingen gav sig till känna den gången...
Det här tyder ju på att det tidigare vart vandalism i områdets bakgårdar en kort tid före morden.
Vad jag förstod så tycks detta ha hänt på nätterna.
Då bör det ju finnas utrymme för F.G att hitta någon alternativ g.m.
Kan det okända håret knytas till någon känd brottsling i staden Arboga?
2008-12-01, 07:55
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det jag VET är att teknikerna arbetade sig igenom hela nedervåningen.
Sen vet jag inte...
Jag tror ju benhärt på Emmas minne att hon öppnade dörren o gm stod där, nedanför den lilla trappan på framsidan, straxt efter det att vittne MS såg henne där.
Händelsen vid altandörren tror jag hände tidigare.
Es minne om trappen kom ju efter att det spånats här på FB om att förkorta CS.
2008-12-01, 08:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det här tyder ju på att det tidigare vart vandalism i områdets bakgårdar en kort tid före morden.
Vad jag förstod så tycks detta ha hänt på nätterna.
Då bör det ju finnas utrymme för F.G att hitta någon alternativ g.m.
Kan det okända håret knytas till någon känd brottsling i staden Arboga?

Fetmarkering: Har du fördomar?
2008-12-01, 08:01
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Es minne om trappen kom ju efter att det spånats här på FB om att förkorta CS.

Nej, Es minne om trappen handlar inte om yttertrappen o det kom inte efter att vi KONSTATERAT att yttertrappen är 20cm hög, mätt o klart!
2008-12-01, 08:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men ingen ser någon gärningsperson gå in i huset eller gå ut ur det. Men det är desto mer info innan om en person vid skilda tillfällen och under skilda episoder.
Vad menar du?
2008-12-01, 08:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad menar du?

Eftersom SS uppenbarligen har min BH tycker jag att det ger mig rätt att svara för honom...
Jag tror han menar den mystiske person som setts i omrädet vid skilda tillfällen + den nedrivna kompostgrinden?
2008-12-01, 08:21
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Eftersom SS uppenbarligen har min BH tycker jag att det ger mig rätt att svara för honom...
Jag tror han menar den mystiske person som setts i omrädet vid skilda tillfällen + den nedrivna kompostgrinden?

Så tolkar jag det också (trots att han inte har min BH )
2008-12-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ja, då kan du ju passa på istället att besvara de frågor jag ställde tidigare till dig som du aldrig svarade på. Du for iväg ett tag som en katt med senap insprutad i röven. Jag väntar på dina svar.

Vilka frågor?

Du glömde visst att besvara mina frågor igen?
2008-12-01, 21:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Emma har sett den åtalade i sitt hus.
Vittnet MS har sett en person hon med säkerhet säjer är samma person som på stationsbilderna, av en vän till CS pekats ut som henne.
Slumpen?
Nej, visst nej, alla i Arboga ljuger eller är stenkorkade....

Enligt expert på minnen är Emmas minne inte tillförlitligt från kvällen för dådet. Det konstiga är att hennes minne blir "bättre" i takt med desto fler hon pratar med.

Nä, alla i Arboga är inte stenkorkade, men det finns...

Vittnet Maria S har ju ändrat sig ganska mycket och som vittne är hon helt opålitlig. Hennes minne varierar ju med tiden.
2008-12-01, 21:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Men nu säger ju Emma om hon inte vet om det är ett minne eller inte?

Den nedrivna kompostgrinden kan väl vara ett "busstreck" av ungdomar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in