2008-10-14, 11:13
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Självklart finns det mer om CS eftersom det är hon som har granskats in i minsta detalj som misstänkt. Detta måste väl alla, även de som är skeptiska till alt. gm. förstå? Hela utredningen är ju inriktad på att få CS fälld. Givetvis så finns det då inte så mycket info om andra alternativ.

Det du skriver är ovärdigt! Dessutom är det skruvat och inte sant.

Vad tror du att de ca 700 sidorna i slasken innehåller? Tomma sidor?

Även du måste väl inse att du är snett ute?
2008-10-14, 11:20
Medlem
Nu kan ni sluta diskutera här, nu är hon dömd !

P.S
ja jag vet att det kommer överklagas så det behöver ni inte påpeka men hon är dömd
D.S
2008-10-14, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det du skriver är ovärdigt! Dessutom är det skruvat och inte sant.

Vad tror du att de ca 700 sidorna i slasken innehåller? Tomma sidor?

Även du måste väl inse att du är snett ute?
Teoretiskt har Nackepa helt rätt.
Polisen säger hela tiden att de jobbar förutsättningslöst ( vilket för övrigt är ett korkat uttryck. Har de inga förutsättningar att klara upp brottet om de jobbar förutsättningslöst).
Men när man får en misstänkt på sannolika skäl snävas utredningen in. Plötsligt används därför 95 % av resurserna till att finna bevis mot CS.
Därmed minskar resurserna i motsvarande mån för att hitta en annan gm.
Alternativet att utreda alla trådar lika noga som den mot den häktade skulle leda till fruktansvärda kostnader och vara rätt idiotiskt.
Jag är 90 % säker att CS är skyldig. Tyvärr tycker jag inte det räcker för en fällande dom, men tingsrätten är av en annan uppfattning.
2008-10-14, 11:32
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Teoretiskt har Nackepa helt rätt.
Polisen säger hela tiden att de jobbar förutsättningslöst ( vilket för övrigt är ett korkat uttryck. Har de inga förutsättningar att klara upp brottet om de jobbar förutsättningslöst).
Men när man får en misstänkt på sannolika skäl snävas utredningen in. Plötsligt används därför 95 % av resurserna till att finna bevis mot CS.
Därmed minskar resurserna i motsvarande mån för att hitta en annan gm.
Alternativet att utreda alla trådar lika noga som den mot den häktade skulle leda till fruktansvärda kostnader och vara rätt idiotiskt.
Jag är 90 % säker att CS är skyldig. Tyvärr tycker jag inte det räcker för en fällande dom, men tingsrätten är av en annan uppfattning.

Teoretiskt skulle jag kunna vara premiärminister också ...

Jag ska lusläsa domen, även om jag är övertygad om att den är rätt.
2008-10-14, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Teoretiskt skulle jag kunna vara premiärminister också ...

Jag ska lusläsa domen, även om jag är övertygad om att den är rätt.
Tråden heter ju teorier om alternativ gärningsman.
Då är det väl bra att han har teoretiskt rätt.
2008-10-14, 13:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Självklart finns det mer om CS eftersom det är hon som har granskats in i minsta detalj som misstänkt. Detta måste väl alla, även de som är skeptiska till alt. gm. förstå? Hela utredningen är ju inriktad på att få CS fälld. Givetvis så finns det då inte så mycket info om andra alternativ.
Dock är det väl ganska intressant att TR i sin dom mot Schürrer i otvetydiga ordalag deklarerar att T (liksom för den delen NJ) är utesluten som gärningsman.

Detta antyder att tingsrätten har funnit utredningsmaterialet om T adekvat.
2008-10-14, 13:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Dock är det väl ganska intressant att TR i sin dom mot Schürrer i otvetydiga ordalag deklarerar att T (liksom för den delen NJ) är utesluten som gärningsman.

Detta antyder att tingsrätten har funnit utredningsmaterialet om T adekvat.

Hur menar du att TR annars skulle ha kommenterat T och NJ?

Som möjliga gm eller?
2008-10-14, 14:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Citat:

Som möjliga gm eller?
Tingsrätten är inte på något sätt skyldig att beröra NJ alls, eller beröra T annat än som målsägare och vittne. Det är inte alldeles vanligt att man i domar överhuvudtaget anger att personer är uteslutna som gärningsmän.
2008-10-14, 14:10
Medlem
Citat:

Som möjliga gm eller?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13270838&postcount=10769
2008-10-14, 14:19
Bannlyst
Citat:
Tingsrätten är inte på något sätt skyldig att beröra NJ alls, eller beröra T annat än som målsägare och vittne. Det är inte alldeles vanligt att man i domar överhuvudtaget anger att personer är uteslutna som gärningsmän.
Det är ytterst märkligt att i domen skriva ut vilka personer som inte är skyldiga.
Vad blir nästa grej: att skriva i åldringsrånsdomar att det inte är romer som är skyldiga den här gången...
2008-10-14, 14:24
Medlem
cookie777s avatar
Jag anser det också lite märkligt att man skriver in uteslutna GM på det viset. Men, någonstans så tycker jag att det är bra i det här fallet. För hur det än är så har ju bevisligen både T och NJ inte riktigt fått stämpeln om viss misstanke borttvättad. Genom att i en tingsrätt få på papper att man är utesluten, kanske på något vis gör det enklare.

Även om jag inte tror att man gör på det här viset för att renttvå folk inför allmänheten så att säga. Så lite nyfiken blir man ju faktiskt på anledningen till att man skriver med detta.
2008-10-14, 15:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är ytterst märkligt att i domen skriva ut vilka personer som inte är skyldiga.

Att TR nämner att NJ suttit häktad för brotten är inte konstigt tycker jag. När de efter det inleder ännu ett stycke med orden Även TH kan uteslutas som gärningsman och redogör för uppkoppling mot telefonmast och exakt ankomsttid till hemmet, blir det rätt märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in