2008-10-24, 01:57
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tycker tulpanpernilla är bra. Är säkert den av oss alla i denna tråd som har presenterat mest fakta ur FUP. Tråkigt att du måste ge öknamn åt alla som inte tycker som du.

Både E:s skor och telefonerna är fortfarande intressanta.

Jag är mycket intresserad av fakta. Tyvärr saknas det en hel del av den varan och det gör att man tvingas att spekulera i saker. Bättre om mer fakta presenterats så att flera frågetecken kunde redas ut och teorier strykas bort. I nuläget finns allt för många alternativa teorier. Om CS frias kommer polis och åklagare att få häcken full.

Det värsta är inte antalet teorier utan alla lösa trådar man inte rullat vidare på. Nu så här mer än 7 månader efter dåden är vittnesbilderna borta hos de flesta, spåren som fanns då utomhus har angripits av väder och vind, brottsplatsen är tydligen städad, möjliga mordvapen har säkerligen hunnit förstöras.
2008-10-24, 02:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
(min fetmarkering)

Nu handlade inte frågan om det. Jag frågade nackepa varför T inte gjorde sig av med morvapnet innan samtal till SOS. Varför utsatte sig T för allt omak med att transportera en hammare hela kvällen och halva (?) natten, när han kunde gjort sig av med den innan han ringer efter hjälp.

Jo, det skulle helt säkerligen vara ett stort omak. Men en möjlig teori är att han efter dådet skulle ha gömt mordvapnet i hemmet där ingen skulle kunna tänkas söka efter det. På 20 sekunder skulle jag kunna gömma en hammare i mitt hem.
2008-10-24, 02:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nu mår jag inte bara illa över att titta och därmed automatiskt tänka på vad som skett. Du får mig att må illa.
På vilket sett?
Beror det på vilket läge E kan ha legat på?
Varför mår du illa av det som diskuterats, kan det bero på att jag fråga dig vilken tänkbar teori du själv har?
2008-10-24, 02:24
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Att CS befann sig i Arboga just vid tidpunkten då morden och mordförsöket skedde utan att ha begått brotten förefaller osannolikt på grund av hennes bevisade besatthet av T. Förklaringen skulle kunna vara (även om jag tycker att den är långsökt) att någon exempelvis en random gm utnyttjat hennes besatthet (fanns ju att läsa på någon sajt om hennes påhittade adoptionshistoria) och att denna gm/gk lurat den "knäppa tyskan" till Arboga för att klara sig undan. Inte troligt, men söker man efter alternativa gm så.

Visst är den möjlig. Men då borde väl någon ha ringt på hennes mobil och stämt träff. Något sådant samtal finns inte inregistrerat i hennes mobiltrafik. Då borde hon ha haft en alternativ mobil.

Känns då nästan lite som Oswald och Kennedymordet om så skulle vara fallet.
Senast redigerad av SingleStar 2008-10-24 kl. 02:27.
2008-10-24, 04:18
Medlem
limahas avatar
GM står nærmest ytterdøren ved slagene mot E

Slå oppside 244 og side 247 i tillegget! Bilde og skisse viser at GM selv må ha stått og dekket for blodstenk fra E på hø. side mot ytterdøren.

Derimot har blodstenk fra E nådd inn på arbeidsrommet (datarommet) som er første dør til hø. når en kommer utenfra, gjennom ytterdøren. Blodstenk går videre innover i hallen, ikke mot ytterdøren, høyre side.

Og omvendt: GM hadde dekket og hindret blodstenk innover i hallen ved å kommet etter E ut i hallen.

Der er noen få blodstenk på ytterdørens ve.side. GM må nødvendigvis ha stått føre datarommet, nærmere ytterdøren. Skoavtrykk etter vans er også avsatt rett ved ved denne dør og ved/inntil skostativ.

Ergo har ikke overgrepet kommet innenfra leiligheten. Da hadde blodstenk fra E vært på veggen over skostativ og på hø. side av ytterdør.
(For ordens skyld: Når jeg skriver høyre og venstre, så er utgangspunktet fra ytterdør. E ligger på ve. side. Datarommet på hø.side)

Edit: Skisse side 247 forteller meg også at GM har stått og dekket området i åpningen inn mot barnas lekeplass, under trappen, når M fikk de mest dødlige slagene. Skissen forteller en del om hvor GM står. Blodstenk fra M når ikke inn dit.
Senast redigerad av limaha 2008-10-24 kl. 05:06.
2008-10-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
När någon slår en i huvudet drar man instinktivt ihop sig och sätter upp armar och ben till skydd. Reflexmässigt skyddar man huvudet så gott man kan. Att E gjort just så stöds av avvärjningsskador på händer och underarmar samt fötter, så det tillvägagångssättet finns det belägg för. Vi vet också att det inledande slaget kom från vänster sida och tog på sidan av huvudet, vid örat. Det finns dokumenterat.

Vad som sedan hände visas av blodstänk och besudlingar på vägg och garderobsdörrar (se de inringade partierna). Vi vet också att den stora blödningen kom från huvudet, se blod på golvet ...

Jag har funderat på varför båda barnen låg på rygg med armarna utmed kroppen. Som någon i ambulanspersonalen uttryckte det så såg det nästan ut som om nån placerat barnen på det sättet.

Barn kryper också ihop när de känner sig hotade.
2008-10-24, 09:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag har funderat på varför båda barnen låg på rygg med armarna utmed kroppen. Som någon i ambulanspersonalen uttryckte det så såg det nästan ut som om nån placerat barnen på det sättet.

Barn kryper också ihop när de känner sig hotade.

Hur tycker du att de skulle ha legat då?
2008-10-24, 11:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nu kan jag ju vara helt ute och snurra. Men har han blivit skyddsvisiterad så torde man väl ha känt om han haft en hammare innanför kläderna? Men just ja, den var väl gömd i bilen så länge och han hämtade den under den tiden han varit "obevakad".

Jag har varit på polisförhör ett par ggr i mitt liv. En gång gällande grov misshandel och det ganska snart efter det inträffande. Jag blev genomkollad både på plats och på polisstationen. Kan tillägga att jag inte var på förhör som misstänkt. För mig kändes det nästan som lite rutinförfarande. Och tänka sig att det hände på en ort mindre än Arboga

T sattes i sin egen bil efter han blev skyddsvisiterad. Mordvapnet kan T i denna teori ha placerat i bilen tidigare då han flyttade på den samtidigt som ambulanserna hade kommit. Förstår inte vad du menar att han hämtat mordvapnet när han var obevakad?

T var ej misstänkt och blev ej visiterad på polisstationen.
2008-10-24, 11:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan du tänka öht??

Menar du att en besökare till E är vittne till att T kommer hem och utför brottet helt oplanerat, och dessutom hjälper till att gömma mordvapnet??

Av okänd anledning kan besöket ha hjälpt T efteråt. Besökaren kan ha stått T nära. Konstigare saker har inträffat.

Inte den mest troliga teorin om det hela var oplanerat.
2008-10-24, 11:51
Bannlyst
Citat:
T sattes i sin egen bil efter han blev skyddsvisiterad. Mordvapnet kan T i denna teori ha placerat i bilen tidigare då han flyttade på den samtidigt som ambulanserna hade kommit. Förstår inte vad du menar att han hämtat mordvapnet när han var obevakad?

Varför fortsätter du rapa samma mantra gång på gång när du inte har fakta att så verkligen är fallet?
Om det är så, ge oss en källa på det.

Baserar du dina teorier på påhittade scenarion hela tiden?
2008-10-24, 11:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Tur att mina erfarenheter inte är mer än två år gamla och (därav), väldigt NYA till skillnad från hans fantasier

Ingen idé med er taktik att fördumma mig. Jag vet att T lätt kan ha smygit över mordvapnet vid klädombytet på polisstationen. I denna teori fick T improvisera hela tiden och var självklart mycket nervös. Men teorin är fullt möjlig.
2008-10-24, 11:57
Bannlyst
Citat:

Om man inte hade misstankar (även om dessa är svaga), varför tog man hans kläder? Det är inget man brukar göra på vittnen som befunnit sig på brottsplats.

Sen hänvisar jag dig till mitt tidigare inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13408213&postcount=9407

Läs och förstå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in