2008-10-21, 00:26
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är nackepa som med olika huvud-, under- och delteorier rört till det, åtminstone för mig.

Ts huvtröja ska
a) befinna sig på T själv på mordkvällen. Den är i så fall, enligt nackepa och många med han, inlämnad till polisen, men enl. nackepa inte skickad till SKL.

Ts tröja har också:
b) suttit på Ts medhjälpare. Medhjälparen är en mycket mindre person än T och vittnen har sett denne medhjälpare utanför Verktygsgatan vid tiden när T slog ihjäl sin familj. Vad T själv burit för kläder enligt den teorin har inte framgått i tråden.

Ska man försöka tänka in detta utifrån de fakta vi känner till från FUP, så vet vi att T de facto haft på sig en mörk huvtröja den 17/3, och att den finns hos polisen. Och om nackepas ena teori (eller underteori ? - enligt alt. b ovan) stämmer har T en spenslig medhjälpare som samtidigt burit Ts mörka huvtröja. Alltså måste T enligt den teorin haft två likadana mörka huvtröjor.

Det finns ingen huvjacka/huvtröja från Torgny inlämnad till polisen enligt de protokoll som finns och inte finns, bara hans långa vanliga jacka. Alltså finns det bara en försvunnen dito kvar. Om det nu inte är ett problem med att den är försvunnen varför skulle det då var ett problem med att Christines Vansskor är försvunna?
2008-10-21, 00:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fetmarkeringen är hans påstående.

Frågan efter relaterar till hans påstående alltså bör frågan ha sin sakliga grund i watson6669s påstående.

Vad gäller Torgny har jag ansett att det är av vikt att reda ut varje frågetecken som finns om honom. Vad är det du och andra är så rädda för som skall komma i dagen om Torgny?

Min fetmarkering,

Jag anser att allt ska fram om T. Och att allt har kommit fram.

När man läser dina inlägg undrar jag över vilken drivkraft du har till att så notoriskt peka ut T som gärningsman.

Du kanske ska börja nysta i ditt eventuella hat till T. Vad beror det ev. hatet på? Varför ska du sätta dit T till vilket pris som helst?

Se där, nu har även jag påstått att du hatar T. Eller?
Senast redigerad av Kallix 2008-10-21 kl. 00:48.
2008-10-21, 01:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det finns ingen huvjacka/huvtröja från Torgny inlämnad till polisen enligt de protokoll som finns och inte finns, bara hans långa vanliga jacka. Alltså finns det bara en försvunnen dito kvar. Om det nu inte är ett problem med att den är försvunnen varför skulle det då var ett problem med att Christines Vansskor är försvunna?

(En av tröjorna finns hos polisen. Har du fortfarande inte kollat? miapetter har t.o.m. tipsat om vilken polis Du ska kontakta.)

Men det var inte den ena tröjans fortsatta öden mitt svar handlade om. Jag svarade dig om varför det helt plötsligt fanns två mörka huvtröjor.
2008-10-21, 01:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Min fetmarkering,

Jag anser att allt ska fram om T. Och att allt har kommit fram.

När man läser dina inlägg undrar jag över vilken drivkraft du har till att så notoriskt peka ut T som gärningsman.

Du kanske ska börja nysta i ditt eventuella hat till T. Vad beror det ev. hatet på? Varför ska du sätta dit T till vilket pris som helst?

Se där, nu har även jag påstått att du hatar T. Eller?

Allt om Torgny har inte kommit fram, dels är det frågan om huvtröjan och dels är det frågan om mobilerna. Sedan finns det tre viktiga frågor kvar efter dessa två frågor. Eventuellt att det kan bli följdfrågor.

Varför anser du att jag skulle hata Torgny bara för att jag vill räta ut alla frågetecken som finns kvar?

Om du påstår det så påstår du det. Sanningshalten i det är något annat. Men du kommer inte med tramsinlägg till OT i syfte att sprida falska rykten om mig och mina flickvänners liv som vissa troll sysslar med helt ograverat. Skall inte nämna några namn men det finns ett antal postningar där vem som helst kan läsa det om man har läsförståelse.
2008-10-21, 01:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
(En av tröjorna finns hos polisen. Har du fortfarande inte kollat? miapetter har t.o.m. tipsat om vilken polis Du ska kontakta.)

Men det var inte den ena tröjans fortsatta öden mitt svar handlade om. Jag svarade dig om varför det helt plötsligt fanns två mörka huvtröjor.

När jag ringer och den inte finns där vad blir då nästa ursäkt? Om den nu finns där varför finns den inte protokollförd någonstans? Finns den inte protokollförd så har den aldrig inkommit och då kan den omöjligt lämnas tillbaka. Finns den inte protokollförd så kan den heller inte skickas på analys till SKL. polisen är en byråkrati och allt skall finnas på papper. Finns det inte på papper så finns det inte. Det är därför som skrivna förhör är så intressanta som inte har spelats in. Inte för vad som står i dessa utan vad som har utelämnats.
2008-10-21, 01:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Allt om Torgny har inte kommit fram, dels är det frågan om huvtröjan och dels är det frågan om mobilerna. Sedan finns det tre viktiga frågor kvar efter dessa två frågor. Eventuellt att det kan bli följdfrågor.

Varför anser du att jag skulle hata Torgny bara för att jag vill räta ut alla frågetecken som finns kvar?

Om du påstår det så påstår du det. Sanningshalten i det är något annat. Men du kommer inte med tramsinlägg till OT i syfte att sprida falska rykten om mig och mina flickvänners liv som vissa troll sysslar med helt ograverat. Skall inte nämna några namn men det finns ett antal postningar där vem som helst kan läsa det om man har läsförståelse.

Här är vi inte överens. Jag anser inte T som en alt. gärningsman. Det finns inga frågetecken angående tröjan och mobiler.

Jag anser inte att du hatar T för att du vill räta ut "alla frågetecken" som du anser finns kvar. Men eftersom jag inte ser några frågetecken kan jag inte förstå din drivkraft. Har du ett personligt agg till T?

Det sista stycket kan jag inte kommentera. Jag förstår det inte.
2008-10-21, 01:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
När jag ringer och den inte finns där vad blir då nästa ursäkt? Om den nu finns där varför finns den inte protokollförd någonstans? Finns den inte protokollförd så har den aldrig inkommit och då kan den omöjligt lämnas tillbaka. Finns den inte protokollförd så kan den heller inte skickas på analys till SKL. polisen är en byråkrati och allt skall finnas på papper. Finns det inte på papper så finns det inte. Det är därför som skrivna förhör är så intressanta som inte har spelats in. Inte för vad som står i dessa utan vad som har utelämnats.

Det var inte den ena tröjans fortsatta öden mitt svar handlade om. Jag svarade dig om varför det helt plötsligt fanns två mörka huvtröjor.
2008-10-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jodå, det finns en teori om att CS kan ha en medbrottsling.

Finns då olika underteorier om vem eller vilka de medskyldiga skulle kunna vara.

Har du någon fundering på vem hon kan ha anlitat? Kvinna? Man? Svensk? Utländsk? Hur känner CS den hon isåfall har anlitat?

Enligt flera av er som läst alla dokumenten kring rättegången så hade CS en del killar runt sig. Det borde ju kunna gå att söka den vägen. Genom kontakterna i exempelvis dator alt telefonbok osv..Klart är ju att det handlar om ett psykfall av sällan skådat slag.....
2008-10-21, 02:14
Medlem
Citat:
Det är en mer trolig teori att hon anlitat någon för dådet än hon har utfört det själv med tanke på avsaknad av bevis. Men att det är en total psykopat utan spärrar kan man fråga sig. I baltikum kan det finnas billiga mindre nogräknade torpeder att anlita. Såvida inte svenska kriminalförbrytares förbund protesterar och skriker "go home" i facklig blockad utanför "arbetsplatsen".

Tro det eller ej men det finns faktiskt en heder bland de kriminella oxå. Tror inte på baltisk inblandning. Dock mer på en mycket stark och styrande CS som tagit kommandot över någon narkotika beroende sjuk person i sitt kontaktnät möjligen i Tyskland? Alternativt att vi får ett helomvänt erkännande om HD dömer henne oxå. Men faktum kvarstår att CS har stor chans att frikännas.

Att hon varit i Arboga betyder ju inte att hon genomfört dessa vidriga handlingar, att det även saknas spår av henne i bostaden kan bero på mängden räddningspersonal, poliser, tekniker och anhöriga som ankommit till platsen under kvällen?? Och att det kanske trotts allt var någon annan på plats och att dennes spår försvunnit bland alla andras som var på platsen? Min teori att det var CS som ringde på håller jag på stenhårt dock. Men vad eller vem hon hade bakom axeln?? Det ger mig kalla kårar..
Hårtussen håller jag för högintressant och jag VILL veta varför den inte nämns mer i media? För någonting är väldigt skumt kring allt detta..Nästan att det är så vedervärdigt att man inte vill berätta för allmänheten vad man egentligen har för teorier??

Allt snack om det här med otrohet är ju något som faktiskt cirkulerar..Att pojkvännen skulle ha varit hos någon annan istället för på någon träning, att någon annan var och besökte pojkvännen i deras gemensamma bostad när mamman kom hem med barnen och det i sin tur skall ha utlöst det hela?? Ja det sägs mycket. Känns inte bra att skita ner personerna som är inblandade..För tänk på följande. Alla är offer fram tills att dom döms i rätten.

Den dagen då den verkliga sanningen kommer fram antar jag att ingen kommer att ha förutsett upplösningen....
Senast redigerad av Peete 2008-10-21 kl. 02:32.
2008-10-21, 05:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:

RING ELLER MAILA PER STRÖMVÄCK, VÄSTMANLANDSPOLISEN FÖR SVAR OM DEN FÖRBANNADE HUVTRÖJAN!!
NI VILL FAN INTE VETA, ANNARS HADE NI RINGT DIT FÖR LÄNGE SEDAN - O FÅTT SVAR!!!!
2008-10-21, 10:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
RING ELLER MAILA PER STRÖMVÄCK, VÄSTMANLANDSPOLISEN FÖR SVAR OM DEN FÖRBANNADE HUVTRÖJAN!!
NI VILL FAN INTE VETA, ANNARS HADE NI RINGT DIT FÖR LÄNGE SEDAN - O FÅTT SVAR!!!!
Klart att dom inte vill veta. Då har dom inte mycket att tjata om sen. Deras teorier faller ihop som korthus och en förklaring till huvtröjan skulle vara förödande för dom.

Skönt att rätt gm sitter inne.
2008-10-21, 12:43
Medlem
Citat:

Jag har pratat med polisen i ett annat ärende idag och frågade om ALLA bevis i ett fall protokollförs. Svaret var ja. Om någonting inte finns med i protokollet så finns det inte heller med i utredningen. Polisen förklarade också att vid ett grovt brott tas ALLA kläder med, man utelämnar inga plagg. (varken strumpor eller huvtröjor)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in