2008-10-12, 01:28
  #8653
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ts egen mobil som han sms E med har 070-2XXXX68
Det mobilnr. har han kvar på sin annonsering av mondeon på blocket.

T har altså 2 SIM kort, slutnr. 19 och slutnr. 68. Det sista satt i T's mobil när han kom tillbaka hem på kvällen den 17.

E's med slutnr. 44 är altså borta

Hur lagras egentligen tlf. nr i en mobil...i själva mobilen, eller på SIM-kortet?
2008-10-12, 01:30
  #8654
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
läste nyss här att T blivit kollad hysteriskt noga ut-in. Men inte när det gäller alla telefoner simskort och vad mer kan man undra, hur kan man bli kartlagd om inte Polisen har tillgång till alla mobiler så de kan se tel-trafiken...
Jag tror allvarligt talat att FG inte ens sett detta misstag.
Felet hon gjorde så att man upptäckte detta var hennes ivrighet att slänga in 62 sidor av NJ mobiltrafik.
2008-10-12, 01:33
  #8655
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Ingen här inne behöver lägga fram bevis på att C.S är mördare eftersom åklagaren gjort det så hon blivit dömd i tingsrätten.
Sen vore det ju bra om du själv minns vad ni skrivit om i din tråd på kakafoni.
Där skrev du ju lite flummigt om T:s telefonsamtal och fick en fråga om vad du egentligen menade.

Det skrev jag också att Torgnys samtal till Sebbe avslöjas i FU, vad är det du och Åsna har svårt att förstå?

Nu måste Åsna lägga fram bevisen för att Christine är mördare eftersom Åsna har påstått det. Åklagerskan gjorde det inte. Hon använde känslomässiga resonemang för att få Christine fälld för att bevis saknades.
2008-10-12, 01:39
  #8656
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Med mera.

Med mera vadå?

Det har rapporterats exakt två fall av utökade självmord på senare tid, och fallet i england hade inget med finanskrisen att göra.
2008-10-12, 01:40
  #8657
Medlem
Frubeates avatar
Det samtal som T hadde med "Sebbe" mordkvällen, var det med SIM-kort som slutar på 68?
2008-10-12, 01:41
  #8658
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tror allvarligt talat att FG inte ens sett detta misstag.
Felet hon gjorde så att man upptäckte detta var hennes ivrighet att slänga in 62 sidor av NJ mobiltrafik.

Det lustiga i FU är att man skriver följande sid 35-37:

Sid 35

Uppgiften avser
Ang borttagna uppgifter i utredningen
Uppgift

Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör, pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor. Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för att dessa skall få/ha möjlighet att få med borttaget materialet i FUP:en.
Här kommer en kort redogörelse för det borttagna materialet:

Utdrag sid 37:

ANDRA EV MISSTÄNKTA PERSONER I UTR.
Brottsdagen greps och anhölls mä Emma Jangestigs fd make Niklas Jangestig. Allt gällande den utredningen har tagits bort från FUP:en då det efter ca 2 dygn helt stod klart att Niklas ej kunde vara gärningsman i detta ärende. Han avskrevs då direkt från brottsmisstanke. I övrigt har utredningen inte kunnat visa att det finns någon annan person än Christine Schurrer som kan misstänkas för brottet. Hellgrens och Jangestigs fd flick samt pojkvänner har hörts utan att någon misstanke uppkommit. Det har inte heller framkommit något annat i utredningen som visat på någon motivbild för brottet än från Christine Schurrer.
J** S******, Krinsp

Varför har man då med 62 sidor mobil-trafik från Niklas för?
2008-10-12, 01:42
  #8659
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Vad arboga domen blir slutgiltigt, vet inte ens ica kurirens vassaste penna, men blir det en fällande dom efter hr så kan det inte bli något annat en för mord nej, vem har ifrågasatt det, idiot?

Är det Arboga eller domen som blir slutgiltig?
2008-10-12, 01:46
  #8660
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Finanskrisen har bara börjat men jag återkommer med familjetragedier då facit finns efter denna kris.

Tack för svar.


Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Så kan vara trots gullig blogg om bonusbarn.
Det är bara att se nu under finanskrisen hur många desperata män som berövar sina fruar och barn livet.

Ovanstående var vad du skrev. Jag insåg inte att du spådde vad som skulle kunna hända/kanske/förmodligen kommer att hända. Jag trodde att du menade saker som hade hänt.

Om vi nu ska gå lite Off Topic; jag instämmer, jag tror också att det kommer att ske en del familjetragedier i finanskrisens spår. Inte bara bland de rika, utan även bland de fattiga, vars ekonomi kanske stjälps av krisen.

Vanligtvis kan man i dessa fall (finanskriser har inträffat förr, vi har facit i hand) se att det har föregåtts av en tid av misshälligheter såsom kantrad ekonomi. Undantaget några stycken högt uppsatta män som har förlorat både pengar och anseende inom loppet av något dygn eller två. Då kan tragedin ske utan något varsel.

Om vi nu återgår till vår familj i Arboga; har någon uttalat att det har varit dåligt inom familjen innan morden? Nu menar jag rejält dåligt, inte bara att de kanske har varit oense om vem ska diska. Jag har inte sett någon sådan information någonstans.

Om då ingen utomstående, varken släkt eller vänner, eller ens E själv, har låtit antyda att det har varit dåligt - skulle då en utebliven barnvakt vara orsaken till dådet?

Det händer att man läser i massmedia att någon familjemedlem har tagit livet av barnen, ibland även av sig själv. Oftast har det då föregåtts av en tid av rejält dålig psykisk balans. Det har även funnit fall då det inte har gått att förutse, i dessa fall brukar den skyldiga inte ens försöka dölja vad han/hon har gjort.
2008-10-12, 01:47
  #8661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tror allvarligt talat att FG inte ens sett detta misstag.
Felet hon gjorde så att man upptäckte detta var hennes ivrighet att slänga in 62 sidor av NJ mobiltrafik.

T har aldrig varit misstänkt hur mycket det än gastas om det här. Enligt FUP konstaterar polisen 17/3 kl 19:38 att ingen gm finns på plats.
T har aldrig synats som gm. Hans förhör är vittnesförhör och ingenting annat.
2008-10-12, 01:49
  #8662
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om jag får komma med ett exempel, så har du ett bevis för detta för ett par veckor sedan, då en familjefar på ett engelskt gods sköt ihjäl sin fru och sin dotter när de sov + alla djur på gården, för att därefter tända på godset och slutligen ta livet av sig. Detta ska ha berott på ekonomin.

Dessutom finns ett fall med en man i Californien, som sköt ihjäl sin familj och därefter tog sitt eget liv pga ekonomin (http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/24310-pengaproblem-ledde-till-blodbad)

Med mera.

Javisst, sådant inträffar ju tyvärr ibland. Jag skrev nyss om min syn på saken i ett inlägg, jag kanske kan hänvisa till det?
2008-10-12, 01:49
  #8663
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Det samtal som T hadde med "Sebbe" mordkvällen, var det med SIM-kort som slutar på 68?
Ts mobillogg finns inte med i FUP.
Däremot har polisen mastat ett samtal till L-E.Ö mellan tid 19.06.33-19.10.56
men det går inte att se från vilket nr. detta samtal rings från.
2008-10-12, 01:53
  #8664
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det lustiga i FU är att man skriver följande sid 35-37:

Sid 35

Uppgiften avser
Ang borttagna uppgifter i utredningen
Uppgift

Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör, pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor. Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för att dessa skall få/ha möjlighet att få med borttaget materialet i FUP:en.
Här kommer en kort redogörelse för det borttagna materialet:

Utdrag sid 37:

ANDRA EV MISSTÄNKTA PERSONER I UTR.
Brottsdagen greps och anhölls mä Emma Jangestigs fd make Niklas Jangestig. Allt gällande den utredningen har tagits bort från FUP:en då det efter ca 2 dygn helt stod klart att Niklas ej kunde vara gärningsman i detta ärende. Han avskrevs då direkt från brottsmisstanke. I övrigt har utredningen inte kunnat visa att det finns någon annan person än Christine Schurrer som kan misstänkas för brottet. Hellgrens och Jangestigs fd flick samt pojkvänner har hörts utan att någon misstanke uppkommit. Det har inte heller framkommit något annat i utredningen som visat på någon motivbild för brottet än från Christine Schurrer.
J** S******, Krinsp

Varför har man då med 62 sidor mobil-trafik från Niklas för?

Är det detta som de menar innebär att hela T liv har blivit ut och in vänt..."hörd",
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2008-10-12 kl. 01:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in