Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Finanskrisen har bara börjat men jag återkommer med familjetragedier då facit finns efter denna kris.

Tack för svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Så kan vara trots gullig blogg om bonusbarn.
Det är bara att se nu under finanskrisen hur många desperata män som berövar sina fruar och barn livet.
Ovanstående var vad du skrev. Jag insåg inte att du spådde vad som skulle kunna hända/kanske/förmodligen kommer att hända. Jag trodde att du menade saker som
hade hänt.
Om vi nu ska gå lite Off Topic; jag instämmer, jag tror också att det kommer att ske en del familjetragedier i finanskrisens spår. Inte bara bland de rika, utan även bland de fattiga, vars ekonomi kanske stjälps av krisen.
Vanligtvis kan man i dessa fall (finanskriser har inträffat förr, vi har facit i hand) se att det har föregåtts av en tid av misshälligheter såsom kantrad ekonomi. Undantaget några stycken högt uppsatta män som har förlorat både pengar och anseende inom loppet av något dygn eller två. Då kan tragedin ske utan något varsel.
Om vi nu återgår till vår familj i Arboga; har någon uttalat att det har varit dåligt inom familjen innan morden? Nu menar jag rejält dåligt, inte bara att de kanske har varit oense om vem ska diska. Jag har inte sett någon sådan information någonstans.
Om då ingen utomstående, varken släkt eller vänner, eller ens E själv, har låtit antyda att det har varit dåligt - skulle då en utebliven barnvakt vara orsaken till dådet?
Det händer att man läser i massmedia att någon familjemedlem har tagit livet av barnen, ibland även av sig själv. Oftast har det då föregåtts av en tid av rejält dålig psykisk balans. Det har även funnit fall då det inte har gått att förutse, i dessa fall brukar den skyldiga inte ens försöka dölja vad han/hon har gjort.