2008-10-15, 21:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag spricker inte (det är det väl bara troll som kan göra! ) så du behöver inte oroa dig.

Ditt inlägg gör bara att jag nu är ännu mer säker på att ni är här och "debatterar" för bråkandets skull, inte för att ni nödvändigtvis håller fast vid era spekulationer. Om ni för en stund försöker försöker bortse från vem av oss som har rätt eller fel, och frågar er själva om ni verkligen tror på att CS sitter bakom lås och bom av en slump, är ni fortfarande lika säkra på er sak då?

Finns det låtsas-jurister? Har de köpt sin examen på nätet tro?
Må hända att du är här inne och tjattrar för tjattrandet skull men vi som debatterar alternativ gm förespråkar rättsäkerhet i vårt rike och inte någon bananrepublik som du tycks stå för..
2008-10-15, 21:13
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Må hända att du är här inne och tjattrar för tjattrandet skull men vi som debatterar alternativ gm förespråkar rättsäkerhet i vårt rike och inte någon bananrepublik som du tycks stå för..

Hoppsan Kerstin!
Om du tar och läser mitt inlägg igen så kanske du kan svara på min fråga.
Hittills är det faktiskt nästan bara nackepa som tar sig tid att bena ut sina teorier om alt. gm. Du klipper och klistrar hej vilt ur FUP, oavsett om det har med debatten att göra eller inte, och bävern spammar/trollar mest.

Flappna av.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-15 kl. 21:48.
2008-10-15, 21:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ni som diskuterar om en alternativ gärningsman gör det mest för er egen skull och möjligen en liten smula för rättssäkerhetens skull. Jag skulle köpa era argument om ni hade argumenterat på ett seriöst sätt, men det finns ingen av er som har visat de tendenserna. Ni har dragit "minsta kommafel" till sin spets bara för att kunna skriva någonting sensationellt... Även "det fria forumet" ledsnade på er, men det har jag inte sett några klagomål på... konstigt...
2008-10-15, 21:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Nu ska vi ta en banan o lugna ner oss...
Naturligtvis förespråkar vi alla RÄTTSSÄKERHET!
Det är väl VAD vi anser ÄR rättssäkerhet vi är oense om?
Jag tycker att ett samhälle som släpper ut barnamördare vore skit o du kräver mer bevis, eller?

Det stör mej inte, det jag tycker är fruktansvärt är de ogrundade anklgelser som bygger på rena lögner mot andra personer som främförs här.
Ifrågasättande - Ja
Random gm - Ja
Men inte det andra, det gör mej mycket ledsen.
2008-10-15, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Håller helt med i dessa ord, det skulle bli en mer vettig tråd om nån såg till att det inte medvetet sabbades här inne.

Ja att dina uttalanden inte tål att synas i sömmarna är ju ingen nyhet, det här är ingen blogg, vill du skriva saker och inte få kommentarer när du ljuger dig blå så starta en sån istället.
Ryggdunkarmentaliteten du är ute efter kommer du aldrig få på ett forum, i alla fall inte ett seriöst sådant, jag antar ni redan flyttat till en ny liten källare där du och dina sektmedlemmar kan sitta och ljuga ifred, "det fria ordets" som ni befann er på tidigare var visst inte så fritt ändå.
2008-10-15, 21:43
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Du kanske tycker att det jag skriver är svammel men du behöver inte bli så upprörd så att du spricker.

Det kan vara en slump att CS var i Arboga just den dagen.
Fixeringen har inte varit så sjuklig som FG har fått den till.
Det är inte bevisat att det är samma skor, var fick du det ifrån?

Jag kan också göra listan hur lång som helst, speciellt nu när jag läst vad som står i domen. Riktiga jurister i Hovrätten kommer att fria CS.

Om du inte anser CS fixering vid T och E sjuklig så vete fan vad din definition på stalking är. CS är en bunny boiler av största mått och hur du kan påstå något annat är ju rent befängt! Wake up and smell the coffee!

Citat:

Jag håller med Miapetter i hennes svar på ovanstående. Att försöka ta fram och någolunda trovärdiga teorier på alt. gm och argumentera för dessa är en sak, men att desperat gripa halmstrån och smutskasta redan drabbade människor är förtal och rent respektlöst.
2008-10-15, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu ska vi ta en banan o lugna ner oss...
Naturligtvis förespråkar vi alla RÄTTSSÄKERHET!
Det är väl VAD vi anser ÄR rättssäkerhet vi är oense om?
Jag tycker att ett samhälle som släpper ut barnamördare vore skit o du kräver mer bevis, eller?

Det stör mej inte, det jag tycker är fruktansvärt är de ogrundade anklgelser som bygger på rena lögner mot andra personer som främförs här.
Ifrågasättande - Ja
Random gm - Ja
Men inte det andra, det gör mej mycket ledsen.

Att du känner dig tillfreds med att äta bananer är ju trevligt för dig, men så du menar att blunda för vissa saker och hysteriskt jaga önskningar hörsägen och andra icke riktiga bevis är bra för rättssäkerheten.
Bättre blir det inte när ni först bestämmer ven som är skyldig, sen letar indicier...
Det värsta om man låser in nån med bara arboga-indicier är att den riktiga faktisk kan lalla vidare i frihet, tänk om denna alt gm upprepar sina handlingar. Just för att någon annat sitter inne pga hörsägen och gissningar, för det är precis vad det handlar om...

Hur nära brottsplatsen kan du få C med riktiga bevis...
Varför har inte alla som smugit runt enl vittnen undersökts.
Vems är håret
vems är fingeravtrycket

Detta bör redas ut först... om vi nu skall prata rättssäkerhet.
2008-10-15, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja att dina uttalanden inte tål att synas i sömmarna är ju ingen nyhet, det här är ingen blogg, vill du skriva saker och inte få kommentarer när du ljuger dig blå så starta en sån istället.
Ryggdunkarmentaliteten du är ute efter kommer du aldrig få på ett forum, i alla fall inte ett seriöst sådant, jag antar ni redan flyttat till en ny liten källare där du och dina sektmedlemmar kan sitta och ljuga ifred, "det fria ordets" som ni befann er på tidigare var visst inte så fritt ändå.

Du är för dum för att egentligen besvaras.
Vi som diskuterar alt gm lurar inga tjejer på pengar eller sitter i nån källare. Vi använder inte heller den stora mängd svordomar eller personliga påhopp som du gillar.
Sen så är du typ en SAAB ägare som är så fjantig att du går med i en Volvoklubb bara för att yla om din sanning om bästa bilen. Att du upplever det som din rättighet är upp till dig men visar din brist på förståelse för andra som har andra åsikter än dina egna.

Nu till alt gm, kan du nu för en gångsskull informera hur det var med T och hans trixande med simskort och telefoner. Fel mobil lämnades in dagen efter och simskort saknas, stämmer inte alls med vad som står i fuppen eller loggar, vissa loggar saknas...så nu har du ett läge att visa dina kunskaper som du påstås inneha...
2008-10-15, 22:09
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Att du känner dig tillfreds med att äta bananer är ju trevligt för dig, men så du menar att blunda för vissa saker och hysteriskt jaga önskningar hörsägen och andra icke riktiga bevis är bra för rättssäkerheten.
Bättre blir det inte när ni först bestämmer ven som är skyldig, sen letar indicier...
Det värsta om man låser in nån med bara arboga-indicier är att den riktiga faktisk kan lalla vidare i frihet, tänk om denna alt gm upprepar sina handlingar. Just för att någon annat sitter inne pga hörsägen och gissningar, för det är precis vad det handlar om...

Hur nära brottsplatsen kan du få C med riktiga bevis...
Varför har inte alla som smugit runt enl vittnen undersökts.
Vems är håret
vems är fingeravtrycket
Detta bör redas ut först... om vi nu skall prata rättssäkerhet.

För det första lilla bävern, exakt vad grundar du ditt utlåtande på om att vi (för jag antar att detta ej enbart var riktat på mp!) först bestämmer oss för vem som är skyldig och sen letar indicier!!!?? Nu sitter ju inte vi här som någon medeltida bödel, även om du och några till säkert hävdar motsatsen. Snarare anser vi, precis som polis, åklagare och TR att den långa kedja av indicier som pekar mot CS är starka bevis nog för att peka ut henne som gm. En gm som utom rimligt tvivel begått dessa hemska brott. Det handlar varken om hörsägen eller gissningar. Med det utlåtandet idiotförklarar du varenda person som varit inblandad i utredningen och du må vara en självutnämnd expert på brottsutredningar men jag vågar påstå att de som varit inblandade i denna rättsprocess helt klart har fler hästar i hagen än du (eller bävrar i dammen för den delen).

Finns inte DNA att hitta på brottsplatsen kan man självklart döma på andra starka grunder. Om du hävdar motsatsen, dvs. att man inte kan döma gm förrän man identifierat biologiska bevis på brottsplatsen, betyder ju det i så fall att här inte finns någon gm öht, eller???
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-15 kl. 22:14. Anledning: omformulering
2008-10-15, 22:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
För det första lilla bävern, exakt vad grundar du ditt utlåtande på om att vi (för jag antar att detta ej enbart var riktat på mp!) först bestämmer oss för vem som är skyldig och sen letar indicier!!!?? Nu sitter ju inte vi här som någon medeltida bödel, även om du och några till säkert hävdar motsatsen. Snarare anser vi, precis som polis, åklagare och TR att den långa kedja av indicier som pekar mot CS är starka bevis nog för att peka ut henne som gm. En gm som utom rimligt tvivel begått dessa hemska brott. Det handlar varken om hörsägen eller gissningar. Med det utlåtandet idiotförklarar du varenda person som varit inblandad i utredningen och du må vara en självutnämnd expert på brottsutredningar men jag vågar påstå att de som varit inblandade i denna rättsprocess helt klart har fler hästar i hagen än du (eller bävrar i dammen för den delen).

Finns inte DNA att hitta på brottsplatsen kan man självklart döma på andra starka grunder. Om du hävdar motsatsen, dvs. att man inte kan döma gm förrän man identifierat biologiska bevis på brottsplatsen, betyder ju det i så fall att här inte finns någon gm öht, eller???
Nu finns det faktiskt inga bevis alls från C på mordplats och då kan vi likaväl dra parareller till medeltida hjärna hos de lokala utredarna. Sen kommer polisen och åklagaren FG i slutänden att kritiskt granskas för sitt usla underbyggande av indicier mot C.
Nämndemannasystemet har under resans gång ifrågasatts pga arbogafallet kontra rättssäkerhet.
Visst, CS var i arboga dagarna 12,14 och 17/3 men hittills kan man inte binda henne till självaste brottsplatsen.
2008-10-15, 22:28
Bannlyst
Citat:
Du är för dum för att egentligen besvaras.
Vi som diskuterar alt gm lurar inga tjejer på pengar eller sitter i nån källare. Vi använder inte heller den stora mängd svordomar eller personliga påhopp som du gillar.
Sen så är du typ en SAAB ägare som är så fjantig att du går med i en Volvoklubb bara för att yla om din sanning om bästa bilen. Att du upplever det som din rättighet är upp till dig men visar din brist på förståelse för andra som har andra åsikter än dina egna.

Nu till alt gm, kan du nu för en gångsskull informera hur det var med T och hans trixande med simskort och telefoner. Fel mobil lämnades in dagen efter och simskort saknas, stämmer inte alls med vad som står i fuppen eller loggar, vissa loggar saknas...så nu har du ett läge att visa dina kunskaper som du påstås inneha...

Angående telefoner och simkort hänvisar jag åter till FUP, jag förstår att du tycker det är svårt med teknik med din intelligensnivå, men det är faktiskt bara text och kan man bara jämföra två nummer med varandra ska säkert du klara av det också.

diskuterar alt.gm?? Du??
Citat:
Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367720&postcount=2700

Det ENDA du besvarat är ett helt annat inlägg:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12666451&postcount=2700

Observera nu din lilla äckliga bäver ATT DET ÄR INTE SAMMA INLÄGG.

lilla äckliga bäver är inte ett personligt påhopp, det är en korrekt beskrivning av beaver_se som sysslar med förtal enligt ovan
2008-10-15, 22:29
Bannlyst
Citat:
Nu finns det faktiskt inga bevis alls från C på mordplats och då kan vi likaväl dra parareller till medeltida hjärna hos de lokala utredarna. Sen kommer polisen och åklagaren FG i slutänden att kritiskt granskas för sitt usla underbyggande av indicier mot C.
Nämndemannasystemet har under resans gång ifrågasatts pga arbogafallet kontra rättssäkerhet.
Visst, CS var i arboga dagarna 12,14 och 17/3 men hittills kan man inte binda henne till självaste brottsplatsen.

Jo det kunde man, med hjälp av uteslutningsmetod och grava indicier som pekade entydigt mot CS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in