2008-08-18, 21:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
boisarens:
OT: Är FB otroligt segt för fler än mig?
1Virus/ Prova att formatera hela burken och kör nyinstallering, av systemet. Efter det slå på brandvägg och virusskydd. Undvik fulesidor.
2Vissa bolag sänker hastigheten om man missar och betala räkningarna i tid.
3Eller så kan du vara ddosad, kolla loggen i router om du har en sån. Eller i loggen på brandväggen i burken.

Mitt är snabbt och inga probs med fart till från fb.
Tack för tipsen!
Dom flesta tipsen hade jag dock koll på. Men nummer 2 var en nyhet för mig eftersom jag aldrig hamnar i den situationen. Skönt att du har koll!

Nu kanske du t.o.m. kan svara på den frågan som var huvudämnet för mitt inlägg?

Står du för ditt inlägg där du pekar ut T som mördare? Kanske är det en olycklig formulering från din sida? Ångrar du att du skrev det?
2008-08-18, 22:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad jag sett i FUn telefonlogg så har inget samtal till SOS ringts från den mobilen .

Bumpar det här. Tyvärr har jag FUn i en annan burk, men andra kan säkert kolla.
2008-08-18, 22:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Samtalet till SOS kanske ringdes från Es andra mobiltelefon som inte tagits in på teknisk analys.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-18 kl. 22:14.
2008-08-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tack för tipsen!
Dom flesta tipsen hade jag dock koll på. Men nummer 2 var en nyhet för mig eftersom jag aldrig hamnar i den situationen. Skönt att du har koll!

Nu kanske du t.o.m. kan svara på den frågan som var huvudämnet för mitt inlägg?

Står du för ditt inlägg där du pekar ut T som mördare? Kanske är det en olycklig formulering från din sida? Ångrar du att du skrev det?

Ursäkta att jag blandar mig i något som inte rör mig. Jag är bara nyfiken varför du envisas med denna fråga om han nu inte vill svara?
Kan inte ni ta det privat via PM?
2008-08-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag orkar inte gräva och jag förstår inte till vilken nytta detta skulle vara. Det är fastslaget att det var T som ringde och det finns dokumenterat vid vilken tid han ringde. Det finns även en inspelning som via bakgrundsljuden styrker var han befann sig vid tiden för samtalet. SOS dokumenterar varifrån ett samtal kommer så det går att kontrollera om behov finns utan att ha tillgång till telefonlista. Vad skulle då den information du eftersöker kunna tillföra utredningen?
2008-08-18, 22:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jag orkar inte gräva och jag förstår inte till vilken nytta detta skulle vara. Det är fastslaget att det var T som ringde och det finns dokumenterat vid vilken tid han ringde. Det finns även en inspelning som via bakgrundsljuden styrker var han befann sig vid tiden för samtalet. SOS dokumenterar varifrån ett samtal kommer så det går att kontrollera om behov finns utan att ha tillgång till telefonlista. Vad skulle då den information du eftersöker kunna tillföra utredningen?
Vilken telefon ringde T SOS från?
2008-08-18, 22:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Ursäkta att jag blandar mig i något som inte rör mig. Jag är bara nyfiken varför du envisas med denna fråga om han nu inte vill svara?
Kan inte ni ta det privat via PM?
Hade h*n skrivit till mig i PM att T var mördaren så hade jag tagit det via PM. Skriver man det öppet får man vara beredd på att diskutera det öppet. Kan man inte stå för det man skriver så är det bättre att låta bli att skriva. Eller åtminstone kunna erkänna att man har fel.

Om jag hade skrivit att den enda som bevisligen varit på brottsplatsen vid tidpunkten för morden var CS så hade ni gärna velat ha källa, eller hur?
2008-08-18, 22:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Hade h*n skrivit till mig i PM att T var mördaren så hade jag tagit det via PM. Skriver man det öppet får man vara beredd på att diskutera det öppet. Kan man inte stå för det man skriver så är det bättre att låta bli att skriva. Eller åtminstone kunna erkänna att man har fel.

Om jag hade skrivit att den enda som bevisligen varit på brottsplatsen vid tidpunkten för morden var CS så hade ni gärna velat ha källa, eller hur?
Det saknas även alibi för T som det gör för C den aktuella kvällen.
2008-08-18, 22:26
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

För övrigt är jag också väldigt nyfiken på Bäverns svar ang. sin formulering, men det verkar inte bättre än att du inte kommer få något svar. Däremot får du cred för att du försöker så ihärdigt.
2008-08-18, 22:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det saknas även alibi för T som det gör för C den aktuella kvällen.
Det har inte med saken att göra. T blir, av bävern, placerad på brottsplatsen vid tidpunkten för morden. Är det konstigt att man vill ha källa på det? Det är en ganska viktig fråga i sammanhanget.

Jag kan ju passa på att fråga dig, om du vill svara, om du håller med bävern att T bevisligen har varit på brottsplatsen när morden begicks. Säg nu inte att det inte går att motbevisa. Bävern skriver bevisligen. Då bör det finnas nån form av bevis.
2008-08-18, 22:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men finns det någon i Kungsör som kan ge T alibi?
Jag hittar då ingen i FUn.

Jag har hela tiden trott att T har alibi.
2008-08-18, 22:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Es mobiler

Kvällen den 16/3-08 svarar E på ett sms från NJ då hon är på konsert i Västerås.
FUn sid. 634
Nummer: +46739517444
Meddelande: Vad ville du? Vi sitter på konsert. Ungarna har lyssnat på döds metall med hörsel kåpor. De
diggade båda två.
Tid: 2008-03-16 18:04
Status: Läst
Lagringsplats: Enhet
Index: 871

Den mobil som anses vara Es som polisen gjort teknisk analys på har ett annat mobilnummer än den E sms dagen före.

FUn sid.716
Noteringar: Simkortet låst med okänd Pin-kod. Ny Pin-kod 0000. Pukkod 28236007. Gällande tfn nr
0704-56 33 19.
Undersökningsprotokoll , 2008-04-08 14:50 diarienr: 1900-K8001-08
716

Har E haft fler mobiltelefoner som inte kommit till polisens kännedom?
Mobilnr. E svarade med sms till NJ går att hitta på eniro och tillhör E.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in