2008-10-02, 22:22
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då är detta hårstrå lika förvillande som skoavtrycket från "VANSKO".
Både skoavtryck och hårstrån finns på brottsplats men inget av de kan kopplas till någon specifik person.

Förutom det faktum att CS hade ett par sådana skor i sin ägo, vilket hon nekat till (why?) för att sedan ändra sig när hon motbevisades. Men det kanske är en slump enligt er?

När det gäller hårstrået så undrar jag om du/ni ärligen tycker det är konstigt att det finns ett oidentifierbart hårstrå med i bilden? Skulle man leta hemma hos mig skulle det säkert dyka upp flera stycken, trots att jag städar noga och regelbundet. Det kan ju följa med skor och kläder in bl.a.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-02 kl. 23:02.
2008-10-02, 22:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
öhhh är du dum eller.. oj jag vet, dum fråga.

Slasken är väl inte sekretessbelagd, den har alla målsägare och advokater fått ta del av, den är däremot inte inlämnad tillsammans med FUP då innehållet inte ska användas vid rättegången. Då blir den heller inte offentlig handling, eller det kanske den är men måste begäras ut speciellt. (bäst jag tillägger att jag inte är säker, men jag har inte sett något om att den ska vara sekretessbelagd någonstans)

Konsekvent? Inga kommentarer...

Edit: stavfel
Senast redigerad av Prinzezzan 2008-10-02 kl. 22:59.
2008-10-02, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Konsekvent? Inga kommentarer...

Att Talibanpernilla är dum har ingenting med slaskens sekretessbelagdhet att göra, det är en helt fristående fråga.

Det kanske var p.g.a att jag inte var säker jag skrev
Slasken är väl inte sekretessbelagd,
2008-10-02, 23:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Alla målsägare har alltså tillgång till slasken enligt dig.
Jag fick veta av polisen i V-ås att det är sekretess på slasken,
Om några fått med sig den då de hämta FUP + stationsfilmen och sen fått med sig slasken så är det antagligen ett misstag som begåtts av polis eller en medveten handling.

I FUP står att läsa att den misstänkte och dennes försvarare fått tillgång till det borttagna materialet. Står inget om att målsägarna fått ta del av den.

FUP sid. 35
Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört
att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör,
pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor.
Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för
att dessa skall få/ha möjlighet att få med borttaget materialet i FUP:en.
2008-10-02, 23:05
Bannlyst
Citat:
Om några fått med sig den då de hämta FUP + stationsfilmen och sen fått med sig slasken så är det antagligen ett misstag som begåtts av polis eller en medveten handling.

I FUP står att läsa att den misstänkte och dennes försvarare fått tillgång till det borttagna materialet. Står inget om att målsägarna fått ta del av den.

FUP sid.
Ett mycket stort och omfattande polisarbete har utförts i ärendet K 8001-08 har detta medfört
att protokollet skulle bli på ca 3000 sidor om allt material skulle redovisas. En hel del förhör,
pm mm som inte direkt är relevanta i förundersökningen har därför tagits bort, ca 700 sidor.
Samtliga dessa handlingar har dock redovisats till den misstänkte och dennes försvarare för

ok my bad, då hade jag fel, jag hade missuppfattat den biten.
2008-10-02, 23:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

FUP sid. 35

Jag förstår inte varför det diskuteras huruvida målsägarna fått ta del av slasken? Är inte målsägarna de som blivit utsatta för brottet?

I den här diskussionen är det viktigt att veta att CS och hennes advokat har haft full tillgång till slasken.
2008-10-02, 23:24
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate
Sedan är det ju också så, att bara för att man varit ute, blir man inte en mördare
Kan blir svårt att binda dessa pesoner till brotten om det nu skulle vara så att de är gm.
Med mindre man har något DNA på brottsplatsen att jämföra med, eller att de har VANS skor, eller att de har en blodig hammare, eller att de har hår som passar det "inblåsta" håret/hårtussen i E's hand, eller ett motiv som kan bevisas, eller att någon sett dem gå inn,eller ut ur huset till E,T och barnen...

Citat:
Det hårstrå som hittats från en ung oidentifierad man är ej samma som hårtussen i E:s hand. Verkar som du blandat ihop detta lite.

Nej, jag har inte blandat ihop, men jag kunde nog ha uttryckt mig lite klarare:
Jag menade att om dessa personer Craps sett kunde matchas med det ena hårstrået, eller hårtussen i E's hans...see?
2008-10-02, 23:56
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Okej, så det är endast könet som är fastställt. Mannen kan vara hur gammal som helst?

Varför kom jag att tänka på den gamla mannen med alla sina väninnor som ett det ena och än det andra i Arboga i anknytning till dådet? Vad har han för del i det hela förutom sina konstiga vittnesmål?

Jag får onda vibrationer av honom.
2008-10-02, 23:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Förutom det faktum att CS hade ett par sådana skor i sin ägo, vilket hon nekat till (why?) för att sedan ändra sig när hon motbevisades. Men det kanske är en slump enligt er?

När det gäller hårstrået så undrar jag om du/ni ärligen tycker det är konstigt att det finns ett oidentifierbart hårstrå med i bilden? Skulle man leta hemma hos mig skulle det säkert dyka upp flera stycken, trots att jag städar noga och regelbundet. Det kan ju följa med skor och kläder in bl.a.
Angående CS vanskor så kan hon ha slängt dom då hon var till tyskland över jul och nyår. Hon kanske fick tillfället att slänga de som var trasiga och tog över ett par fräscha som hon hitta hos morsan sin.
Men vanskor är inte ovanliga som KAK området tror.
Åk in till storstäder eller andra länder så hittar ni affärer som säljer sådana skor.

CS har aldrig nekat till att hon haft vanskor i sin ägo.
2008-10-03, 00:01
Bannlyst
Citat:
Angående CS vanskor så kan hon ha slängt dom då hon var till tyskland över jul och nyår. Hon kanske fick tillfället att slänga de som var trasiga och tog över ett par fräscha som hon hitta hos morsan sin.
Åk in till storstäder eller andra länder så hittar ni affärer som säljer sådana skor.

Det kan hon ju inte, eller kallar du hennes vänner också för lögnare, de som påpekade tydligt att de sett henne i vans-skorna i princip fram till morddagen.
2008-10-03, 00:02
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Hon hade ju inte ens ägt dem till en början, enligt egen utsago. Det var ju inte förräns hon blev överbevisad med hjälp av ett foto som hon kom på att hon kanske hade slängt dem. Du tycker inte alls att det låter lite som en....lögn månne? Och en rätt besvärande sådan för en person i hennes sits.
2008-10-03, 00:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför kom jag att tänka på den gamla mannen med alla sina väninnor som ett det ena och än det andra i Arboga i anknytning till dådet? Vad har han för del i det hela förutom sina konstiga vittnesmål?

Jag får onda vibrationer av honom.
Denne anonyme man har iaf inte hamnat i slasken.
Hittar honom i FUP på sid. 870

Tips om mörkklädd kvinna vid ån i Arboga
Uppgift
En man ringer till undertecknad och vill lämna ett tips. Han berättar att han är äldre och att
han ringer för en kvinnlig bekants räkning som själv inte vill ringa till polisen. Kvinnan som
han ringer för är också äldre. Vare sig han själv eller kvinna vill lämna sitt namn eller
telefonnummer till polisen.
Kvinnan har berättat att hon den 17 mars 2008 vid 19.00-19.20 tiden passerade över bron i
Arboga. Hon gick i riktning mot järnvägen och på bron som ligger i centrala Arboga. Hon
hade kyrkan på vänster sida.
När hon är på bron så noterar hon en kvinna ca 50 m längre fram, kvinnan är på höger sida på
andra sidan vattnet. Den här kvinnan gör en rörelse med sin arm och kastar någonting i
vattnet. Det går inte att se vad hon kastar men föremålet hamnar i vattnet eftersom det direkt
efter hörs ett plums. Efter detta så vänder kvinnan helt om och går mot järnvägsstationen.
Kvinnan var mörkt klädd. Hon bar mörka byxor och en mörk jacka eller kappa. Hon hade
rakt mörkt hår som gick ner till axlarna. Kvinnan var lång och smal, ca 175cm.
På fråga om kvinnan hade någon huvudbonad så svarar mannen att han inte antar det
eftersom hans väninna berättat att kvinnan var mörk hårig och att hon hade rakt hår, så han
antar att hon var barhuvad.
Mannen kan inte uppge någonting annat och vill som tidigare nämnt inte uppge vare sig eget
namn eller väninnans.
Undertecknad har kontrollerat på karta över Arboga vilken väg det troligtvis bör vara. Det
finns två broar över Arboga ån som ligger centralt och som bägge leder fram till järnvägen.
Den ena vägen är Kapellgatan som har Treafaldighets kyrka till höger efter bron.
Den andra vägen är Herrgårdsgatan som har Sankt Nikolaikyrkan längre fram, också den till
höger.
Mannen benämner bron som "den centrala bron i Arboga".
Direkt efter bron på Kapellgatan så ligger Stora torget. Enligt kartan så verkar detta vara den
mer centrala bron.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in