2008-10-01, 19:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singalong
Vad är det som du menar är mycket större än någon kan ana. Du skriver att du läst och åter läst FUP då borde du rimligt inse att det inte finns alternativa GM.

Kafkatoni finns inte men däremot Katatoni är ett allvarligt psykiatriskt och medicinskt syndrom, som karakteriseras av förändrad muskelspänning och störd motorik. ... OT

FUP innehåller en del men främst sådant som finns där för att få CS fälld.

Hela utredningen har efter att man släppte NJ gått ut på att styra bevisningen mot CS.

Därför kan man inte läsa FUP som facit. Hela sanningen finns ej med.
2008-10-01, 19:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
FUP innehåller en del men främst sådant som finns där för att få CS fälld.

Hela utredningen har efter att man släppte NJ gått ut på att styra bevisningen mot CS.

Därför kan man inte läsa FUP som facit. Hela sanningen finns ej med.

Nej, det gör den inte det vet jag oxå!
Men du antyder att du sitter på en annan anning än den vi försöker förklara sida upp o sida ner.
Sluta antyd, ut med språket!

Ursäkta frågan men har "någon" sagt åt dej att du inte får säja något?
2008-10-01, 19:14
Bannlyst
Vi kan nog förbereda oss på en intressant kväll.

Efter efterlyst ikväll kommer denna diskussion att fullkomligt explodera.
Senast redigerad av Torsten.Grahn 2008-10-01 kl. 19:20.
2008-10-01, 19:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Det är lätt att ta sig in på en brottsplats, för om man så inte kunde göra skulle brottsrubriceringen inbrott vara försvunnen i svensk rättsstatistik.

Menar du i form av ett inbrott då?
Jag tror det hade märkts...
...o jag tror att grannarna hoppar till av minsta ljud nuförtiden.

Ang. din näsblodsteori så undrar jag om du menar att avtrycket satts långt innan morden skedde?
I så fall, tror du inte E o T hade sett det o torkat bort det?
2008-10-01, 19:48
Medlem
Varulvs avatar
Har rensat lite inlägg. Håll er till topic och på en bra diskussionsnivå!

/Mod
2008-10-01, 19:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Märks väldigt tydligt nu att många har blivit rädda för det här med skoavtrycken.

Med all rätta också eftersom detta är såpass dåligt skött att det troligen kommer att totalsågas i HR. Ytterligare ett misstag att slänga i den allt större besvärande högen.

Och jag vet fortfarande inte vad kafkatoni är? Dessutom är det helt OT också.

Hela denna historia är mycket större än ni kan ana. Och jag är övertygad om att de skyldiga kommer att åka fast.
Det är ingen som är rädd för det du skriver om skoavtrycken, men vi blir frustrerade över hur pass korkad du är och då tänker jag inte bara på att du förnekar kakafonin...
2008-10-01, 19:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Märks väldigt tydligt nu att många har blivit rädda för det här med skoavtrycken.
Nejdå. Du snackar bara skit. Ingen av er alternativkonspiratörer har ju den blekaste aning om hur man bedriver en polisutredning. Smålandtintin har hunnit med att observera ett större antal utredningar på nära håll, så han kan kritisera utredningen från en viss sakkunskapsnivå. Men ni vet ju fanimej inte ett jäkla någe!

Citat:
Med all rätta också eftersom detta är såpass dåligt skött att det troligen kommer att totalsågas i HR. Ytterligare ett misstag att slänga i den allt större besvärande högen.
Paddan blåser upp sig, märker jag...

Citat:
Och jag vet fortfarande inte vad kafkatoni är? Dessutom är det helt OT också.
Det är helt OT att diskutera vad som har diskuterats på kakafoni. Däremot är det inte OT att motivera att man är försiktig med att ge dig upplysningar med att du omedelbart kommer att läcka dem till gänget som har bannat ut sig som häckar där.

Citat:
Hela denna historia är mycket större än ni kan ana.
O! Du menar att Viktiga Personer är inblandade? Kungen? Bert Karlsson? Zlatan? Carl Bildt? Lill-Babs? Eller rör det sig till och med om Viktiga Personer Utomlands? Är CIA och FSB inblandade? Eller Paris Hilton?
2008-10-01, 19:59
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
O! Du menar att Viktiga Personer är inblandade? Kungen? Bert Karlsson? Zlatan? Carl Bildt? Lill-Babs? Eller rör det sig till och med om Viktiga Personer Utomlands? Är CIA och FSB inblandade? Eller Paris Hilton?

Vad jag förstått handlar det om att CS ska ha mycket mäktiga släktingar i USA som ska ha påverkat någon slags mörkning här, jag har bara inte klurat ut VAD de tvingats mörka med tanke på att CS dömdes i TR....
2008-10-01, 20:07
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Därför att alla svar ej finns i FUP.

Sen antyder ändå en del, kanske vänner eller anhöriga till de inblandade, uppgifter som ej finns att finna i FUP:en. Självklart vill man då få någon slags bekräftelse på dessa uppgifter.

Vilka uppgifter ur förhörsprotokoll avfärdar jag?

Jag antar att det är mig du syftar på eftersom det är i relation till mitt inlägg som du skriver ovanstående! Det går bra att fråga mig rätt ut om det skulle vara av intresse. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, nej - jag har ingen som helst koppling till Arboga eller de inblandade. Hade jag haft det hade jag absolut talat om det för jag förstår inte varför det i så fall skulle vara något att hymla om!?
2008-10-01, 21:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Har man påtalat dålig flyttstädning så är sannolikheten ganska stor att man själv drar av med svabben te x.

Jag är nyfiken på vad du tror om avtrycken. En teori på vem som skall ha planterat dem där. Att du tar upp teorin om att någon skall ha varit in i efterhand, ser jag som att du skulle sitta på ett förslag om vem det kunde vara.

Om den som städar har utfört den dåliga flyttstädningen? Det var så det mystiska okända fingeravtrycket avslöjades, det var en dålig flyttstädning när de flyttade in.

Det är en intressant frågeställning om vem som har planterat dessa där. Vilka har ett motiv för att plantera in skoavtryck?

Om vi nu ponerar att skoavtrycken verkligen är satta av den gärningsperson som har utfört dådet så reser det ju faktiskt nya frågor. Jag måste in i FU och granska först så jag är lite mer säker på att det är som jag minns att jag läste det tidigare. För om det är så som jag minns det stod så finns det en del nytt att ifrågasätta i utredningen.
2008-10-01, 21:38
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
[...]
Om vi nu ponerar att skoavtrycken verkligen är satta av den gärningsperson som har utfört dådet så reser det ju faktiskt nya frågor. Jag måste in i FU och granska först så jag är lite mer säker på att det är som jag minns att jag läste det tidigare. För om det är så som jag minns det stod så finns det en del nytt att ifrågasätta i utredningen.

Nu har jag läst detta ovan ca 5 gånger, men jag begriper faktiskt inte vad du menar? kunde du vara så vänlig och omformulera dig lite.....
Jag är också intresserad att höra svaret på frågan du fick från cookie777: vem tror du har avsatt skoavtrycken?
2008-10-01, 21:55
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Om vi nu ponerar att skoavtrycken verkligen är satta av den gärningsperson som har utfört dådet så reser det ju faktiskt nya frågor. Jag måste in i FU och granska först så jag är lite mer säker på att det är som jag minns att jag läste det tidigare.

Nu får du sluta svamla SS och tala klarspråk, tycker du snurrar till detta mer och mer. Varför skulle det helt plötsligt uppstå nya frågor, vi har väl utgått från detta hela tiden!? Vem skulle det annars vara?

Citat:
För om det är så som jag minns det stod så finns det en del nytt att ifrågasätta i utredningen

Say what?

Tala i tungor kan man göra på kakans sektmöte, men här är det väl bättre att använda sig av klarspråk om vi ska diskutera alt. gm. Nej, jag vänder mig inte enbart till dig SS med detta påstående, det finns fler som borde ta åt sig.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-01 kl. 21:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in