2008-08-12, 02:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Återigen ett motsägelsefullt inlägg av pastor Bäver. Å ena sidan har du i flera dagar hängt upp dig på huruvida T är religös eller inte. Å andra sidan klistrar du in ett citat där han skriver att " skulle jag vara kristen så skulle jag be om.."
Dvs. där har du svaret på dina egna funderingar.
Så nu kanske vi kan slippa fler spekulationer i religionens namn från dig?

Jag är inte Bävern men har också haft lite fundringar kring det här att T omnämnts som "pastor". Jag tror ej att han är kristen men att han kanske är ganska pastorslik i sin utstrålning. En herde som leder fåren. En person många har starkt förtroende för. Hans förmåga att tala så att folk lyssnar och tror på vad han säger mm. Många ser upp till T och tror aldrig att han skulle kunna göra något sånt här.
Men hållhakar, ultimatum och starka känslor kan få alla i gungning.
Till slut kan det brista. Jag säger inte att det behöver vara så här.
Bara en teori.
2008-08-12, 02:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Teorin om den okände

Läser man lokaltidningar, verkar det finnas en del män med våldtendenser i trakterna. I dagens förhör pratas den om nån som strök omkring, gick vingligt/annorlunda och tittade in i flera hus. Kan det vara mannen som har lämnat de oidentifierade fingeravtrycken i huset, kanske hade han såna skor som passar avtrycken på golvet.
Inbrott/rån , kan vara därför det spejades mot flera hus. Hammare kan vara ett av de verktyg som en inbrottstjuv bär med sig.
Drogmissbrukar har en spec gångstil.
Få drogmissbrukare är tjocka.

Tjuv biten håller även Rally-Tina med om

Tänk om det är en hittills helt okänd gm? Drogmissbrukare stryker ofta omkring i bostadskvarter för att undersöka om det finns nåt spännande på gång. Inbrott, bilinbrott mm. Kan även vara någon som hade psykos och levde i en slags paralellvärld. De kan göra de mest oförklarliga ting. Kanske ringde på hos E men i sin psykos trodde det var någon annan. Blev paranoid och fick ett totalspel.
2008-08-12, 03:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då blir det intressant att höra förklaringarna på hur det kommer sig att man kan pejla hennes telefon längs järnvägens sträckning...

Har sökt men inte hittat. Är det hemresan den 17:e du menar?
Har man kunnat pejla hela resan? Är inte vissa mobilmaster de samma som om man åker vägstrecka nära järnvägen?

Förlåt om jag är lite krånglig nu.
2008-08-12, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har sökt men inte hittat. Är det hemresan den 17:e du menar?
Har man kunnat pejla hela resan? Är inte vissa mobilmaster de samma som om man åker vägstrecka nära järnvägen?

Förlåt om jag är lite krånglig nu.

Idag då man likställer en individs placering på kartan efter en mobilfon, får man inte glömma att det naturligtvis inte behöver betyda att det är ägaren som bär på fonen. Mig veterligen är person och mobil inte i symbios, hur fel kan det bli om man tror det.

Tex häromdagen när jag åkte och köpte kaffe så tog jag inte med mob, innebär det att jag inte gjort resan eller kan jag ha det som bevis att jag varit hemma hela tiden?

Skall man ha en mobils placering som bevis för en persons närvaro så gäller ju att man kan knyta användaren till den, tex via samtalslistor mm som ökar sannolikheten men är inte 100 säkert ändå.

Visst vore det tragiskt o man ligger och sover när ens stulna mobil är inblandat i ett rån, hur bevisar man att man är oskyldig och värre om de inte ringer med den så det finns listor på annorlunda ringda nr...

Tekniken är inte bara till fördel eller innebär sanningar.
2008-08-12, 05:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Idag då man likställer en individs placering på kartan efter en mobilfon, får man inte glömma att det naturligtvis inte behöver betyda att det är ägaren som bär på fonen. Mig veterligen är person och mobil inte i symbios, hur fel kan det bli om man tror det.

Tex häromdagen när jag åkte och köpte kaffe så tog jag inte med mob, innebär det att jag inte gjort resan eller kan jag ha det som bevis att jag varit hemma hela tiden?

Skall man ha en mobils placering som bevis för en persons närvaro så gäller ju att man kan knyta användaren till den, tex via samtalslistor mm som ökar sannolikheten men är inte 100 säkert ändå.

Visst vore det tragiskt o man ligger och sover när ens stulna mobil är inblandat i ett rån, hur bevisar man att man är oskyldig och värre om de inte ringer med den så det finns listor på annorlunda ringda nr...

Håller med dig till fullo! Ibland har jag lånat någon annans mobil och tvärtom.
Det blir ju också fel.
Nej, det blir nog skillnad i framtiden när vi blir chippade allihopa så att staten kan följa oss i allt vad vi gör. Men att påstå att mobiltelefonen bevisar var du befinner dig är ren lögn!
2008-08-12, 08:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Du har naturligt vis rätt i det du skriver, men det likväl en av av många små saker (indicier) som pekar åt ett och samma håll...
2008-08-12, 08:30
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Förstår du innebörden av det du läser?
Helt ärligt, tolkar du det som om Leif GW misstänker T. som gärningsman?

Då föreslår jag ett medlemskap i den här anrika föreningen:

http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm

Det är föreningen där du själv kan bli medlem i eftersom du har läst men inte förstått vad GW har sagt.
2008-08-12, 08:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Kan man inte först i raseri bruka våld och sen när man insett vad man gjort ta hand om de skadade. Blir det inte svårare då att tyda rsultaten. Blodstänk försvinner i allt blod när man efteråt håller om de skadade.
Till slut med risk för att låta tjatig. Var tog T:s svarta huvtröja vägen? Den har ej skickats till SKL och detta är anmärkningsvärt.

En stor miss av polis och åklagare att ha missat. Ytterligare en länk i indiciekedjan mot Christine som plockas bort.
2008-08-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
En stor miss av polis och åklagare att ha missat. Ytterligare en länk i indiciekedjan mot Christine som plockas bort.

Vilken länk i indiciekedjan gentemot CS försvinner i och med det menar du?
2008-08-12, 12:34
Medlem
Om T:s kläder

s.440
Beskrivning av material
Material för undersökning är de kläder vilka bars av Hellberg, Jan TORGNY
Plaggen utgörs av en rock, skjorta, byxor med livrem och ett par skor.
Kläderna tagna i beslag den 080317 kl 23:00 på polisstationen i Köping.
om jackan:
Plagget utgörs av en ¾ -lång vinterjacka.

Varför står det på s.261 i FUP att jackan som T hade på sig och beslagtogs vad midjelång? Beslaget gjordes 2008-03-18 23:00.

[Polisen måste ha slarvat med både jacklängden och datumangivelsen annars måste ju T ha hunnit byta kläder eller har han gått över ett dygn med blodiga kläder?

Är det någon som vet vilket datum T:s kläder beslagtogs? Den 17 el 18 mars?
Inget nytt om den svarta huvtröjan??
2008-08-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
s.440
Beskrivning av material
Material för undersökning är de kläder vilka bars av Hellberg, Jan TORGNY
Plaggen utgörs av en rock, skjorta, byxor med livrem och ett par skor.
Kläderna tagna i beslag den 080317 kl 23:00 på polisstationen i Köping.
om jackan:
Plagget utgörs av en ¾ -lång vinterjacka.

Varför står det på s.261 i FUP att jackan som T hade på sig och beslagtogs vad midjelång? Beslaget gjordes 2008-03-18 23:00.

[Polisen måste ha slarvat med både jacklängden och datumangivelsen annars måste ju T ha hunnit byta kläder eller har han gått över ett dygn med blodiga kläder?

Är det någon som vet vilket datum T:s kläder beslagtogs? Den 17 el 18 mars?
Inget nytt om den svarta huvtröjan??
Med härledning av det du citerar kan det ju lika gärna vara två separata beslag av olika jackor vid olika tillfällen. En slutsats minst lika bra som din. Vilken som är korrekt kan jag nog inte avgöra utan att smygtitta i facit.
2008-08-12, 12:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag är inte Bävern men har också haft lite fundringar kring det här att T omnämnts som "pastor". Jag tror ej att han är kristen men att han kanske är ganska pastorslik i sin utstrålning. En herde som leder fåren. En person många har starkt förtroende för. Hans förmåga att tala så att folk lyssnar och tror på vad han säger mm. Många ser upp till T och tror aldrig att han skulle kunna göra något sånt här.
Men hållhakar, ultimatum och starka känslor kan få alla i gungning.
Till slut kan det brista. Jag säger inte att det behöver vara så här.
Bara en teori.

Jag håller med dig! T verkar vara en person som framstår som aningen "auktoriär" (behöver inte vara något negativt) i det han verkar vara en "ledartyp", "säker" i sin framtoning och verkar vilja betona sin betydelse (ex. i sin blogg som "Lerion", där det var mycket jag, mig och min, i samband med hur han och hans familj hade drabbats av överfallet).

Han kanske är van att få uppmärksamhet och att bli "lyssnad på", både på scenen, arbetet och i vardagen.

Bara en tanke...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in