2008-08-17, 17:36
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Att polisen har kroppsvisiterat T på plats är det enda de gjort som man gör med misstänkta gm. Alla förhör med honom har handlat om det som sker när han kommer hem, att peka ut andra eventuella gm och mest har förhören med T handlat om CS. En del av hans kläder -strumpor - den svarta huvjackan har dna undersökts. Byxorna har med stor sannolikhet inte används av någon som utfört brottet. Analysen av skorna har lämnats öppen.
(med andra ord kan skorna lika gärna ha burits av en GM som av någon annan.)

Eftersom polisen av någon konstig anledning aldrig misstänkte den vältaliga T är ett mysterium för mig. Att de blint trodde på varje ord han sagt.
Han har aldrig blivit ifrågasatt om sina förehavanden. Det kanske är den största missen polisen gjort. Maken och sambon ligger högt i statistiken som gm när brott mot barn och kvinnor begås i hemmet.

Först angav T som misstänk gm NJ. Redan när NJ satt inne insåg väl T att det inte skulle hålla så nästa dag hade han en ny GM till polisen - CS

Tycker inte du att det faktum att teknikerna har uttalat sig om att byxorna med stor sannolikhet inte har burits av gärningsmannen starkt talar för att de faktiskt inte gjort det? Att det sedan inte går att se på skorna om de använts av gärningsmannen eller inte fäster du större vikt vid trots att det är av betydligt mindre betydelse än att det finns en bestämd uppfattning om byxorna. Eftersom byxorna har ett värde på -3 (enligt skalan som teknikerna använde) och skorna ett värde på 0 så blir det ju fortfarande -3 totalt. Det hade varit en annan sak om skorna hade ett värde på +3 (alltså att de med stor sannolikhet satt på gärningsmannen). Då hade totalen blivit 0 och då hade det funnits anledning att undra.

Det är fortfarande ingen som direkt har förkastat min teori om att huvtröjan i själva verket är jackan med huva...
2008-08-17, 17:40
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han har i sin blogg talat om att "hennes tid är nu", han pratar om att hon skulle slippa lida om hon inte fanns... barmhärtighetsmord finns, eller gör de inte det.

Hur var det nu med smutskastningen som vi skulle hålla oss ifrån, Bävern? Illa.
2008-08-17, 17:46
Bannlyst
Citat:
Mest fantastisk är att ni sitter och läser något ni anser inte är värt att läsa, tänk att ha en läsarskara som följer en i våt och torrt. Tillomed läser mina texter flera gånger, detaljstuderar orden och snällt talar om ifall något stavfel krupit in. På er skulle jag tjäna massor på min blogg, varm kram mina trogna läsare.

Märkligt att du inte kan motargumentera när saker med fakta läggs upp inför dig. Anklagelser utan grund är din medicin, men när du får en reality check uppkastad i ansiktet så skriver du om stavfel?! Du är för rolig du, och du har gjort bort dig enormt. Grattis!
2008-08-17, 17:47
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Mest fantastisk är att ni sitter och läser något ni anser inte är värt att läsa, tänk att ha en läsarskara som följer en i våt och torrt. Tillomed läser mina texter flera gånger, detaljstuderar orden och snällt talar om ifall något stavfel krupit in. På er skulle jag tjäna massor på min blogg, varm kram mina trogna läsare.

Var i helvete är det stavfelet?! Du skrev att T har skrivit i sin blogg att han önskar livet ur Saga, men du missade några jävligt viktiga ord!

"Ni ska se hans tillgivenhet till sin syster när de kommer hem, vad de kramades och var glada saga var hemma igen.
Men jag tror och hoppas och skulle jag vara kristen så skulle jag be om att det snart är över för saga, ATT HON FÅR MÅ BRA. Det är hennes tur nu."

Det är fan inte att önska livet ur ett litet barn!
2008-08-17, 17:50
Medlem
Citat:

Eftersom du ljuger gång på gång så måste ju dina lögner rättas till så att ingen mer än du själv går på dina lögner, vidriga lögner.

Och du skall nog inte smickra dig själv angående stavfelen för är det någonting du kommit undan för lätt med så är din fullständiga slakt utav det svenska språket i skriftlig form, trots att du inte är sen att påpeka andras brister i detsamma.
2008-08-17, 17:51
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ps glöm inte att är man inne på en blogg mer än en gång per dag så kan man klassas som stalker...

"Ni ska se hans tillgivenhet till sin syster när de kommer hem, vad de kramades och var glada saga var hemma igen.
Men jag tror och hoppas och skulle jag vara kristen så skulle jag be om att det snart är över för saga, att hon får må bra. Det är hennes tur nu."

Allvarligt Bävern, du har ju uppenbarligen tolkat innehållet i ovanstående helt fel! T menar ju att han hoppas att S ska blir frisk och må bra, inte att hon ska dö!!! Kan du inte åminstone inte vara man/bäver nog att inse ett misstag och kanske t.o.m erkänna det?
2008-08-17, 18:19
Medlem
watson6669s avatar
T:s byxor

Det tjatas om T:s byxor.
Enligt SKL så talar resultaten starkt för att jeansen INTE burits av någon som brukat våld mot Emma, Max eller Saga.
Sid 583 i T.P
2008-08-17, 18:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vittnesuppgifterna om Christine på tåget säger vad? Jo, att hon var på tåget. att åka tåg är inget brott så länge du har giltig biljett.

Det är ju rent otroligt hur du kan insistera på att tro att bevis måste vara direkt kopplade till ett brott. Man kan säga så om alla bevis. Om DNA-tester kan man säga att det inte är något brott att vara en levande varelse som har DNA. Man skulle ju hoppas att du genom att delta i ett forum fick lite förståelse. Men inte.
2008-08-17, 18:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Blir man mördare för att man kommer på bild på övervakningskamera på en järnväghssstation? Hur många mördare har vi inte då?
Ojojoj, det skulle ju bli väldigt många mördare. Hur var det nu med förståelsen av de mest enkla ting?
2008-08-17, 18:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Att polisen har kroppsvisiterat T på plats är det enda de gjort som man gör med misstänkta gm. Alla förhör med honom har handlat om det som sker när han kommer hem, att peka ut andra eventuella gm och mest har förhören med T handlat om CS. En del av hans kläder -strumpor - den svarta huvjackan har dna undersökts. Byxorna har med stor sannolikhet inte används av någon som utfört brottet. Analysen av skorna har lämnats öppen.
(med andra ord kan skorna lika gärna ha burits av en GM som av någon annan.)

Eftersom polisen av någon konstig anledning aldrig misstänkte den vältaliga T är ett mysterium för mig. Att de blint trodde på varje ord han sagt.
Han har aldrig blivit ifrågasatt om sina förehavanden. Det kanske är den största missen polisen gjort. Maken och sambon ligger högt i statistiken som gm när brott mot barn och kvinnor begås i hemmet.

Först angav T som misstänk gm NJ. Redan när NJ satt inne insåg väl T att det inte skulle hålla så nästa dag hade han en ny GM till polisen - CS

Din beskrivning låter riktig. Men mer detaljerat, vad skulle man i så fall ha undersökt? Vilka luckor finns det? Jag läste något om att bilen inte undersökts.
2008-08-17, 18:39
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna

Men jag tror och hoppas och skulle jag vara kristen så skulle jag be om att det snart är över för saga, att hon får må bra. Det är hennes tur nu."

Menas att han hoppas att flickan slipper så mycket sjukhus och att hon tillfrisknar. INTE ATT HON DÖR. Men visst, förvräng på du, selektivt läsande du har. SUCK!!!!

Så det är en den biten bävern har använt. Det är nog det värsta och mest osmakliga exemplet på trolleri hitills.
2008-08-17, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så det är en den biten bävern har använt. Det är nog det värsta och mest osmakliga exemplet på trolleri hitills.

Ja, det kan man verkligen säga. Hans/hennes svar var nog ännu värre. Först säger personen att T önskat livet ur Saga, sen när man motbevisar skiten så är det stavfel på tur . Som sagt, trovärdigheten har sjunkit för många i denna tråd idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in