2008-09-22, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det är mycket lögnaktigt att kalla Togge för anmärkningsvärt stor, vilket var vad du gjorde. Närmare bestämt skrev du att han var så pass anmärkningsvärt stor att han nog tog anabola steroider, vilket gör lögnen ännu större.

Hade du menat stor som i lång, hade du vart på rätt spår. Men stor som i anabolt musklig är så långt från Togge som man kan komma.

Satans lögnare!

Men du skriver ju inte mycket läsvärt, så hur lång är han och vad väger han du som sitter med kunskapen. Sen tar ju många anabola av andra anledningar än att bli stora muskelmässigt, poppis att ta detta och dricka sprit.
2008-09-22, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Nej det var inte L som bad honom tipsa polisen. OCh det var inte heller han själv som kom att tänka på CS, han fick tipset från ett annat håll och gick sen vidare med det till polisen. Det "andra hållet" var varken L eller någon annan av Emmas vänner.

"Nä så var det inte",,, dålig stil och bara skriva så. Fram med fakta om du nu påstår att någon annan har fel.
2008-09-22, 11:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du är för rolig... eller hur.
Detta prata vi om när du börja tjata,
"Sen kan jag förstå om arbogabor tror att det gått rätt till, varför... Jo de ser sällan några stora händelser och då kan de i deras ögon verka jätte avancerat och proffsigt. Storstadsbor som sett lite mer är inte lika lättimpade och ser den lantliga misären inom kåren."

Så du menar på fullt allvar att jag skall ha dokumentation som styrker denna skillnad på Poliser, annars får man inte skriva det. Är det så... Då kan man undra över andras inlägg som får kraftiga ryggdunkar.
Citat:
Sen kan jag förstå om arbogabor tror att det gått rätt till, varför... Jo de ser sällan några stora händelser och då kan de i deras ögon verka jätte avancerat och proffsigt. Storstadsbor som sett lite mer är inte lika lättimpade och ser den lantliga misären inom kåren.
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du har så rätt. Rikskrim som skötte utredningen huserar egentligen i Säffle, fast postboxen finns i Stockholm... Rikskrim anser inte att T är gärningsmannen...
Citat:
Vet inte, har inte pratat med dem. Men rikskrim kan inte hämta upp skadan som lokalPolisen ställt till med... Tyvärr.
Citat:
Nu vill jag att du utveklar dig lite. Om nu lokalpolisen (Västerås) skulle ha ställt till med skador, varför skulle Rikskrim inte kunna hämta upp dem?
Citat:
Det vill du... Är väl självklart att en sömnig lokal polis kan missa viktiga saker, som en mer rutinerad storstadsPolis har som ren rutin.
Citat:
Visst kan det väl vara så, men vad kan de missa när det gäller T som inte Rikskrim kan ta fram och avgöra om det är viktigt eller ej?
Citat:
Ja det kan man spekulera i
Citat:
Vore det inte lämpligt om du gav exempel för att stödja ditt påstående som du bara kastar rakt ut?
Ovanstående - bortsett från det översta citatet - är vår diskussion kring detta och jag skriver ingenstans att du ska presentera någon dokumentation, men jag tycker att det vore bra om du ger exempel på vad som kan ha gjorts fel som inte har kunnat repareras av Rikskrim...
2008-09-22, 13:57
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej han ville inte in i huset för att hämta saker, han ville in i huset därför att skälet till att det var ambulans och polis där befann sig i hallen på huset, d.v.s två barn och hans sambo.

Kommer du i håg vem som hindrade T när han ville tillbaka? Och när var det?
Har letat men hittar inte. Kan bara påminna mig att någon gjort det
2008-09-22, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Kommer du i håg vem som hindrade T när han ville tillbaka? Och när var det?
Har letat men hittar inte. Kan bara påminna mig att någon gjort det

Nej jag kommer inte ihåg och jag kommer inte ihåg när det var heller, jag tror jag läst det någonstans, men har inte fup här så jag kan inte kontrollera.
2008-09-22, 14:29
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej jag kommer inte ihåg och jag kommer inte ihåg när det var heller, jag tror jag läst det någonstans, men har inte fup här så jag kan inte kontrollera.

Jag har heller inte fup, så det är inte där jag läst det, men möjligtvis har någon här på fb citerat ur fup...men att leta reda på det....
Hur det nu är....jag har den åsikten att T's beteende inte tyder på att han har använt "spilltiden" utomhus för att gömma något.
Han ringte SOS
Han väntade inn ambulansen
Han flyttade sin bil för att underlätta framkomligheten för flera ambulanser
Han skyddsvisiterades
Han förhördes av någon polis
Han drack vatten
Han pratade i mobilen
Och någon stans här var han på väg tillbak inn i huset, men blev tvingad att stanna kvar ute.
2008-09-22, 14:45
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag har heller inte fup, så det är inte där jag läst det, men möjligtvis har någon här på fb citerat ur fup...men att leta reda på det....
Hur det nu är....jag har den åsikten att T's beteende inte tyder på att han har använt "spilltiden" utomhus för att gömma något.
Han ringte SOS
Han väntade inn ambulansen
Han flyttade sin bil för att underlätta framkomligheten för flera ambulanser
Han skyddsvisiterades
Han förhördes av någon polis
Han drack vatten
Han pratade i mobilen
Och någon stans här var han på väg tillbak inn i huset, men blev tvingad att stanna kvar ute.

Dessutom så borde väl någon av ambulansmännen ha sett om T bar på något när han kom ut. Han pratade ju i telefonen när första ambulans kom till platsen, avslutade samtalet för att prata med ambulansmännen. Under samtalets tid så hördes ju bakgrundsljud från offren, vilket inte ger T någon strötid mellan samtal och första ambulansman heller.
2008-09-22, 16:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Väldigt otydligt där helt klart. Men faktum kvarstår polis befinner sig på plats när T flyttar bilen och han gör det efter skyddsvisitering.

Bumpar ett tidigare inlägg av tulpanpernilla. Ur FUP.

Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Iakttagelser och vidtagna åtgärder på brottsplatsen.
Uppgift
SHU 24-27-50 med undertecknad polisman, pa Ola Folkebrant samt pa Alf Gustafsson
befann oss på polisstationen i Köping då vi hörde att en annan patrull blev beordrade till
Arboga med anledning av att tre personer var knivskurna. Vi lämnade därför stationen och
körde mot den aktuella adressen. Vi anländer först till platsen, strax innan SHU 24-27-10
med pa Holmedahl samt SHU 24-21-40 med pa Karlsson och pa Everstig.
När vi anländer till adressen står det flera ambulanser på gatan utanför den villa som utgör
brottsplatsen. När vi lämnar bilen och springer fram mot brottsplatsen pekar en
ambulanssjukvårdare mot en personbil som precis parkerar på andra sidan gatan.
Ambulanssjukvårdaren skriker "kolla han" till mig och pekar mot personbilen. Jag och pa
Gustafsson tar kontakt med mannen som klivit ur den aktuella bilen och är på väg fram mot
brottsplatsen. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pa Gustafsson tar tag i varsin arm på
mannen och frågar vem han är. Mannen förklarar då att det är han som är anmälare till
händelsen och att han är sambo med den skadade modern. Vi förklarar för mannen att han
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör. Pa Gustafsson har
sedan kontroll på mannen under den tid han befinner sig i anslutning till brottsplatsen.
Jag får sedan kontakt med pa Everstig som anlänt till platsen och beordrar henne att
tillsammans med mig genomsöka bostaden för att säkerställa att gärningsmannen inte finns
kvar på brottsplatsen.

Slutsatsen är alltså att T ej skyddsvisiteras innan han flyttar bilen. Han har redan flyttat bilen och gått ur sin bil när polisen först träffar honom. Detta är fakta.

Här beskrivs också att T hindras från att gå tillbaka till brottsplatsen.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-22 kl. 17:02.
2008-09-22, 17:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
"Nä så var det inte",,, dålig stil och bara skriva så. Fram med fakta om du nu påstår att någon annan har fel.

Hur är det med logiken?
Det är väl de som säger att T är bodybuildertypen som ska komma med sina bevis att så är fallet.
Fakta är ett ord som du skulle behöva lära dig vad det betyder, för det är väl något du sällan använder dig av.
2008-09-22, 17:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Vet till och med att det var en Freeway Lemon, inköpt på den berömda butiken Lidl i sex pack.

Stod T utanför bilen någon gång som du såg eller vet?
2008-09-22, 17:55
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

[...]
Vi anländer först till platsen (av poliserna)
[...]
När vi anländer till adressen står det flera ambulanser på gatan utanför den villa som utgör
Ambulanssjukvårdaren skriker "kolla han" till mig och pekar mot personbilen. Jag och pa
Gustafsson tar kontakt med mannen som klivit ur den aktuella bilen och är på väg fram mot
brottsplatsen
. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pa Gustafsson tar tag i varsin arm på
mannen och frågar vem han är. Mannen förklarar då att det är han som är anmälare till
händelsen och att han är sambo med den skadade modern. Vi förklarar för mannen att han
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör
.
[...]

Där var det! Tack
Då blir det så här:
T möter den första amulansen som kommer
T går för att flytta bilen, undertiden kommer fler ambulanser, och polis till platsen.
T parkerar och går ur bilen omedelbart, och vill tilbaka inn i huset, men hindras av första polis på plats, som säger åt T att sätta sig i bilen igjen.

Men, självklart kan man vränga till detta som man önskar, ingen lag mot det.
(I sagorna flyger elefanten Dumbo också )
2008-09-22, 22:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Uppgift
SHU 24-27-50 med undertecknad polisman, pa Ola Folkebrant samt pa Alf Gustafsson
befann oss på polisstationen i Köping då vi hörde att en annan patrull blev beordrade till
Arboga med anledning av att tre personer var knivskurna. Vi lämnade därför stationen och
körde mot den aktuella adressen. Vi anländer först till platsen, strax innan SHU 24-27-10
med pa Holmedahl samt SHU 24-21-40 med pa Karlsson och pa Everstig.
brottsplatsen. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pa Gustafsson tar tag i varsin arm på
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör. Pa Gustafsson har
sedan kontroll på mannen under den tid han befinner sig i anslutning till brottsplatsen.
Jag får sedan kontakt med pa Everstig som anlänt till platsen och beordrar henne att
tillsammans med mig genomsöka bostaden för att säkerställa att gärningsmannen inte finns
kvar på brottsplatsen.

Slutsatsen är alltså att T ej skyddsvisiteras innan han flyttar bilen. Han har redan flyttat bilen och gått ur sin bil när polisen först träffar honom. Detta är fakta.

Min kommentar och reflektion till det fetmarkerade (som är mina) är SKÖNT. Ambulanserna var på plats före polisen. T flyttade bilen INNAN polisen kom dit. Vad hade hänt om T inte gjort det? Jag inbillar mig att varje sekund var värdefull utifrån att rädda liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in