2008-08-10, 19:04
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T var så "rationell" att han först enligt egen utsago var paralyserad.Enligt FUP tillägg beräknar polis att T kommit hem ca 19.15. Har han då trott att familjen lekte i 5 min. innan han kontakta SOS.
Enligt förste ambulansman på plats så bevittnar han något helt annat än vad T själv uppgett i förhör d.v.s att T var ovanligt lugn.

En paralyserad person brukar gråta, skrika, hoppa jämfota och uppföra sig allmänt hysteriskt?
2008-08-10, 19:06
Medlem
Citat:
T var så "rationell" att han först enligt egen utsago var paralyserad.
Enligt FUP tillägg beräknar polis att T kommit hem ca 19.15. Har han då trott att familjen lekte i 5 min. innan han kontakta SOS.
Enligt förste ambulansman på plats så bevittnar han något helt annat än vad T själv uppgett i förhör d.v.s att T var ovanligt lugn.

Är inte det en bra beskrivning utav någon som är paralyserad då?
2008-08-10, 19:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
T var så "rationell" att han först enligt egen utsago var paralyserad.
Enligt FUP tillägg beräknar polis att T kommit hem ca 19.15. Har han då trott att familjen lekte i 5 min. innan han kontakta SOS.
Kan du hänvisa till något sidnummer?
2008-08-10, 19:08
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tack för svar.

Det är mycket möjligt du har rätt. Dock tror jag inte att det var till det skyddade boendet som fotot togs med, utan till sjukhuset.

Kanske den som startade ryktena kan svara också. Det skulle vara intressant.

Vad tror ni om en helt okänd gm?

Okänd gm är lite svårare för mig p.g.a. omständigheterna. Kanske någon delaktig med CS som jag belyst och fått mothugg för i huvudtråden.

Annars om vi ska diskutera alternativa gm så tycker jag att det mesta pekar på T.

Även statistiken.
2008-08-10, 19:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Kan du hänvisa till något sidnummer?
Läs mitt inlägg med spoiler. Där hänvisar jag till sid.nr.
2008-08-10, 19:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Läs mitt inlägg med spoiler. Där hänvisar jag till sid.nr.
Inte till tillägget där det står att polisen beräknat T's hemkomst till 19.15 väl?
2008-08-10, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag bygger inte min teori kring T på dessa två(som du säger) rykten.

Jag tror RJ först misstänkte NJ men redan den 18.e styr T in RJ på att även misstänka CS.

Fotot ska ju vara ett foto på släkting som liknar(?) CS men som inte visats för E utan bara för T.

Har jag fel i det jag beskriver så får du gärna rätta mig.

Undrar vem evolvent är.

HAN!!!

Varför tror du att det är en HAN?? Det kan ju lika gärna vara en HON...
Skrivet av evolvent (inte verifierad), 18 mars, 2008 - 01:02

http://www.magazin24.se/arboga/2008/03/17/tv%C3%A5-barn-knivskurna-till-dds
2008-08-10, 19:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Undrar vem evolvent är.

HAN!!!

Det är faktiskt en intressant iakttagelse. Är det någon som vet vem som skrivit kommentaren?
2008-08-10, 19:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Jag är lite nyfiken på det rykte som säger att RJ direkt tänkte på CS som gm. Varför tänkte han isf inte på NJ, som ju har ett brokigt förflutet.
Är det nån som vet om det ligger nån sanning i ryktet? Kanske beaver_se kan svara? Du verkar ha koll.

Likadant är det någon som har sagt att ett foto på CS har tagits med till det skyddade boende som E befann sig på. Kan detta vara sant?

Om ryktena stämmer så har familjen betett sig konstigt och CS framstår då inte som självklar gm. Det verkar tillrättalagt på nåt vis.

Då är min teori att det är en random gm som har gjort det här.

Några tankar om detta?
Alla tänkte först på NJ, var inte förrän senare som CS kom på tapeten och då av en kompis till E. Är i alla fall vad jag läst mig till.
Bävern kan ju tala om sina källor? Står inte att läsa någonstans utom i bäverns fantasi.
Senast redigerad av Irriterad 2008-08-10 kl. 19:58.
2008-08-10, 19:38
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Undrar vem evolvent är.

HAN!!!

Jag finner inte det anmärkningsvärda i de skrivna orden.
I dagens jämnställdhetsmani är det väl föga anmärkningsvärt att någon vill belysa det faktum att det inte är endast MÄN som begår brott.

Men visst är det lite märkligt, med facit "i hand" att inlägget är så kortfattat.
2008-08-10, 19:45
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag finner inte det anmärkningsvärda i de skrivna orden.
I dagens jämnställdhetsmani är det väl föga anmärkningsvärt att någon vill belysa det faktum att det inte är endast MÄN som begår brott.

Men visst är det lite märkligt, med facit "i hand" att inlägget är så kortfattat.
Tror bara att någon blivit irriterad för att någon skrivit just "HAN" och menar på att det kan precis lika bra vara en "HON". Varför alltid ta för givet att det är en han, när det gäller mord? Så jag tror precis som du. Och därför var det så kortfattat, eftersom det bara var en liten "protest"
2008-08-10, 21:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Alla tänkte först på NJ, var inte förrän senare som CS kom på tapeten och då av en kompis till E. Är i alla fall vad jag läst mig till.
Bävern kan ju tala om sina källor? Står inte att läsa någonstans utom i bäverns fantasi.

Du har rätt men måste ändå tillägga lite.

CS kom på tapeten den 18:e vid samtal mellan T och E:s pappa RJ. Men till polisen kom tipset som du säger från en väninna till E.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in