2008-09-06, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Då kan vi åtminstone komma överens om att det enda familjen J "riskerar" med sin medverkan i Kalla Fakta är att folk i Jantelagens Sverige börjar att fundera.
Jag började fundera på om det var ett brott de hade begått.

Du har rätt, det är bara jantelagen jag påstår inget annat.
Folk har väldigt bestämda åsikter på hur man ska bete sig i sorg och de ser misstänksamt på människor som uppvisar en annan bild, Att programmet dessutom är nerklippt från mer material tänker de troligtvis inte en tanke på.
2008-09-06, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är synd att börja vagt prat om detta i denna tråd, då det redan diskuterats utförligt de senaste dagarna i huvudtråden. Se denna:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=720122

Jag orkar inte disskutera CS rättegång innan HR avkunnat dom eller nya saker framkommer därför kan vi bara skippa den här tills så händer.

Blir CS fälld i HR och nekad resning i HD lovar jag att flytta diskussionen till konspirationer även om tråden är kvar här. Framkommer något nytt om CS eller hon erkänner kommer tråden vara död och ni kan alla skrika: Told you so ass ondskapt! =)
2008-09-06, 13:19
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad jag har läst hittills så säger sig NJ vara helt säker att CS är skyldig. Hur vet han det? Detta tror jag kommer att kunna slå tillbaka mot honom själv efter TV-programmet om han gör liknande uttalanden där. Om man spekulerar i att NJ är inblandad så vill han naturligtvis att CS fälls. Kan också förklara om han varit väldigt behjälplig mot polisen o.s.v. Bara en gissning av mig p.g.a. vad som hände i fikarumsdiskussionerna efter TV-programmet med E.
Varför skulle NJ inte lita på vad E säger?

När NJ säger att han är övertygad om CS skuld så är detta, i dina ögon, ett bevis för hans egen skuld?
Skulle han inte uttala sig så säkert om CS skuld så skulle ni vrida det till att "t.o.m. familjen är osäkra".
2008-09-06, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

När NJ säger att han är övertygad om CS skuld så är detta, i dina ögon, ett bevis för hans egen skuld?
Skulle han inte uttala sig så säkert om CS skuld så skulle ni vrida det till att "t.o.m. familjen är osäkra".

Hur kan han vara SÄKER på cs skuld? Personligen hade jag krävt mer än en galen tyska som förklaring om mina barn blivit utsatta för detta.

Aha det står övertygad, Ja det kan man väl vara utan att det pekar på något.
2008-09-06, 13:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Jag orkar inte disskutera CS rättegång innan HR avkunnat dom eller nya saker framkommer därför kan vi bara skippa den här tills så händer.

Blir CS fälld i HR och nekad resning i HD lovar jag att flytta diskussionen till konspirationer även om tråden är kvar här. Framkommer något nytt om CS eller hon erkänner kommer tråden vara död och ni kan alla skrika: Told you so ass ondskapt! =)

Innebär det här inlägget att om C.S blir fälld i hovrätten så tar du tillbaka ditt uttalande om att de är opartiska och kompetenta
2008-09-06, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Innebär det här inlägget att om C.S blir fälld i hovrätten så tar du tillbaka ditt uttalande om att de är opartiska och kompetenta

Nej de uttalande de fällde efter var olämpliga, men jag kommer se på domen med helt annan substans om hon fälls i HR och den vinner laga kraft.

Då har tre jurister sett på fallet och gjort bedömningen och den tilltron till rättsystemet måste jag ändå ha att om en ojävig Hovrätt finner henne skyldig så är hon skyldig.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-06 kl. 13:30.
2008-09-06, 13:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Har jag uttryckt mig så som du påstår? Min åsikt är att TV-programmen kan slå tillbaka mot dem som medverkar. Detta resonemang bygger jag på de reaktioner jag såg efter första programmet. Folk har en förmåga att göra bedömningar av människor de ser på TV. Inte mitt fel.
2008-09-06, 13:29
Bannlyst
Citat:
Har jag uttryckt mig så som du påstår? Min åsikt är att TV-programmen kan slå tillbaka mot dem som medverkar. Detta resonemang bygger jag på de reaktioner jag såg efter första programmet. Folk har en förmåga att göra bedömningar av människor de ser på TV. Inte mitt fel.

Nej det är verkligen så folket fungerar, jag förstår att ingen i er anhörigas och vänners omgivning skulle vara så elak/kall att säga det till er men ute i landet så diskuteras det flitigt och folk som har en 1/1000 av det underlag vi har kommer dra förhastade slutsatser.

Tv4 bryr sig enbart om tittare=reklamintäkter, det är ett vinstdrivande företag, de utnyttjar situationen för ekonomisk vinning och lidande kommer E och NJ bli.

I ett såhär komplicerat fall ska det givetvis vänta till CS är dömd i högre instans eller har erkänt, alternativt en annan GM fälld så inga som helst tvivel finns.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-06 kl. 13:34.
2008-09-06, 13:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Du påstår att NJ skulle vilja att CS fälls om han är inblandad. Vad tror du att han vill om han inte är inblandad? Att hon släpps?

Att ni fabricerar uppgifter om "fikasnack" gör er inte mer trovärdiga. Snarare tvärtom.

Skulle vara intressant, för att få tyst på er, att se en "opinionsundersökning" om hur svenska folket tror i denna fråga.
2008-09-06, 13:33
Medlem
Citat:

Släpp det här snacket om vad "folk i stugorna" tycker nu för det här är bara rent påhitt från eran sida.

Kom med seriösa uppgifter kring detta eller sluta upp med lögnerna nu, det är riktigt tramsigt.

Det är ju väldigt märkligt att det bara är "ni" som har hört dessa åsikter, tycker ni inte?
2008-09-06, 13:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
går på minnesexpertens utlåtande. Han har studerat emma och är expert, det är vad jag behöver, I vilket fall som helst är E's utpekande oviktigt då det har alldeles för många frågetecken och dset har lämpligt ändrats i efterhand.

Rätten dissade som sagt var Lisbeth Palmes utpekande och hon var inte skadad alls.

Ta inte det som något påhopp utan jag förstår varför hennes anhöriga och hon själv tror på henne det är helt naturligt, vem skulle misstro sina egna minnen ?

Nu är det verkligen så att hjärnan är inte konstruerad för att minnas exakta händelser utan är mer komplicerad än så.
Varför denna strutsmentalitet? Det är ju inte så att det på något sätt är farligt att läsa lite innan man börjar prata på.
2008-09-06, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Släpp det här snacket om vad "folk i stugorna" tycker nu för det här är bara rent påhitt från eran sida.

Kom med seriösa uppgifter kring detta eller sluta upp med lögnerna nu, det är riktigt tramsigt.

Det är ju väldigt märkligt att det bara är "ni" som har hört dessa åsikter, tycker ni inte?

Knappast bara vi som hört, Fikaplatserna går varma, Detta är den största massmediala händelse vi haft på länge och både du och jag vet att folk pratar om sådant i fikarummer och runt läskmaskinerna.

Och folk är konspiratoriskt lagda, Först var diskussionen hurvida CS var skyldig, senare nämdemän och nu E, nästa vecka säkert NJ, de måste juh inse att det blir så när man går upp på tv, Svesnka folket har väl knappast gjort sig kända som ett icke skitpratande folk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in