2008-09-05, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
För att kunna tas på allvar så bör nån form av källa presenteras enligt mig.

Finns väl någon här som tillhör vänskapskretsen som kan berätta om det är sant att T varit NJ's övervakare innan han träffade E?
2008-09-05, 21:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Finns väl någon här som tillhör vänskapskretsen som kan berätta om det är sant att T varit NJ's övervakare innan han träffade E?
Jag tycker att den som kommer med infon borde kunna presentera nån källa.

Jag kan påstå motsatsen om ingen källa behövs.

Men kanske kan någon med mer info klargöra hur det ligger till?
2008-09-05, 21:07
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Jag har förkortat namnen

Ja, eftersom det redan fanns en hotbild, och att man inte i det här läget kan binda CS inne i hemmet, gör att man som utomstående blir fundersam.
T ex att det finns en kille som är lik NJ - NJ skulle återlämna en jacka morddagen, men är fotad i Motala, är man så säker på att det var NJ i Motala?
2008-09-05, 21:10
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Jag tycker att den som kommer med infon borde kunna presentera nån källa.

Jag kan påstå motsatsen om ingen källa behövs.

Men kanske kan någon med mer info klargöra hur det ligger till?

Du kommer aldrig få någon arbogabo att träda fram och erkänna att T var NJ övervakare.
2008-09-05, 21:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Ja, eftersom det redan fanns en hotbild, och att man inte i det här läget kan binda CS inne i hemmet, gör att man som utomstående blir fundersam.
T ex att det finns en kille som är lik NJ - NJ skulle återlämna en jacka morddagen, men är fotad i Motala, är man så säker på att det var NJ i Motala?
Eftersom han är avskriven så måste svaret vara ja på det, av mig gjorda, fetstilta.
2008-09-05, 21:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Du kommer aldrig få någon arbogabo att träda fram och erkänna att T var NJ övervakare.
Får jag fråga hur du har fått denna information? Kan det, på något enkelt sätt, kontrolleras av vem som helst?
2008-09-05, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll

Inte svårt få reda på, uppgifterna finns hos kriminalvården.
2008-09-05, 21:14
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Får jag fråga hur du har fått denna information? Kan det, på något enkelt sätt, kontrolleras av vem som helst?

Jag kan inte svara på om det är offentlig uppgift eller sekretessbelagt. Fråga Miapetter, hon kanske kan bekräfta.
2008-09-05, 21:17
Bannlyst
Citat:
Inte svårt få reda på, uppgifterna finns hos kriminalvården.
Det är inte lika svårt som att med stor kraft slå sig själv i bakhuvudet gång på gång med en hammare, men min erfarenhet säger att det brukar vara rätt svårt att få reda på. Särskilt om man försöker hos kriminalvården och inte frivården.
2008-09-05, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är inte lika svårt som att med stor kraft slå sig själv i bakhuvudet gång på gång med en hammare, men min erfarenhet säger att det brukar vara rätt svårt att få reda på. Särskilt om man försöker hos kriminalvården och inte frivården.

jaha så jag ska söka på frivårdsmyndigheten? inte kriminalvården som myndigheten heter och som handhar frivården?? Sluta deraila tack. kom med något bra, tänk lite istället för att försöka märka ord och missuppfatta folk.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-05 kl. 21:26.
2008-09-05, 21:27
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
jaha så jag ska söka på frivårdsmyndigheten? inte kriminalvården som myndigheten heter och som handhar frivården?? Sluta deraila tack. kom med något bra, tänk lite istället för att försöka märka ord och missuppfatta folk.

Hade inte T "hand om" NJ på Smedjan, samhällstjänst?
2008-09-05, 21:29
Bannlyst
?

Varför besvarar ingen ryktet/påståendet att T varit NJ's övervakare innan han träffade E? Alternativt varit ansvarig för hans samhälsstjänst?

Ni vill ju besvara rykten och osanningar, vad är sant i detta påstående?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in