Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Kan det här vara den riktige mördaren?:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/dorset/7088691.stm
- Offret var en tvåbarnsmamma
- hon blev dödad i sitt eget hem med ett hammarliknande vapen
- hon hade avklippt hår i sina händer
- det var kraftigt övervåld
- mordet kan vara länkat till en försvunnen tjej i Italien (mördaren är troligtvis en resande person)
Mordet ägde rum år 2002. Mördaren kan ha någon slags fetisch för hår. Offret fick dock brösten avskurna (kanske hade mer tid på sig?).
Enligt min mening låter detta litet långsökt om vi ser till Arbogafallet. Dels är nog chansen väldigt liten att någon person, som slagit ihjäl någon i Storbritannien, letar upp just E med familj i lilla Arboga i Sverige. I Arbogafallet är ju också två barn mördade; i det andra fallet väntade mördaren inte på att kvinnans barn skulle komma hem, utan dödade kvinnan ändå. Sedan verkar håret i Englandsfallet ha varit avklippt. De hårstrån som E höll i sin hand har väl setts på som med avhuggna och är troligtvis hennes eget, till skillnad från kvinnan från England.
Och, som du skriver, brösten var bortskurna på kvinnan i England, vilket kan exempelvis tyda på ett hat mot kvinnor generellt. Men hår som fetisch för mördaren i England låter inte otroligt. Men kanske mer som en "signatur" för denne, annars skulle han väl ha klippt hår från kvinnan han mördade i England och tagit med sig som "trofé" (kanske han gjorde också?).
Frågar du mig, vilket du inte gör men jag svarar ändå

, så kan mördaren i England eventuellt mer liknas vid en misstänkt seriemördare, mot fallet i Arboga, där det inte finns någonting som tyder på det.
Men artikeln visar ju också på vad mycket det kan gå att läsa ut av ett avklippt (avhugget) håtstrå, men det kanske inte var aktuellt att göra i Arbogafallet, då det verkar som om teknikernas uppfattning verkar vara att håret är E´s.