2008-09-01, 21:39
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Absolut, Emma frågade en hel massa och fick blomvatten till svar. d.v.s hon frågade massor av saker och sade massor av saker, men hon fick aldrig feedback på det hon nämnde. Kallar du det diskutera så javisst.

Det får du nog fråga E om. vad jag vet är han inte namngiven i FUP, men jag är inte säker, har inte letat.

Jag uppfattade så att pappan upplyst E om att hon blivit påhoppad eftersom hon inte vet själv vad som hänt, men jag kan ha tolkat texten fel.
2008-09-01, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Jag uppfattade så att pappan upplyst E om att hon blivit påhoppad eftersom hon inte vet själv vad som hänt, men jag kan ha tolkat texten fel.

Den 14:e så hade Emma förstått så pass mycket av sitt pusslande att något hade hänt hemma i hallen, en kvinna var inblandad, att det gjorde ont i vänstra sidan när hon tänkte på hallen..o.s.v vad exakt som hänt däremot var bara hennes egna beskrivningar.

Det var ingen som diskuterade någonting med Emma under hela sjukhusvistelsen, jag vet det för jag såg hur alla led av att inte få säga någonting.

Det enda "familjen" fick tillåtelse att yttra sig om under hela tiden var att hon inte hade varit med om en bilolycka, vilket hon var säker på från början. Det kollade de med polis innan de kommenterade och eftersom E fastnade i det tänket hela tiden meddelade de bara att alla bilar hon brukade använda var hela och rena. Då släppte hon den tanken direkt.
2008-09-01, 21:53
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Den 14:e så hade Emma förstått så pass mycket av sitt pusslande att något hade hänt hemma i hallen, en kvinna var inblandad, att det gjorde ont i vänstra sidan när hon tänkte på hallen..o.s.v vad exakt som hänt däremot var bara hennes egna beskrivningar.

Det var ingen som diskuterade någonting med Emma under hela sjukhusvistelsen, jag vet det för jag såg hur alla led av att inte få säga någonting.

Det enda "familjen" fick tillåtelse att yttra sig om under hela tiden var att hon inte hade varit med om en bilolycka, vilket hon var säker på från början. Det kollade de med polis innan de kommenterade och eftersom E fastnade i det tänket hela tiden meddelade de bara att alla bilar hon brukade använda var hela och rena. Då släppte hon den tanken direkt.
Då missuppfattade jag i FUP. Och tror absolut inte att Du är gm, ber om ursäkt.
2008-09-01, 22:02
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Hur kunde gm veta att E och barnen var ensamma? En vännina kunde ha funnits vid köksbordet och fikat eller kanske på toaletten! Rätt stor bekantskapskrets...

Nu får du tänka på att tyskan hade varit i Arboga ett par gånger innan morden också (sköt hon inte upp Tysklandsresan också, eller inbillar jag mig det?) - så det kan mycket möjligt vara så att hon har smygit omkring och planerat till det, men blivit "störd" av någon som har varit där och gått till reträtt.

Ts schema fanns uppenbarligen på Facebook, så...
2008-09-01, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag kan inte styrka det nej, men de personer som har lite mer insiderinformation än vad du och jag har gör ju det.
Jag tycker det är tillräckligt.
Att du anser att dessa personer ljuger säger mer om dig än om dem.

Lyssna nu, du kanske litar på de men jag känner inte dom. Lika lite som om jag hänvisa till en kompis, hänger du med därför frågar man efter en utomstående källa...
2008-09-01, 22:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lyssna nu, du kanske litar på de men jag känner inte dom. Lika lite som om jag hänvisa till en kompis, hänger du med därför frågar man efter en utomstående källa...

Men du litar på Marioo?
Har du någon förklaring till varför man exempelvis inte skulle lita på wildone?
2008-09-01, 22:17
Bannlyst
Citat:
Men du litar på Marioo?

Nu vill du trampa iväg på stigen mot meningslös offtopit, så länge du har vårdat språk och håller dig till alt gm kan man alltid dvividera. Om du läser tråden bakåt så finns nåns beskrivning om just detta som du tar upp.
2008-09-01, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Nu får du tänka på att tyskan hade varit i Arboga ett par gånger innan morden också (sköt hon inte upp Tysklandsresan också, eller inbillar jag mig det?) - så det kan mycket möjligt vara så att hon har smygit omkring och planerat till det, men blivit "störd" av någon som har varit där och gått till reträtt.

Ts schema fanns uppenbarligen på Facebook, så...

Skjutit upp någon resa vet jag inte, men hon - enligt eget vittnesmål- hyrde bil för att åka till örebro i januari, stannade till i Arboga för att "äta matsäck" och passade på att ringa hem till Emma, 2 ggr.. men fick inget svar, troligtvis var det första tillfället som gick henne ur händerna, sen var hon i stan den 14:e..men då skulle T vara på smedjan, det hade hon noterat på ett papper, men han hade stannat hemma.. miss nr2.. sen "lyckträff" den 17:e då var E själv hemma med barnen och hon kunde sätta sin masterplan i verket.
2008-09-01, 22:21
Bannlyst
Citat:
Men du litar på Marioo?

Han "litar" inte på mig för jag går inte på hans uppenbara lögner.
Edit:
Eller rättare sagt - jag låter honom inte ljuga ifred med sina ljugarkompisar, Talibanpernilla och den numera bannade Singlestar.

Gång på gång skjuter jag honom i sank. Då vill han inte längre ha en seriös debatt, då vill han bara ignorera.
2008-09-01, 22:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Sid 899 FUP 080414Centrallasarettet Västerås
På fråga svarade E att hon känner sig väldigt trött, för övrigt ganska bra. E berättade att de har diskuterat lite vad som har hänt och varför hon mår som hon gör. Ideér har väl kommit upp lite, hon är fundersam vad som egentligen har hänt. På fråga svarade E att det är hon och hennes pappa, mest, som har diskuterat. På fråga hur de diskussionerna har gått till svarade E att det rör sig om hon går säker hemma, om hon kan vara utan sina barn, utan att bli påhoppad en gång till.

Alltså har man diskuterat vad som har hänt.

E umgicks med en kille, de var inte tillsammans. Efteråt fick E reda på att han hade haft flickvän hela
tiden. De festade och umgicks tillsammans under ca ett år. De bor ganska nära varandra nu.

Han dök upp i lekparken för några veckor sedan när hon var där med barnen, frågade hur det var och berättade var han bodde. Emma visade var hon bodde. Det var inte mer än så.

Vad är det för kille?
Det framkommer i FUP i förhör med E att hon haft stor utbyte med nattliga samtal med T till att återskapa minnen som T minnesantecknade. Dessvärre blandar han in sina egna funderingar i anteckningarna.
2008-09-01, 22:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Han "litar" inte på mig för jag går inte på hans uppenbara lögner.
Edit:
Eller rättare sagt - jag låter honom inte ljuga ifred med sina ljugarkompisar, Talibanpernilla och den numera bannade Singlestar.

Gång på gång skjuter jag honom i sank. Då vill han inte längre ha en seriös debatt, då vill han bara ignorera.
Du kan hålla låda i arbogatorg men utanför den kretsen kan det bli svårare att få ut ditt budskap.
Spännande är att se HR syn på jävfrågan som kommer i dagarna.
2008-09-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du kan hålla låda i arbogatorg men utanför den kretsen kan det bli svårare att få ut ditt budskap.
Spännande är att se HR syn på jävfrågan som kommer i dagarna.

maaantraaa: jäv jäv jäv....

Är du lika fanatisk som du låter talibanen? Nu har du tjatat om det här i en vecka, tröttnar du aldrig på dig själv? Vi andra har tröttnat för länge sen ska du veta.
Självklart finns det en risk med att HovR kommer till ett annat beslut än TR, men tills dess har du som vanligt ingenting att komma med..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in