2008-08-06, 00:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Är inte mest hår man tappar genom att dra fingrarna genom hårettest. men annat som dna finns i....

Bäver har inte möjlighet att sätta upp tofs eller ha huva. Men frun i huset vittna om att GM var inomhuskläd... No huva. Eller

Då får du förklara för mig hur det ska vara möjligt att hitta det där lilla som du tappar och som inte är hår men kommer från håret i en hall där det trampats ut och blandas med blod och smuts från gatan. ??
2008-08-06, 00:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Biljetten tycks vara köpt 080305. Det står inget om destination.
I förhör med T så har han haft den i sin svarta jacka som han bar mordkvällen.

FUP tillägg sid.235
Foto 3 visar området direkt innanför entrédörren. I det inringade området återfanns
kvitto på inköp av tågbiljett (2008-1900-BG961-1) på Arboga järnvägsstation.

Brukar T ofta åka tåg? Han kör ju bil också.

Om T är inblandad så är ju även hans tågresor intressanta.
2008-08-06, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Undrar vad det är för vänner hon inte vill dra in i den här saken? En intressant teori som tagits upp här i tråden är att hon är knarkkurir. Och då är det naturligt att hon hellre snackar om att ha kollat på fornminnen.

I den branschen är det nog inte konstigt att ha flera Sim-kort.

Om CS har varit inblandad i mordhärvan kan givetvis hon och T haft andra sim-kort.

Vet du hur Polisen tar hand om vittnen, jag gör det. Ställde upp och lämna en hel del uppgifter om ett väpnat rån, de dammsög mig och mitt liv och mest sket i det jag berätta. Å då har jag högre säkerhetsklass än Polisen . Så jag förstår om man inte vill dra in sina vänner...

nä de har inte fått tag på boven än
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-06 kl. 00:51.
2008-08-06, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Då får du förklara för mig hur det ska vara möjligt att hitta det där lilla som du tappar och som inte är hår men kommer från håret i en hall där det trampats ut och blandas med blod och smuts från gatan. ??

gör ett "skaka skallen över ett svart tyg test" först...
2008-08-06, 00:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
IMEI-nummer

Ett identifikationsnummer som finns inbränt i alla mobiltelefoner, och som förblir detsamma även om SIM-kortet byts ut. IMEI-numren har använts för att spåra mobiltelefoner i situationer där kriminella bytt SIM-kort för att inte kunna spåras. IMEI-numret skickas till basstationen vid varje mobilsamtal, och sparas i loggfiler.

Man kan även ha flera olika mobiltelefoner.
2008-08-06, 00:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Brukar T ofta åka tåg? Han kör ju bil också.

Om T är inblandad så är ju även hans tågresor intressanta.
Det här var tydligen en tågresa till någon skidort. E tog bilen och körde upp medans T åkte tåg.
Biljetten hittades dock vid E i hallen. T säger att han haft den i fickan men den kan ha trillat ut då han packa upp. Polisen har iaf förhört honom om detta.
Det finns att läsa i FUP men orken börjar ta slut i letandet där.
Kanske någon annan kan detta bättre.
2008-08-06, 00:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Man kan även ha flera olika mobiltelefoner.

Jadå. Det har nog dagens kriminella listat ut.
2008-08-06, 00:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det här var tydligen en tågresa till någon skidort. E tog bilen och körde upp medans T åkte tåg.
Biljetten hittades dock vid E i hallen. T säger att han haft den i fickan men den kan ha trillat ut då han packa upp. Polisen har iaf förhört honom om detta.
Det finns att läsa i FUP men orken börjar ta slut i letandet där.
Kanske någon annan kan detta bättre.

Tack för ditt "grävande" !!!

Jaså hon åkte bil och han tog tåget. Hmmmmm.....

Nej, jag ska inte snöa in på det här. Finns säkert en naturlig förklaring.
2008-08-06, 01:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Tack för ditt "grävande" !!!

Jaså hon åkte bil och han tog tåget. Hmmmmm.....

Nej, jag ska inte snöa in på det här. Finns säkert en naturlig förklaring.
Däremot morddagen så säger T att han jobbade hemma därför att E skulle ha bilen.
Av förhör med E så gick hon till fots denna dag.
2008-08-06, 01:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet du hur Polisen tar hand om vittnen, jag gör det. Ställde upp och lämna en hel del uppgifter om ett väpnat rån, de dammsög mig och mitt liv och mest sket i det jag berätta. Å då har jag högre säkerhetsklass än Polisen . Så jag förstår om man inte vill dra in sina vänner...

nä de har inte fått tag på boven än

Finns tyvärr många som inte fattar att det kan finnas vissa anledningar till att man inte "kan" eller vill säga sanningen. Jag tycker det är otroligt naivt.

CS tokerier i förhören stärker bara denna tes.
2008-08-06, 01:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Oro

Något jag reagerade på då jag läst FUP är att T känt oro under helgen innan dådet då E och T hade barnfritt.
Under polisförhör så ställs inga frågor varför han haft orokänslor.
2008-08-06, 01:14
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Däremot morddagen så säger T att han jobbade hemma därför att E skulle ha bilen.
Av förhör med E så gick hon till fots denna dag.

Minnet kanske är dåligt av skadorna hon haft? Eller om E minns rätt så ljuger ju T om detta. Varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in