2008-08-19, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det kan bero på att jag är toktrött, men jag förstår inte riktigt vad du menar. Vad menar du med "stor grej"? Jag svarade bara på ett inlägg, där jag tyckte att jag kom ihåg samma sak. I texten du bifogar, verkar det som om de just gått hem (promenerat). Kan du förklara vad du menar?

Var det inte nåt med om när korten postats, då de dividerade att korten kom fram olika dagar?
2008-08-19, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
"Vidare finns det andra medlemmar som avsiktligen tar små delar ur förundersökningen och gör dem till sanningar, trots att det på flera andra ställen står uppgifter som visar att de är helt felaktiga." CH

Att ta ut vissa delar i fun och peka på dem, kan du väl inte säga är vilseledande?

Klart det är vilseledande eftersom det på andra ställen i FUP står att de är felaktiga.

Vadå? Alltså nu är jag inte med riktigt, kan du ge ett exempel?
2008-08-19, 22:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte nåt med om när korten postats, då de dividerade att korten kom fram olika dagar?

Nu förstår jag ännu mindre - det verkar vara dax för mig att krama kudden snart, eftersom jag verkar ha gröt i huvudet...

Hur menar du?
2008-08-19, 22:35
Medlem
eloges avatar
Citat:
Det kan bero på att jag är toktrött, men jag förstår inte riktigt vad du menar. Vad menar du med "stor grej"? Jag svarade bara på ett inlägg, där jag tyckte att jag kom ihåg samma sak. I texten du bifogar, verkar det som om de just gått hem (promenerat). Kan du förklara vad du menar?
Ja, jag menade inte att du gör en stor grej av det. Du hade helt rätt i ditt inlägg. Görs det till en stor grej i åklageriets plädering så kan det slå tillbaka i försvarets plädering.
2008-08-19, 22:38
Bannlyst
Citat:
Nu förstår jag ännu mindre - det verkar vara dax för mig att krama kudden snart, eftersom jag verkar ha gröt i huvudet...

Hur menar du?

Det jag läste om korten handlade det om när korten kommit fram, det skilde sig en dag på korten.. Är vad jag läst.
2008-08-19, 22:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Idag var det mycket c-tråd här, kanske lite alternativ saken nu innan det är natt igen.
Absolut!

Citat:
Nu när vi har så många inne här, kan man ställa frågan till de som vet så mycket. Vart tog den svarta huvtröjan vägen, eller gillar ni mest löst prat om allt annat?
Jag är vänlig nog att svara: Jag vet inte vart huvtröjan är/var. Jag tycker också att det är lite märkligt. Nöjd med det svaret?

Vill du nu svara på om du står fast vid ditt tvärsäkra utpekande av T som mördare?
Står du fast vid ditt så säkra påstående att RJ misstänkte CS före NJ?
Tycker du att din tolkning av inlägget på T's blogg, ang. S, är rimlig/trolig/sann?
Har du någon källa till din (ut)saga om att ett foto på CS togs med till det skyddade boendet?

Jag anser att du är skyldig svaren, eftersom jag svarar så snällt när jag får frågor.

Har du fel så erkänn för bövelen! Har du missförstått något så erkänn det! Har du skrivit fel så erkänn! Har du källa för dina påståenden så tas också den/dom tacksamt emot.
2008-08-19, 22:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Boisis: Att hetsa mig till avstängning fungerar inte. Har du något annat på hjärtat som kan passa in i tråden alternativ, annars vill jag gärna fortsätta med det.
Ps. C-tråden är till höger
Till avstängning? Blir man avstängd för att ha fel? Vilken regel tillämpas?

Det jag frågar dig om hör i allra högsta grad, till tråden om alternativ gm, så det funkar inte att skylla på det. Sorry...

Får jag svar på mina frågor från dig så har ni hela tråden för er själv.
2008-08-19, 23:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, jag menade inte att du gör en stor grej av det. Du hade helt rätt i ditt inlägg. Görs det till en stor grej i åklageriets plädering så kan det slå tillbaka i försvarets plädering.

Då ramlade polletten här ner till slut...
2008-08-19, 23:21
Medlem
Marmoths avatar
På riktigt allvar så måste jag fråga alla dem som INTE tror att CS är GM vad ni grundar detta på? Visst, jag övertygad om att hon INTE blir fälld men med den "fakta" rättegången har givit oss så anser jag henne definitivt garanterad som GM.

Jag tycker T-spåret är intressant och så men det är, i mina ögon, endast teorier i brist på bättre, typ.
2008-08-19, 23:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Om du läste korrekt så kallade jag faktiskt dig för troll, inte mig själv. Suck, din diskutionsteknik suger. Du kan fortfarande inte förnecka det jag skrivit på något sätt då du vet att du inte kan. Så du kommer med att bilen inte är genomsökt? Faktum kvarstår, T kan inte haft tiden att genomföra dådet. Det säger allt. TROLL ÄR VAD DU ÄR, gå och pissa utanför CS sovrumsfönster nu.

Det är inte jag som är ett troll utan du som påstår saker utan grund. vart ljuger jag någonstans som du så kategoriskt påstår? Ditt undanhållna svar är också ett svar och det svaret är att du ljuger.
2008-08-19, 23:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Som sagt, det är din åsikt! Ekar det här?

Det är inte min åsikt, det är taget från de fakta som finns. Det finns fortfarande inte säkerställt vem som är gärningspersonen.
2008-08-19, 23:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Varför skulle jag behöva hänvisa till det? Det jag påstår är att det är falskt att "det finns lika lite bevis" för båda. Den som har gjort viktandet är du, och det får stå för dig att visa metod och resultat. Det kan du inte, för du har inte gjort någon sådan avvägning.

Du påstår så du skall kunan härleda det genom bevisning.

Avvägning är upp till rätten att göra.

Citat:
Ja, jag saknar nog termen här. Är det ett alternativ till 'tekniska' bevis eller bevis som är indicier? Vad menas? Oavsett vad det är så finns det en mängd andra personer i närheten och tre personer till på brottsplatsen.

Termen är nog inte det enda du saknar.

Citat:
Är det 'statiska' bevis som spökar här?

De må spöka för dig, dock inte för mig.

Citat:
Du syftar här på
"Sannolikheten för att någon av de ovan nämnda personerna skulle kunna ha utfört dådet är lika troligt som en random gärningsperson."

Minsta omdöme hos personen som försöker få fram en sannolikhet här leder till att motsatsen är fallet. Ditt påstående är dock falskt därför att det inte finns någon sådan vägning av sannolikheten gjord av dig.

Mina påstående är statiskt säkerställda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in