2008-08-23, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det som har kunnat bevisas är att man har två döda och en utsatt för en mycket grov misshandel och att huset är rött på utsidan. Finns inga bevis för eller emot någon gp.

Om T hade varit mördaren hade han givetvis aldrig riskerat att E skulle leva för att peka ut honom.

Om han inte upptäckt att hon levt förräns han ringde SOS kunde han lätt klappat till henne en gång till med hammaren så att hon dog innan ambulansen kom.
Senast redigerad av W.O.A.D 2008-08-23 kl. 20:44.
2008-08-23, 20:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag frågade bara efter tidpunkten då T sattes i polisbilen. Du svarade före kl20.

Jag undrade lite mer exakt tidpunkt men fick inget svar på detta. Måste väl finnas folk på plats och inte minst polisen själv som vet den tidpunkten. Du har sagt att du har mycket information och jag trodde därför att du visste detta.

Om du tittar i FUP står nog tidsangivelse för när Tero (den snygge) kom till platsen, ganska snart efter det kan du räkna med att T placerades i bilen.
Tror många på plats hade annat att fundera över än vad klockan var...
2008-08-23, 20:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men hur vet du att det inte är T:s skoavtryck på kontoret.
I FUP står det att det tillhör behörig person och där ingår T.
Alltså kan de tillhöra T.

Refererar till SingelStars inlägg:

Tilläggsprotokollet:

Säkrade skoavtryck på brottsplatsen.
Ett flertal delar av eller fragment av skoavtryck som avsatts med skor som haft blod på
sulorna har med hjälp av Amidosvart, framkallats på golv i undervåningen.
Efter att skor tillhörande personer som varit behörigt på platsen (ambulansmän, poliser
och rättsläkare
) har dokumenterats har de flesta spåren sållats bort. På hallgolvet finns 3
spår från en sko med ett skosulemönster som inte återfinns bland de skor som burits av
de behöriga personerna.
På skissen ovan har 3 platser där det aktuella skosulemönstret framkallats markerats
med gula cirklar. Pilar i 2 av cirklarna visar i vilken riktning skornas främre del pekade
då spåren avsatts. Det bästa av spåren (S172), som markerats på skissen, säkrades
genom att den del av mattan skars ur och har senare använts för jämförelse mot skor.
Det framkallade skosulemönstret redovisas i ett separat protokoll över.skospårsundersökning.
2008-08-23, 20:43
Bannlyst
Citat:
Jag frågade bara efter tidpunkten då T sattes i polisbilen. Du svarade före kl20.

Jag undrade lite mer exakt tidpunkt men fick inget svar på detta. Måste väl finnas folk på plats och inte minst polisen själv som vet den tidpunkten. Du har sagt att du har mycket information och jag trodde därför att du visste detta.

tom före 19:46 enligt insatsprotokollet.
2008-08-23, 20:44
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Du vill inte förstå va.
Om snuten kom och sen skrek dom så till någon.
Och om det var till T så var det väl ganska omgående?
Måste jag sätta tid på det så var det väl ca 3-5 minuter innan snuten skrek till efter att dom kommit.

Jag vill förstå. Det är därför jag frågar. Men jag fick inget svar först.

Tack för svar!

3-5 minuter är ganska lång tid trots allt.
2008-08-23, 20:45
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Jag vill förstå. Det är därför jag frågar. Men jag fick inget svar först.

Tack för svar!

3-5 minuter är ganska lång tid trots allt.

Jo men jag tog till kanske
Och svaret är ju bara när snuten skrek inte när han satt!
2008-08-23, 20:45
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
När jag läser inlägget så ser det uppdelat ut i mina ögon. I den första delen så redogör du för hur det kan ha gått till. Efter punkten och därmed ny mening, så skriver du att han inte upptäckt att offren är levande förräns efter SOS-samtalet. Jag poängterade att det såg illa ut, inte att det var din mening att säkerställa att det verkligen var så. Kanske en aningens luddigt av mig, men så var det.

Nej, det var inte uppdelat. Det var ett och samma stycke. Du sysslar alltså med citatförfalskning.
2008-08-23, 20:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Huset rött?

Ja, typ kiwiröd.

Citat:
Hört talas om photoshop?

Hört talas om färgblindhet?

Citat:
Var är bevisen för de två döda o den grovt misshandlade anser du?

Läkarprotokoll och obduktionsprotokoll enligt FU.
2008-08-23, 20:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Om T hade varit mördaren hade han givetvis aldrig riskerat att E skulle leva för att peka ut honom.

Om han inte upptäckt att hon levt förräns han ringde SOS kunde han lätt klappat till henne en gång till med hammaren så att hon dog innan ambulansen kom.

Och riskerat att SOSAB-personalen hade hört det?
2008-08-23, 20:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men det finns ju inget dukat vid matbordet för Torgny. varken på bilden vid matbordet i köket, matbordet i vardagsrummet eller på vardagsrumsbordet finns något dukat för att kunna servera mat som var i värmeskåp. Om maten hade vart i värmeskåpet skulle det ha osat en hel del i villan.

Tilläggsprotokollet; beskrivning av brottsplatsen:
Sidan 8/14
Bild 7: matbord kök
Bild 8: matbord vardagsrum
Sidan 9/14
Bild 10: bord vid soffgrupp i vardagsrum

Sidan 14/14
"I köket lyser en taklampa framför diskbänken samt ett lysrör ovanför
diskbänken."

Ingenstans finns en notering om mat som finns i värmeskåp.

Ingenstans ser jag det finns porslin framdukat.

Diskhon är överfylld.

Detta överensstämmer inte riktigt med det sms E ska ha skickat till T om maten.
2008-08-23, 20:52
Medlem
shaquetts avatar
Om E hade 2 mobiler, kan alternativa gm haft den ena på sig? Därför inga skoavtryck i datorrummet?
2008-08-23, 20:54
Medlem
BoISarens avatar
Bevisligen så minns E att T inte är gm. Varför fortsätta att tjata? Ska ni ha nån alternativ gm kan ni väl ta nån som i alla fall är lite trolig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in