Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-30, 05:28
  #1
Avstängd
Tensus avatar
Jag har installerat Win SP3 Pro på min dator.
Allting flyter på som det ska förutom när jag ska koppla min dator till TVn.
Allting funkar skit bra i BIOS osv på TVn men efter att Windows loadingscreen är klar och själva Windows startar så blir allting grått och så står det
"Signal = 0" (vilket det står i vanliga fall när inget är på utgången) och texten flimrar till lite då och då.

Har Nvidia GeForce 6200 och använder S-Video utgången till TVn om det är till någon hjälp.

Någon annan som har detta problemet? Eller har en lösning?
Citera
2008-07-30, 13:02
  #2
Medlem
Flashbackmembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tensu
Jag har installerat Win SP3 Pro på min dator.
Allting flyter på som det ska förutom när jag ska koppla min dator till TVn.
Allting funkar skit bra i BIOS osv på TVn men efter att Windows loadingscreen är klar och själva Windows startar så blir allting grått och så står det
"Signal = 0" (vilket det står i vanliga fall när inget är på utgången) och texten flimrar till lite då och då.

Har Nvidia GeForce 6200 och använder S-Video utgången till TVn om det är till någon hjälp.

Någon annan som har detta problemet? Eller har en lösning?

Har du aktiverat dualscreen eller det du vill använda? låter som det ligger i dessa banor. är dock inte säker då jag inte använt xp på över 3år men minns själv när man skulle använda tv som filmskärm och data skärmen till spel osv.
Citera
2008-07-30, 15:22
  #3
Avstängd
Tensus avatar
Jo det har jag, har prövat alla lägen. Blir samma sak. Har bytt signal till TVn mellan B/PAL och G/PAL funkade med B/PAL förut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback