2008-07-29, 17:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Kom igen nu nördar, kalenderbitare och hemmarunkare, vilken idrottsman eller kvinna har dragit mest skam (baserat på prestation och inte exv. doping) över Sverige i ett OS? Min spontana tanke är Kirsten Belin i förra OS som hoppade typ 2 meter i stavhoppet.

Det finns med största säkerhet massor av mycket mer fiaskobetonade insatser. Fyll på!
Valfri gångare (sedan Bosse Gustafssons och Staafs tid) ligger bra till. De har blivit diskade på löpande band, klappat ihop i värmen eller kommit i mål bland de sista.
Citera
2008-07-30, 00:52
Medlem
FreddyKs avatar
Emma Green?

Jag vet inte om hon har varit med i något OS men har hon det, så är hon nominerad. För all framtid dessutom!!!
Denna överksattade flopp , , har inte på en arena att göra.
Citera
2008-07-30, 01:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK
Jag vet inte om hon har varit med i något OS men har hon det, så är hon nominerad. För all framtid dessutom!!!
Denna överksattade flopp , , har inte på en arena att göra.
Emma är ung och kan fortfarande utvecklas, återkom om 8-10 år.

Patrik Bodén var en riktig flopp med tanke på att han var innehavare av världsrekordet ett tag.

Mästerskapsplaceringar:
* EM 1990 i Split - brons
* VM 1991 i Tokyo - 8:e
* OS 1992 i Barcelona - Utslagen i kval
* VM 1993 i München - 8:e
* EM 1994 i Helsingfors - 4:e
* VM 1995 i Göteborg - Utslagen i kval
* OS 1996 i Atlanta - Missade tävlingen p.g.a. avsliten hälsena
* VM 1997 i Aten - 12:e
* EM 1998 i Budapest - 12:e
* VM 1999 i Sevilla - Utslagen i kval
* OS 2000 i Sydney - Utslagen i kval
* VM 2001 i Edmonton - Utslagen i kval

Annars är Sara Fischer (snowboard) en god kandidat då hon med medaljdrömmar råkade tjuvstarta då hon trodde att en mobiltelefonsignal var startsignalen, varpå hon ramlade över startgrindarna.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....5569&lpos=bild
Senast redigerad av Pancev 2008-07-30 kl. 01:15.
Citera
2008-07-30, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A. Elkins
Henrik Dagård. Förväntningarna var stora. Själv var Dagård inte sen med att promota sig själv i alla lägen, dock vann han aldrig något.

Han är utan tvekan den svensk som har fått mest uppmärksamhet (press, TV, reklam) utan att presterat något.

Jimmy Nordin (?), kulstötaren var väl än värre?
Citera
2008-07-30, 09:06
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Var det inte i OS 1980 som "Lillen", aka "Viking", Eklund stod intryckt i ringhörnan med nedböjt huvud och händerna för ansiktet medans någon riktig boxare vevade på? Ett skammens ögonblick för Sverige.
Citera
2008-07-30, 09:20
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Har sverige representanter i alla grenar? Finns det någon gren svergie hittills inte har skickat tävlande till?
Jag tänkte att jag skulle göra OS karriär om 4 år även om det blir på en nivå likställd med den tjejen från afganistan som skulle springa 100 meter i sin träningsoverall och förlorar så hårt så att det gör ont.
Citera
2008-07-30, 09:21
Medlem
Norrahammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Tommy Salo.

Jag håller helt klart med om Tommy Salo.
Citera
2008-07-30, 09:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Emma är ung och kan fortfarande utvecklas, återkom om 8-10 år.

Patrik Bodén var en riktig flopp med tanke på att han var innehavare av världsrekordet ett tag.

Mästerskapsplaceringar:
* EM 1990 i Split - brons
* VM 1991 i Tokyo - 8:e
* OS 1992 i Barcelona - Utslagen i kval
* VM 1993 i München - 8:e
* EM 1994 i Helsingfors - 4:e
* VM 1995 i Göteborg - Utslagen i kval
* OS 1996 i Atlanta - Missade tävlingen p.g.a. avsliten hälsena
* VM 1997 i Aten - 12:e
* EM 1998 i Budapest - 12:e
* VM 1999 i Sevilla - Utslagen i kval
* OS 2000 i Sydney - Utslagen i kval
* VM 2001 i Edmonton - Utslagen i kval

Annars är Sara Fischer (snowboard) en god kandidat då hon med medaljdrömmar råkade tjuvstarta då hon trodde att en mobiltelefonsignal var startsignalen, varpå hon ramlade över startgrindarna.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....5569&lpos=bild

Patrik Bodén var en ständig medaljkandidat som ständigt floppade. En annan från den tiden jag kom att tänka på är Mattias Sunneborn, lyckades han någonsin i ett mästerskap?

Malin Ewerlöf tog alltid täten på 800 m och drog upp tempot, när upploppet tillslut kom föll hon som en sten och slutade bland de sista.

Det fanns en drös friidrottare på 90-talet som aldrig skulle få åkt på något mästerskap.
Citera
2008-07-30, 09:50
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoritz
Jag blandar alltid ihop honom med Robert Kronberg.
Han är alltid i sitt livs form när det vankas tävling men jag kan inte minnas att han någonsin nått upp till den hype han själv skapat.
Han verkar ha en extrem övertro på sig själv och har alltid en bortförklaring.

Jag antar att du pratar om Dagård? Kronberg är ju faktiskt tvärtom, han har ju lyckats ta sig till final i både OS och VM utan att egentligen vara favorit till att göra det på förhand.
Citera
2008-07-30, 21:52
Medlem
Afonsos avatar
Någon gång under 1990-talet skickade vi en boxare som jag tror heter Roger Pettersson. Han var väl sådär..

Sagt av en kommenatator på Eurosport: "He's got the fighting spirit of a librarian"

Citera
2008-07-30, 21:59
Medlem
DenLedes avatar
Sara Wedlund var väl ingen hit precis.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...M_-_82870w.jpg
Citera
2008-07-30, 23:01
Medlem
Bobåkaren Eriksson tar priset. Jag tror han deltog 5 gånger i OS och enda anledningen till att han blev uttagen var att han i stort sett var ensam i Sverige om att tävla i bob. Inför varje vinter raggade han ihop ett gäng sprinters som startare och passagerare i boben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in